برندهی جایزهی بزرگ جشنواره کن 2017 به زودی اکران جهانیاش را آغاز خواهد کرد. جایزهی بزرگ جشنواره کن پس از نخل طلا دومین جایزهی معتبر این جشنواره محسوب می شود.
فیلم «۱۲۰ تپش در دقیقه» اثر درامی درخشان و پرحرارت است که به وضعیت کنشگران گروه «اکت آپ» (Act-up) در فرانسه اوایل دهه ۹۰ میلادی می پردازد.
ادامه مطلب برنده جایزه بزرگ کن 2017 به زودی اکران عمومی خواهد شد
وزارت ارشاد اسلامی ایران بار دیگر گفته است که برنامهای برای فرستادن آثار موزه هنرهای معاصر تهران برای نمایش در خارج از این کشور را ندارد. رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به خبرگزاری ایسنا گفته است که فرستادن این آثاردر دستور کار قرار ندارد.
ادامه مطلب ایران: آثار موزه هنرهای معاصر را به خارج نمیفرستیم
مایکل مور با راهاندازی سایت افشاگر «ترامپی لیکس»، از مردم کشورش خواسته با هدف «حفظ ایالات متحده از شر حکومت ظلم و جور» هرگونه اطلاعاتی درباره دولت دونالد ترامپ در اختیار دارند در این فضای مجازی به اشتراک بگذارند. «ترامپی لیکس» منابع آگاه را تشویق به استفاده از نرمافزار رمزگذاری کرده است تا هر گونه مدرک و سند، عکس، ویدیو و فایل صوتی در رابطه با ترامپ و اطرافیانش در اختیار دارند با مستندساز 63 ساله و فعالان حقوق بشر به اشتراک بگذارند.
ادامه مطلب ترامپی لیکس مایکل مور به سبک ویکی لیکس!
16. کوین اسمیت دربارهی پل توماس اندرسون(بخصوص فیلم مگنولیا):
"من دوباره هرگز دوباره آن را نمیبینم. البته تصمیم گرفتهام که آن را همیشه روی میز کارم داشته باشم. آن هم به عنوان یادآوری برای خودم. یادآوری برای اینکه هرگز چیزی شبیه به آن نسازم"
____________________
نمایش جنگ مقدس به کارگردانی رضا جعفری درباره پیوستن برخی جوانان مقیم آلمان به گروه خلافت اسلامی است. تهدید کارگردان نمایش از سوی حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان، موضوع این نمایش را به رسانههای آلمان رساند.
ادامه مطلب جنگ مقدس؛ روایت گریز جوانان از دموکراسی به داعش
در اواخر قرن هجدهم وقتی نهضت رمانتیسم سرتاسر خاک اروپا را با شعر و رمان گره میزد. بازنمایی طبیعت سر از خاکستر ابتذال بلند کرد و بر قامت خویش استوار ایستاد. تصویر چشم انداز به دست نقاشان بزرگ ، طبیعت را عظمت و شکوهی دوباره میبخشید و رابطه سوژه با جهان به میانجی این بازنمایی بازتعریف میشد. سوژه ای که در پیشگاه طبیعت دانایی را با احساس گره میزد. حیرت میکرد و در اندیشه ای ژرف هستی را ستایش میکرد. طبیعت از یکسو عظمتی با شکوه داشت که آدمی در برابرش با هیچ یگانه میشد و از سویی آدمی ، سوژهای اندیشنده بود که طبیعت را به زانو می انداخت. این دیالکتیک قدرت و ضعف سوژه را به حیرت وامیداشت. سوژه ای که گویی پرسشی بی پاسخ را به دوش میکشد. ذهنی که میخواهد جهان را با اندیشه معنا کند و جهانی که تن به اسارت اُبژکتیو نمیدهد.
ادامه مطلب ویلیام ترنر؛ آشوب / خوانش تصویر؛ شمارهی بیست و چهارم