«هر روایت زندگی که از ارتباطی خبر دهد شکلی از ملودرام است. به این دلیل، فیلمهای ملودرام فیلمهای درستی هستند.» راینر ورنر فاسبیندر
ادامه مطلب نوری بیلگه جیلان و سینمای ملودرام / با نگاهی به فیلم سه میمون
مسولان برگزاری جشنواره کن ۲۰۱۶ یک کارگردان ژاپنی را به عنوان رئیس هیئت داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون این رویداد سینمایی انتخاب کردند.
ادامه مطلب کارگردان ژاپنی رئیس بخش «سینهفونداسیون» جشنواره فیلم کن شد
«دار و دستههای نیویورکی» (Gangs of New York) -همانطور که انتظار میرود- از مقدمهای درگیرکننده برخوردار است چرا که اصلاً اگر اینچنین نبود، قلاب در گلوی مخاطبی که بناست بیش از ۲ ساعت و نیم فیلم تماشا کند، گیر نمیکرد. پیروزی بزرگ آقای اسکورسیزی در «داروُدستههای نیویورکی»، کسالتبار تعریف نکردن قصهای بلند و پرشاخوُبرگ است. از بین نرفتن یکپارچگی فیلم، دیگر پوئن مثبت قابلِ اشارهاش است؛ در «داروُدستههای نیویورکی» شیرازهی کار بههیچعنوان از دست مارتی خارج نمیشود.
ادامه مطلب تولد یک ملت / نگاهی به «دار و دستههای نیویورکی» مارتین اسکورسیزی
گالری گاگوسیان نمایشگاهی از مجسمهها و عکسهای تارین سایمون را در شعبهی نیویورک خود برگزار نموده است. این مجسمهها بهعنوان تجربیات آغازین هنرمند در این مدیوم، نخستین بار در بیینال ونیز ۲۰۱۵ به نمایش درآمدند.
ادامه مطلب نمایشگاه آثار تارین سایمون در گاگوسیان نیویورک
پرترهها نقش مهمی در کار باربارا داواتز (متولد ۱۹۴۴) بازی میکنند. برای بیش از ۴۰ سال گذشته او مکررا توجه خود را به پاسخ این سوال معطوف کرده است که چگونه میتوان مردم را با یک دوربین، نمایش و ارائه داد. یک تصویر، در مورد فردی که نمایش داده شده چه چیزی میگوید؟ و چه میزان صحنهپردازی مجاز است؟
ادامه مطلب نمایش پرترههای باربارا داواتز وینترتور در سوئیس
مردی در لباس حجیم مخصوص خنثی کردن بمب، برای گروهی از کودکان متحیر دست تکان میدهد، در حالی که در خیابانی در بغداد قدم میزند و بیرون یک کافه برای نوشیدن چای مینشیند. اما نه بمبی در خیابان راشد برای خنثی کردن وجود دارد و نه هیچ زرهی زیر لباس سیاه تا او را از انفجار حفظ کند.
ادامه مطلب پرفورمنس ضد جنگ هنرمند عراقی در بغداد
«پیت موندیان» در میان هنرمندان «دِاستیل» هلند ، از بزرگترین و فعال ترین این هنرمندان به حساب میآید. او نقاش و نظریهپرداز هنر مدرن و یکی از هنرمندان بنام در سبک انتزاع گرایی هندسی است. موندریان پس از «مالوریچ» و «کوپکا»، به انتزاع هندسی ناب دست یافت و از این رو تاثیر بسیار زیادی بر هنر و معماری قرن بیستم گذاشت.
ادامه مطلب به مناسبت تولد پیت موندریان؛ ده نقل قول از او در باب نقاشی