اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)


نخستین جشنواره ی بین المللی هنرهای تجسمی دانشجویان شامگاه گذشته ـ سه شنبه ۱۹ مرداد ماه ـ با معرفی برگزیدگان در تالار «بتهوون» خانه هنرمندان ایران به كار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه ی نخستین جشنواره ی بین المللی هنرهای تجسمی دانشجویان هم چون افتتاحیه ی آن با تاخیر و بی نظمی همراه بود و لوح تقدیر و تندیس ها نیز كم آمد.

جلیل دارا، مدیر كل دفتر فرهنگی وزارت علوم در ابتدای این مراسم گفت: امروزه فرهنگ و هنر و در كنار آن رسانه به عنوان یكی از مهم ترین ابزارهای موثر بر فرهنگ ها و جامعه حضور دارند و روش هایی كه كشور ها برای تاثیر گذاری خود بر دیگران استفاده می كنند، كاملا فرهنگی و با تاكید ویژه بر هنر است.

او به اهمیت هنر اشاره كرد و افزود: هنر بهترین شیوه برای انتقال مفاهیم بر داده هاست و از سوی دیگر باور پذیرترین ابزار از سوی جامعه بشری تلقی می شود. امروزه هنرمند به لحاظ فكری، سیاسی و فرهنگی براذهان جامعه ی بشری تاثیری دارد كه شاید سیاست مدار این تاثیر را نداشته باشد. او با خلق اثر هنری خود به شكلی جامعه را دنبال خود می كشاند كه قطعا جامعه شناسان چنین توانایی را پیدا نخواهند كرد.

دارا با تاكید بر ضرورت اهمیت به هنر در جامعه بیان داشت: برماست از این ابزار هنری در جهت خدمت به فرهنگ، هویت و دین استفاده كنیم و اگر این اتفاق نیفتد فرهنگ ما مورد استفاده و یا تهاجم دیگر فرهنگ ها قرار می گیرد.

مدیر كل فرهنگی وزارت علوم ،فرهنگ را بهترین راه برای مبارزه با تهدید نرم دانست و افزود: امروزه تاثیر یك فیلم و یا دستاوردهای هنرهای تجسمی برای مبارزه با جنگ نرم قابل قیاس با سایر ابزارها نیست. رسانه ها نیز با عنایت به خلق هنرمندان می توانند در جامعه تاثیر بگذارند چه بسا كه اگر رسانه ای نتواند حرف و پیام خود را از طریق هنر انتقال دهد، قطعا جایگاهی نخواهد داشت، پس بیایید هنر را در خدمت كشور خود به كار گیریم.

دارا خاطرنشان كرد: مردم ایران و جهان باید با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی آشنا شوند و این تكلیف امروز برعهده ی هنرمندان است تا آداب و رسوم و گذشته ی افتخار آمیز ایران را به تصویر بكشند. این سابقه ی پرافتخار ایرانی و اسلامی امروز مورد تهدید است و ما هرزمان كه از این هویت فاصله بگیریم دچار نقصان خواهیم شد، لذا معرفی آن جزو وظایف این قشر دانشگاهی و هنرمند محسوب می شود.

او با اشاره به برنامه های معاونت هنری فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در دولت دهم اضافه كرد: در این دوره تاكید بیشتری بر حوزه ی هنری داریم و به دنبال آن كانون های هنر را در دانشگاه ها فعال خواهیم كرد. ما با وجود محدودیت های موجود حضور جدی در بخش بین الملل داشتیم و از دستاورد های این جشنواره ها استفاده خواهیم كرد. به همین دلیل هم نمایش آثار این جشنواره را به یك یا چند سالن خلاصه نمی كنیم، بلكه برنامه های بیشتری در این حوزه داریم.

او ادامه داد: امروز باید در جهت تحكیم هویت ملی قدم برداریم و آثارمان را در این راستا خلق كنیم، ما باید از این پتانسیل دانشگاهی برای بروز خلاقیت هرچه بیشتر دانشگاهیان بهره بگیریم. اینها فضاهای هنری جامعه را برعهده می گیرد و در معرفی ایران اسلامی نقش جدی دارد. لذا آنچه را كه در توان داشتیم در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار دادیم و امیدواریم این جشنواره سرآغازی برای دوچندان شدن فعالیت های این حوزه باشد.

دكتر سید مهدی سیدی، معاون پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در بخش دیگری از این مراسم بیان داشت: جمع دانشجو همواره پرشور، خلاق و دارای انرژی خاصی است كه تنها ویژه ی این صنف و محیط است. خیلی از خلاقیت ها در این محیط و در اثر تضارب آرا ایجاد می شود، به همین دلیل باید به كل مجموعه ای كه این جشنواره را تدارك دید تبریك بگوییم.

او اضافه كرد: بحث درباره ی هنر بسیار ظریف و حساس است زیرا مقوله ی هنر با بسیاری از حوزه تفاوت دارد، اما در ادامه ی صحبت های جناب دارا باید بحث بحران هویت را جدی بگیریم.

سیدی متذكر شد: در سفرهایی كه به خارج از كشور داشتم با بحران هویت ایرانیان خارج از كشور روبه رو بودم. این بحران هویت را تنها با پناه بردن به هنر می توانست درمان كرد. از این رو هر ایرانی سعی می كند در خانه خود انعكاسی از هنر ایرانی را داشته باشد تا بتواند این هویت گم شده را، حفظ كند.

وی در ادامه گفت:هنر یك چراغ است كه در دل تمام ما وجود دارد و باید آن را افروخته كنیم. این هنر باید در دل ما بماند و به ما هویت دهد. بسیاری از هنرها نمی مانند چون نتوانستند این روح لطیف ایرانی را جلا دهد، اما هنری كه ناب باشد و از روح اصیل انسان برخواسته باشد ماندنی می شود.

علی ذهانی، دبیر این دوره از جشنواره نیز در سخنانی گفت: تلاش حداكثری جشنواره براین بود تا حوزه ی بزرگ هنرهای تجسمی را آنچنان كه هست و قابلیت دارد معرفی كنیم.

وی اظهار خرسندی كرد:در كشوری با این حجم از هنرمندان و دانشجویان توانا روبه رو هستیم و از این رو تمام دوستانی را كه در جشنواره شركت كردند به عنوان برگزیدگان به حساب می آوریم و به یقین تمامی این شركت كنندگان توانایی لازم را دارند تا پله های ترقی را یكی یكی طی كنند.

او اظهار امیدواری كرد تا دانشجویان این رشته هم چنان در دوره های بعدی قدرت خود را به رخ بكشند و مسوولان نهادهای مختلف نیز نگاه جدی تری به دانشگاه و دانشجو داشته باشند تا این روند روبه رشد با حمایت آنها به نتایج بیشتری دست پیدا كند.

ذهانی ادامه داد: خوشحالیم كه بعد از سال ها تلاش جشنواره ی هنرهای تجسمی دانشجویان را با تمام كاستی هایش به نتیجه رساندیم. در این مسیر خیلی ها در كنار ما بودند درغیر این صورت جشنواره به نتیجه نمی رسید. وزارت علوم هم نهایت همكاری را برای به ثمررسیدن جشنواره داشت و امیدوارم هم چنان شاهد تداوم آن و دیدن ثمره ی فعالیت هایش در آینده باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم مدیر روابط بین الملل جشنواره ی تجسمی دانشجویان گزارش خود را از این دوره ارائه كرد و گفت: تلاش داشتیم تا به سمت مطلوب و شان دانشگاه پیش برویم، از این رو برگزاری چنین جشنواره ای در نوع خود بی نظیر است.

او هم چنین به بین المللی بودن این جشنواره اشاره كرد و افزود: اول سراغ دانشجویان خارجی رفتیم و بعد با اساتید، مراكز فرهنگی و سفارتخانه ها ارتباط برقرار كردیم. تعداد كارها می توانست زیاد تر از این چیزی باشد كه امروز نمایش دادیم، اما به دلیل عدم تامین هزینه ها و بالا بودن هزینه پست آثار خیلی از آثار وارد كشور نشد. البته حجم آثار داخلی بی نظیر بود.

وی گزارش خود را از آثار ارسالی و انتخاب شده ارائه كرد و گفت: بعد از یكسال تلاش حدود ۸ هزار و ۳۳۰ اثر از ۴۳ كشور به دست ما رسید كه نهایتا ۴۶۵ اثر به بخش نمایشگاهی راه پیدا كرد. از این میان ۹۵ اثر مربوط به كارهای بین الملل بود و گرافیك بیشترین حجم از آثار را به خود اختصاص داد.

و مدیر روابط بین الملل جشنواره ی تجسمی دانشجویان در بخش پایانی صحبت هایش درباره ی اولویت های داوری این آثار توضیح داد: نگاه داوران كاملا دانشگاهی و با این انگیزه كه دانشجویان را علاقه مند به هنرهای تجسمی بكند و از سوی دیگر هیات داوران از هرگونه نگاه سطحی به آثار جشنواره خودداری كرد.

 

منبع: ایسنا

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

 چهل سالگی

فیلم چهل سالگی فیلمی وزین، صاحب تفکر، خوش ساخت و قابل احترام از معدود اقتباس‎های سال‎های اخیر سینمای ایران است که به زبان جهانی نزدیک بوده و در بازار فیلم جشنواره کن نمایش موفقی داشته است. چهل سالگی ملودرامی با رویکرد اجتماعی است، به طبقه‎ی متوسط می‎پردازد و دغدغه‎های انسانی، همچون حقیقت و عدالت را دنبال می‎کند. این فیلم با محوریت قصه‎ای جذاب، کشمکش‎های درونی و بیرونی یک زوج را طرح می‎کند و از زاویه نگاهی اقتباسی، به شخصیت زن، روابط انسانی کمرنگ شده و شهود و عرفان می‎پردازد.

ادامه مطلب عاشقانه‎ی هارمونیک / نگاهی به فیلم چهل سالگی
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

 

مجموعه تلويزيوني «قهوه تلخ» به كارگرداني «مهران مديري» نيمه شهريور در شبكه نمايش خانگي توزيع مي‌شود.مجموعه جديد مهران مديري قرار كه قرار است در شبكه نمايش خانگي توزيع شود، از 32 بازيگر اصلي بهره مي‌گيرد و در حال حاضر روزهاي پاياني تصويربرداري را در لوكيشن پاورچين ادامه مي‌دهد.

طبق برنامه‌ريزي‌هايي كه انجام شده، مهران مديري و گروهش قصد دارند اين مجموعه تلويزيوني را از نيمه شهريور ماه وارد بازار كنند تا مخاطبان علاقه مند به آثار وي، از طريق لوح فشرده به تماشاي اين سريال بنشينند.

ادامه مطلب فهوه تلخ نیمه شهریور ماه به شبکه نمایش خانگی می آید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

این واقعیت ها است که بر چهره‎مان سیلی می‎زنند!

نمایش دلم می خواد محکم بزنم تو گوش اتللو

نمایش دلم میخواد محکم بزنم تو گوش اتللو اثری تعمق بر‎انگیز در جستجوی ابعاد روحی، روانی و زوایای نهان انسان امروز  است. این نمایش نوشته نورالدین آزاد با نقش آفرینی هنرمندانه  سام کبودوند، پرستو کرمی، روح الله کمانی، حسام منظور و رسول نقوی به اجرا در آمده و کارگردان آن مسعود موسوی  اثری تحسین بر انگیز را خلق کرده است.

ادامه مطلب نگاهی به نمایش دلم میخواد محکم بزنم تو گوش اتللو کاری از گروه پژواک
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

 

نمایش عمومی پنج فیلم سینمایی «چهل سالگی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان، «افراطی‌ها» به کارگردانی جهانگیر جهانگیری، «ناسپاس» ساخته حسن هدایت، «مقلد شیطان» به کارگردانی افشین صادقی و «پسر آدم دختر حوا»​ ساخته رامبد جوان در ماه رمضان ادامه خواهد داشت،​ البته در هفته اول و دوم این ماه تعدادی از این فیلم​​ها تغییر کرده و آثار دیگری جایگزین آن​​ها خواهد شد.

«پسر آدم دختر حوا» تاکنون در سینماهای تهران 500 میلیون تومان فروش داشته و فروش شهرستان​​های آن به 300 میلیون تومان رسیده است. این فیلم سینمایی که داستانی کمدی دارد ماجرای دو وکیل است که مجبورند در یک دفتر مشترک با هم کار کنند.

مهناز افشار، حامد کمیلی، لیلا اوتادی، شیلا خداداد و رامبد جوان بازیگران این فیلم هستند و فیلمنامه آن را محمدرضا احمدی پیشکوهی و سعید حاجی‌میری نوشته‌اند.

«پسر آدم دختر حوا» دومین فیلم سینمایی جوان بعد از «اسپاگتی در هشت دقیقه» است که سال 1384 به نمایش عمومی در آمد.

«چهل سالگی»​ دیگر فیلمی است که این روزها در سینماهای تهران در سرگروه آزادی به نمایش درآمده است. فیلم رئیسیان تاکنون با استقبال قابل توجهی از سوی تماشاگران مواجه شده و فروش آن به 376 میلیون تومان رسیده است.

علیرضا رئیسیان این فیلم را براساس فیلمنامه​ای از علیرضا رستگاری ساخته؛ فیلمنامه​ای که رستگاری آن را با اقتباسی از کتاب «چهل سالگی»​ ناهید طباطبایی نوشته است. این فیلم داستان تحولات زندگی زنی با بازی لیلا حاتمی در آستانه 40 سالگی است. عزت‌الله انتظامی، لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن بازیگران این فیلم هستند.

تصور می​شود اکران این فیلم سینمایی در سرگروه آزادی تا پایان ماه مبارک رمضان و آغاز اکران عید فطر ادامه داشته باشد، بعد از این مقطع «فاصله» به کارگردانی کامران قدکچیان جایگزین فیلم رئیسیان می​شود.

فیلم تاریخی «ناسپاس» دیگر کاری است که این روزها در سینماهای تهران روی پرده است. این فیلم تاکنون 21 میلیون و 700 هزار تومان فروش کرده است. از هفته آینده فرهنگسرای بهمن نیز به سالن​های نمایش دهنده این فیلم اضافه می​شود.

فیلمنامه «ناسپاس» داستانی کلاسیک متعلق به دوران حضرت موسی(ع) است. فیلم داستان جوان یهودی است که کشته می​شود و پس از کشمکش​های بسیار کار داوری به حضرت موسی(ع) می​رسد.

الناز شاکردوست، پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ​شاهی، محمدعلی ساربان، مجید عبدالعظمی، مجید واشقانی، خسرو دستگیر، بابک والی، زویا خلیل​آذر، علی فرود، آویشن بیکایی، مونا بیگی، سیروس صابر و لاله کریمی بازیگران این فیلم هستند.

«مقلد شیطان» در حالی از چهارشنبه هفته گذشته روی پرده رفته که از سه سال قبل آماده نمایش عمومی بود، اما اشکالاتی که از سوی اداره کل نظارت و ارزشیابی به این فیلم وارد شد، امکان نمایش را در این سه سال از آن گرفت.

فیلم صادقی با ذکر این جمله که نمایش آن برای افراد زیر 13 سال ممنوع است، اکران شده است. این فیلم در هفته گذشته به فروش 11 میلیون تومان دست پیدا کرد. «مقلد شیطان» داستان تبهکاری به نام جمشید سیف است که با دقت و حوصله از سوژه​های خود عکس و مدارکی را تهیه می​کند. مدیر بازرگانی یک شرکت آخرین سوژه اوست. اما در این میان یک افسر پلیس جوان نسبت به اعمال خلاف قانون مدیر بازرگانی مشکوک می​شود. جمشید سیف قصد دارد پلیس جوان را نیز به همان شیوه در اختیار بگیرد و ...

کامبیز دیرباز، اصغر همت، شقایق فراهانی و سیروس ابراهیم​زاده بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلم صادقی در گروه سینمایی قدس روی پرده است.

«افراطی​ها» در تلاش است تا در هفته چهارم اکران، فروش خود را به نیم میلیارد تومان برساند. در «افراطی‌ها» اکبر عبدی، رضا شفیعی‌جم، ارژنگ امیرفضلی، حدیث فولادوند، شاهرخ استخری و رزیتا حفیظ ، شاهرخ نورمحمدی و الهام ناظمی بازی می​کنند.

طرح اولیه فیلمنامه «افراطی‌ها» متعلق به جهانگیر جهانگیری است و سیروس رنجبر فیلمنامه آن‌ را نوشته است. داستان فیلم درباره جوانی است که به تازگی از زندان آزاد شده، او وارد شهری می‌شود که مدت​ها از آن دور بوده است.

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح اکران اذان تا اذان نیز در تمامی پردیس​های سینمایی و تعدادی از سالن​های سینما از جمله سینما ماندانا اجرا خواهد شد.

هدایت فیلم همزمان با آغاز طرح اذان تا اذان فیلم​های «تسویه حساب» به کارگردانی تهمینه میلانی را در پردیس سینمایی ملت، «ازدواج در وقت اضافه» به کارگردانی سعید سهیلی را در پردیس آزادی و «آل» ساخته بهرام بهرامیان را اکران می​کند. همچنین پردیس سینمایی زندگی نیز به زودی به سالن‌های نمایش دهنده این آثار اضافه می​شود.

«صبح روز هفتم»​ به کارگردانی مسعود اطیابی نیز از هفته آینده در گروه سینمایی آزاد اکران خواهد شد. این فیلم داستان جوانی به نام سیروس است که به تازگی از زندان آزاد و در مسافرخانه​ای ساکن شده است. مسافرخانه، آدم‌هایش و اتفاق‌های عجیب بیرون و داخل، محمل سفر درونی شخصیت اصلی است.

علی اوسیوند، رویا میرعلمی، خسرو فرخزادی، داریوش اسدزاده، کیومرث ملک‌مطیعی، محمد پورستار، حشمت آرمیده، مهدی درخشان، عطیه غبیشاوی، سیامک اشعریون، مریم یاوری، آرزو پوروصال و کیانوش گرامی بازیگران «صبح روز هفتم» هستند.

«یک اشتباه کوچولو» به کارگردانی محسن دامادی نیز به زودی در گروه سینمایی آفریقا اکران خواهد شد. این فیلم که نخستین ساخته سینمایی دامادی محسوب می​شود، کمدی خانوادگی و داستان دو خانواده از دو طبقه اجتماعی است و امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، شیلا خداداد، مریلا زارعی و نادر سلیمانی در آن بازی می​کنند.

 

منبع: خبرآنلاین

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

 

 «حسن جوهرچی» یکی از گزینه های احتمالی شبکه سه سیما برای اجرای برنامه «ماه عسل» است. شبکه سه سیما در حالی به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رود که هنوز مجری برنامه ویژه افطار آن مشخص نشده است. 

بنابراین گزارش، پیش از این در اخبار منتشر شد که «فرزاد حسنی» قرار است اجرای برنامه امسال «ماه عسل» را بر عهده بگیرد که این قضیه با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد و منجر شد تا معاونت سیما و مدیر شبکه سه در تصمیم گیری پیرامون انتخاب این برنامه دچار تعلل شوند.

این درحالی است که گروه سازنده «ماه عسل» که قرار بود برنامه امسال را با نام «استوا» روی آنتن ببرند، حتی تیتراژ برنامه را هم با صدای «محمد علیزاده» ساخته و آماده کرده‌اند.

در حالی که فردا ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، «حسن جوهرچی» یکی از گزینه‌هایی است که برای اجرای این برنامه انتخاب شده است.

برنامه «ماه عسل» سال گذشته توسط «احسان علیخانی» اجرا شد که بنابه گفته پرویز فارسیجانی دبیر شورای معارف سیما حدود 55.9 درصد از مخاطبان سیما نسبت به شیوه اجرای او انتقاد داشته‌اند.

 

منبع: خبرآنلاین

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)


اجرای روز سه​شنبه این نمایش با حضور مهمانان و هنرمندانی چون محمدرضا خاکی، منیژه محامدی، مسعود دلخواه، حبیب رضایی، پارسا پیروز فر، محمد یعقوبی، محمود طیاری و محمود زنده​نام مدیرکل بخش نمایش رادیو به صحنه رفت.

پس از اجرای نمایش «گل» جلسه پرسش و پاسخ  تماشاگران با عوامل اجرا به همت انجمن نویسندگان و منتقدان خانه تئاتر در کارگاه نمایش تئاتر شهر برگزار شد.

یاسر خاسب  که سبک اجرایی نمایش خود را گونه​ای از تئاتر فیزیکال می​داند، به مخاطبانش گفت: «این اثر تلفیقی از تجربه​های زندگی در محیط بکر و طبیعت مازندران با ورزش​های رزمی است که با شیوه​های تئاتر بدون کلام آمیخته است.»

او ادامه داد: «این نوع نمایش به زمان خاصی مربوط نمی​شود و این طور نیست که نمایش خود را برای زمان مشخصی آماده کنیم. گروه ما همیشه در حال تمرین و اتود زدن است و مهمترین اولویت در این گروه تمرین است.»

خاسب از دو تفکر تولد و مرگ و نقش انسانی انسان​ها در این مقوله به عنوان ایده مفهومی اجرا یاد کرد و گفت: «اصلاً تمایلی ندارم درباره مفهوم و محتوای نمایش خود توضیحی بدهم ،چون به برداشت تماشاگر معتقدم و مایلم بدانم مخاطبم از فرم و حرکات نمایشی من به چه برداشت مفهومی رسیده است.»

او افزود: «من و بازیگر مقابلم علی اصغری​قاجاری با تمام بدن و روح خود در صحنه حاضر هستیم  و هدفم درگیر کردن مخاطب با تمام  حافظه عضلانیش حتی برای چند دقیقه است. تماشاگر این نمایش باید با تمام جسم و جان خود در سالن حضور داشته باشد.»

خاسب همچنین گفت: «تمام  هدف من از اجرای این نوع نمایش​ها بازگشت به ریشه​هاست. از دید من انسان امروز همان انسان قدیم است، اما کارهایی که انجام می​دهد متفاوت است زیرا در دنیای مجازی و رومزه زندگی می​کند.»

این کارگردان با اشاره به استقبال تماشاگران از اجرایش ادامه داد: «این استقبال و انرژی مخاطب است که به من انرژی مضاعف می​دهد. واکنش آنان برای من  قابل توجه است.»

او گفت: «این شکل اجرای نمایش سختی​های خاص خود را دارد و موجب آسیب دیدن و ایجاد زخم و جراحت بر بدن بازیگر می​شود. البته من این زخم‌های ناشی از تئاتر را دوست دارم. به اعتقاد من اگر انسان با طبیعت دوست باشد، طبیعت هم او را دوست خواهد داشت.»

خاسب در پاسخ به انتقاد یکی از تماشاگران به نداشتن دراماتورژی قوی و در نتیجه دور شدن از محتوا، توضیح داد: «من نیز  به این ضعف معترفم و معتقدم اجراهای من دراماتورژ قوی ندارد و این را یک ضعف برای گروهم می​دانم، اما واقعاً تاکنون دراماتورژ قوی برای  نمایش​هایم پیدا نکرده​ام.»

علی اصغری​قاجاری بازیگر این نمایش هم گفت: «حدود هفت سال است با یاسر خاسب کار می​کنم. من بازیگر تئاتر نیستم و بیشتر کار بدن می​کنم اما کار با گروه «بدن دیوانه» به من کمک کرد تا بدنم را با روانم یکی کنم و بتوانم به تئاتر برسم.»

محمود طیاری نمایشنامه​نویس نیز با از گروه تمجید کرد و گفت: «لحظات زیادی است که از کنار زیبایی​ها می​گذریم و به آن​ها بی​توجه هستیم. متأسفانه در کشور ما  به راحتی از کنار استعدادهای درخشان  می​گذرند و تاوان آن را هم تاکنون پس داده​ایم.»

نمایش «گل» که یک تئاتر فیزیکال است در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیست و هشتم به عنوان اثر برگزیده مخاطبان معرفی شد.

 

منبع: خبرآنلاین


1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

 

خلاصه كتاب:
داستان زن و شوهري است كه در حين مشاجره در ماشين، تصادف مي‌كنند و زن در كما مي‌رود. موضوع كل كتاب به صورت تصاوير تكه تكه، متقاطع، موازي، مبهم و استعاري از دنياي واقعي روايت مي‌شود كه ماجراي زندگي پيشين اين زوج از خلال اين تصاوير بازسازي مي‌شود. زندگي زن مانند شيشه اي كه شكسته، به سي و دو تكه خرده شيشه تقسيم مي‌شود كه اين تكه ها در لوح فشرده گاهي از ديد مرد، گاهي از ديد زن و گاهي زن ها و مردهاي ديگري روايت مي‌شوند ...

 

داستان های برعکس

 

ادامه مطلب داستان های برعکس اثری از لیلا صادقی

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما