نمایشگاه گروهی نقاشی با نام «همزاد» جمعه 26 خردادماه در گالری سیحون نمایش داده خواهد شد.
به گزارش آکادمی هنر، در جدیدترین نمایشگاه گالری سیحون نمایشگاه نقاشیهای عبدالحمید پازوکی، پونه جعفری نژاد، شاهرخ غیاثی، محمد حمزه، خسرو خسروی، شیما خشخاشی، آفرین ساجدی، حسین ماهر، فرید مرشدزاده و دانا نهداران به نمایش در خواهد آمد. این نمایشگاه تا 7 تیرماه ادامه دارد. گفتنی است گالری سیحون همه روزه -دوشنبهها گالری تعطیل است- از 11 الی 19 پذیرای علاقهمندان هنر خواهد بود. افتتاحیه این نمایشگاه 26 خردادماه از ساعت 16 الی 20 خواهد بود. ادامه مطلب «همزاد» در گالری سیحون
علیرضا محبی تازه ترین آثار خود را از روز جمعه 26خرداد ماه در گالری ساربان به نمایش می گذارد.
به گزارش آکادمی هنر، 23 اثر در این نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد که با تکنیک اکرلیک و رنگ روغن روی بوم در ابعاد مختلف خلق شده اند که کوچکترین آنها 80×160 سانتی متر و بزرگترین آنها 200×300 سانتی متر است .
ادامه مطلب گشایش نمایشگاه نقاشیخط های «علیرضا محبی» در گالری ساربان
خلاصهی داستان: بعد از یک شب طوفانی در دهکدهای دورافتاده, اهالی تصمیم میگیرند از سوپرمارکتِ دهکده مواد غذایی بخرند تا انبار کنند اما بعد از احاطه شدن سوپرمارکت توسط مِهی غلیظ و عجیب و پدیدار شدن سر و کله موجوداتی ترسناک, همهی اهالی در آنجا حبس میشوند ...
ادامه مطلب «مه» (فرانک دارابونت): خوب نگریستن در آینه
سرمقاله از مجید رحیمی جعفری
"فیلم ترسناک پیوسته یکی از پرطرفدارترین و در عین حال بیاعتبارترین و بدآوازهترین ژانرهای هالیوود بوده است. این نوع محبوبیت به خودی خود دارای ویژگی خاصی است که فیلم ترسناک را متمایز از سایر ژانرها قرار میدهد. این محبوبیت، فیلم ترسناک را محدود به طرفداران دوآتشهاش میکند و یا آن گروه از مردم را که تمایل به دیدن فیلمهای ترسناک دارند –چه این تمایل ناشی از وسواس خاص باشد چه اساسا هیچ وسواسی در آن وجود نداشته باشد- با انزوای کامل روبهرو میکند. این گروه سینماروها از سوی اکثر منتقدان سینمایی یا تحقیر میشوند، یا مورد بیمهری قرار میگیرند و یا به سادگی مورد بیاعتنایی قرار میگیرند."
(رابین وود، 1979)
ادامه مطلب پرونده ویژه دوسالگی آکادمی هنر: سینمای وحشت دهه آغازین قرن بیست و یکم
مجید رحیمی جعفری
"فیلم ترسناک پیوسته یکی از پرطرفدارترین و در عین حال بیاعتبارترین و بدآوازهترین ژانرهای هالیوود بوده است. این نوع محبوبیت به خودی خود دارای ویژگی خاصی است که فیلم ترسناک را متمایز از سایر ژانرها قرار میدهد. این محبوبیت، فیلم ترسناک را محدود به طرفداران دوآتشهاش میکند و یا آن گروه از مردم را که تمایل به دیدن فیلمهای ترسناک دارند –چه این تمایل ناشی از وسواس خاص باشد چه اساسا هیچ وسواسی در آن وجود نداشته باشد- با انزوای کامل روبهرو میکند. این گروه سینماروها از سوی اکثر منتقدان سینمایی یا تحقیر میشوند، یا مورد بیمهری قرار میگیرند و یا به سادگی مورد بیاعتنایی قرار میگیرند."
(رابین وود، 1979)
ادامه مطلب ژانر وحشت و تغییرات آن در دههی آغازین قرن بیست و یکم
پيش تـحرير
شايد نوشتن مطلبي در تأييد يا تحسين ساختهی جنجالي لارس فونترير يعني ضد مسيح Antichrist مبارزهطلبي با افرادي باشد كه از نفي كنندگان محسوب ميگردند، اما لزوماً هر تحليلي تمجيد و هر نفي به منزله نقد منفي نخواهد بود. پيش از اين، چه بسا احساسي و بياستدلال، شايد به دليل اينكه اين مرد معلم سينماي من بود و به آن اندازه بدخلق نبود كه تجربياتش را به من بياموزد در باب سحر اين اثر حرفهايي به ميان آورده بودم. پيش از داخل شدن به متن اصلي نقد، تحليل فرم، سبك و انديشهساري در اثر ميبايست خواننده محترم را به دو مسئله واقف كنم.
ادامه مطلب نسیم سردِ باغِ عِدِن / تحلیل فیلم «ضد مسیح» ساخته لارس فون تریر