اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)

سام مندس



در مراسم اهدای جوایز انجمن کارگردان‌های آمریکا ۲۰۲۰، سام مندس به عنوان برترین کارگردان سال انتخاب شد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، هفتاد و دومین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) دقایقی پیش به کار خود خاتمه دارد و برترین کارگردان‌های سال را معرفی کرد.

ادامه مطلب سم مندس در ادامه دیگر جوایز، جایزه انجمن کارگردانان 2020 را نیز برد
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (3 رای)

نقد فیلم رما



اولین بار که رُما را دیدم، حس بدی داشتم: بله، غالب منتقدان در ستایش آن به مانند یک کلاسیک موقت حق دارند، اما من نمی‌توانستم از این ایده خلاص شوم که این درکِ غالب توسط یک اشتباه وحشتناک، بدتعبیر و نادرست تقویت می‌گردد. به واقع فیلم کوآرون برای یک سری استدلال‌های سهوی و اشتباه است که ستایش می‌شود.



رما ستایش‌نامه‌ای‌ست از کلئو؛ زنی از محله کولونیای رم در مکزیکوسیتی که در خانه‌ی یک خانواده‌ی منتسب به طبقه‌ی متوسط متشکل از سوفیا، همسر او آنتونیو، ترزا؛ مادر سوفیا و یک خدمتکار دیگر به نام آدلا کار می‌کند. داستان فیلم در سال ۱۹۷۰ اتفاق می‌افتد، سال اعتراضات دانشجویی بزرگ و ناآرامی‌های اجتماعی. همانطور که کوآرون در «و مادرت را هم همینطور»، فاصله‌ی بین دو سطح را حفظ می‌کند، در اینجا نیز مشکلات خانوادگی (آنتونیو که خانواده را برای زندگی با زنی دیگر ترک می‌کند)، و تمرکز بر روی تشکیل یک خانواده‌ی صمیمی، باعث می‌گردد که حضور ظالمانه‌ی مبارزات اجتماعی به منزله‌ی یک پس‌زمینه در همه جا ملموس باشد. همانطور که فردریک جیمسون می‌نویسد تاریخ نمی‌تواند به طور مستقیم به تصویر کشیده شود، بلکه آن صرفاً به منزله‌ی یک پس‌زمینه‌ی فَرّار که نشانه‌های آن بر روی رخدادهایی کم‌اهمیت فرافکنده می‌شوند، ردیابی می‌گردد.


بنابراین آیا رما واقعاً گرامی‌داشتِ فداکاری، نیکی و فارغ از خود شدنِ کلئو برای خانواده نیست؟ آیا او می‌تواند به منزله‌ی ابژه‌ی عشق نهایی یک خانواده‌ی طبقه متوسطِ فاسد که او را از نظر فیزیکی و احساسی مورد استثمار قرار می‌دهد، پذیرفته شود؟ شالوده‌ی فیلم پر از نشانه‌های ظریفی‌ست که نشان می‌دهد تصویر نیکی و خوبی کلئو خود یک تله است، زیرا که هدف نقدی ضمنی‌‌ست که فداکاری او را به منزله‌ی نتیجه‌ی کوری ایدئولوژیک‌اش تقبیح می‌کند. در اینجا دقیقاً به یاد نمی‌آورم که اعضای خانواده در فیلم چگونه با کلئو رفتار می‌کنند، اما اغلب اوقات چنین وضعیتی بر فضای خانه حاکم است: آن‌ها بلافاصله پس از اظهار عشق به او و تائیدش به عنوان یکی مثل خودشان، به طور ناگهانی از او می‌خواهند که کارهای خانه یا کارهای شخصی آن‌ها را انجام دهد. برای مثال، چیزی که مرا شگفت‌زده کرد، نمایش خشونت بی‌تفاوت سوفیا در تلاش مستانه‌اش برای پارک کردن فورد گالکسیِ خانواده در یک پارکینگ باریک بود: اینکه او چگونه به طور مکرر دیوار  گچی پارکینگ را خراش می‌دهد و بر روی زمین می‌ریزد. اگر چه این وحشی‌گری و بی‌رحمی می‌تواند با ناامیدی ذهنی او مبنی بر رها شدن توسط همسر خیانت‌پیشه‌اش، توجیه شود، اما این ایده نیز قابل تامل است که او با توجه به موقعیت برتر خود در مقایسه با خدمت‌کاران، می‌تواند چنین کاری بکند زیرا که در نهایت این خدمتکاران هستند که دیوار را تعمیر خواهند کرد.


اما اولین مخمصه‌ی حقیقی کلئو با تمام سبعیت‌اش در بیمارستان ظاهر می‌شود؛ آنجا که او یک نوزاد نارس و در اصل مُرده به دنیا می‌آورد و پزشکان پس از چندین تلاش نافرجام برای احیای نوزاد، صرفاً برای چند لحظه بدنِ بی‌جان او را در اختیار کلئو قرار می‌دهند. بسیاری از منتقدان پس از تماشای این لحظه از فیلم که به عبارتی تروماتیک‌ترین لحظه‌ی آن نیز هست، ابهام آن را از دست دادند: به واقع همانطور که در ادامه‌ی فیلم درمی‌یابیم آنچه کلئو را می‌آزارد این است که او نوزاد را نمی‌خواهد، بنابراین یک جسد مرده در دستان‌اش می‌تواند خبر خوشایندی برای او باشد.  


در پایان فیلم، سوفیا خانواد‌ه‌ی خود را برای گذراندن تعطیلات به سواحل توکسان می‌برد در حالی‌که کلئو نیز برای کمک به او، او را همراهی می‌کند. به واقع، آن‌ها در این سفر نیز از کلئو به عنوان خدمتکار استفاده می‌کنند، او که پس از به دنیا آوردن نوزادی مُرده اکنون آسیب‌پذیرتر از گذشته است. سوفیا سر میز شام به بچه‌ها می‌گوید که او و پدرشان از هم جدا شده‌اند و این سفر فرصت مناسبی‌ست که پدرشان در غیاب آن‌ها بتواند وسایل‌اش را از خانه جمع‌آوری و خارج کند. در ساحل، دو پسر خانواده، در آستانه‌ی غرق شدن و مرگ قرار می‌گیرند تا اینکه کلئو به دریا می‌زند و آن‌ها را از غرق شدن نجات می‌دهد. اگرچه او خود نمی‌داند چگونه باید شنا کند. در اینجا، آن هنگام که سوفیا و بچه‌هایش عشق، فداکاری و از خودگذشتگی کلئو نسبت به خودشان را تائید می‌کنند، احساس گناه شدیدی به او [کلئو] دست می‌دهد و آشکار می‌شود که او نوزادش را نمی‌خواسته است. سپس آن‌ها به خانه بازمی گردند و با قفسه‌های کتاب خالی و اتاق‌هایی جدید روبرو می‌شوند. اندکی بعد کلئو در حال شستن ظرف به آدلا می‌گوید که حرف‌های زیادی برای گفتن به او دارد. بعد از اینکه کلئو دو پسر سوفیا را از غرق شدن نجات می‌دهد، همه‌ی آن‌ها (سوفیا، دو پسر و کلئو) در ساحل همدیگر را در آغوش می‌کشند-یک اتحاد دروغین که اگر واقعیت داشته باشد، این نکته را تایید می‌کند که کلئو در تله افتاده و فریب خورده است … آیا من دارم خواب می‌بینم؟ آیا این خوانش من از فیلم بیش از اندازه دیوانه‌وار نیست؟


اما من فکر می‌کنم که کوآرون در فیلم اشاره‌ای زیرکانه به این موضوع می‌کند. دقت کنید. کل صحنه‌ی نجات پسربچه‌ها با یک برداشت بلند و یک دوربین متحرک فیلمبرداری شده است، که عملاً بر روی کلئو متمرکز است. هنگامی که شخصی این صحنه را تماشا می‌کند، نمی‌تواند حتی اگر بخواهد نیز متوجه یک ناهماهنگی عجیب بین فرم و محتوا نشود: به واقع در این صحنه در حالی‌که محتوا یک ژست ترحم‌برانگیز از کلئو است که به تازگی نوزاد خود را از دست داده و اکنون زندگی خود را برای نجات پسربچه‌ها به خطر انداخته است، فرم به طور کامل این شالوده‌ی دراماتیک را نادیده می‌گیرد. زیرا که اساساً هیچ مبادله‌ی شاتی مابین کلئو و پسربچه‌ها وجود ندارد، و البته هیچ تنش مهیجی مابین مخمصه‌ای که پسربچه‌ها در آن قرار دادند و تلاش کلئو برای نجات آن‌ها، و همینطور نمای نقطه‌ی دیدی که از سوی کلئو آنچه که اتفاق می‌افتد را نشان بدهد. این اینرسی عجیب و غریب دوربین و امتناع‌اش از درگیر شدن در این ماجرا، به طرزی ملموس رقت‌انگیزی نقشِ یک بنده‌ی وفادار را نشان می‌دهد که هر آن برای نجات جان اربابان‌اش حاضر به خودکشی‌ست. همچنین تاکید دیگری بر رستگاری در لحظات پایانی فیلم وجود دارد، آنجا که کلئو به آدلا می‌گوید که حرف‌های بسیاری برای گفتن به او دارد. شاید، این بدین معناست که کلئو در نهایت آماده می‌شود تا از تله‌ی "نیکی، خوبی و مروتِ" خود بیرون آید و دریابد که فداکاری و ازخودگذشتگی او برای این خانواده شکلی از بندگی اوست. به عبارت دیگر، برکنار ماندن کلی کلئو از پیامدها و بستگی‌های سیاسی، و اهتمام او به خدمتی فداکارانه، شکلی از هویت ایدئولوژیکی او و شیوه‌ی زندگی‌اش است. شاید همان حرف‌های ناگفته و انبوه برای آدلا اولین مرحله از آگاهی طبقاتیِ کلئو است، اولین مرحله از مسیر پیوستن او به معترضانی که در کف خیابان حضور دارند. به واقع چهره‌ی جدید کلئو اینگونه است که شکل می‌گیرد، بسیار سردتر و بی‌رحمانه‌تر از قبل - فیگوری که با از هم گسیختنِ زنجیرهای ایدئولوژیک مهیای مبارزه کردن می‌شود.


اما شاید هم اینگونه نباشد. زیرا که در نهایت خلاصی از زنجیرهایی که احساس خوبی به ما نمی‌دهند اما به ما می‌قبولانند که در حال انجام کار درست هستیم، بسیار دشوار است. همانطوری که تی. اس الیوت در جنایت در کاتدرال می‌نویسد، بزرگترین گناه این است که کار درست را به دلایلی غلط انجام بدهی.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)

کوئنتین تارانتینو

 

در حالی که کوئنتین تارانتینو با جدیدترین فیلمش «روزی روزگاری در هالیوود» نامزدی ۱۰ جایزه اسکار را کسب کرده اما همچنان بر بازنشستگی پافشاری می‌کند.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ایندی وایر، کوئنتین تارانتینو که تابستان درباره این صحبت کرده بود که تنها ۱۰ فیلم سینمایی خواهد ساخت و به این ترتیب فقط امکان ساخته شدن یک فیلم سینمایی دیگر توسط او وجود دارد، اکنون درباره دلایل این امر بیشتر توضیح داده است.

ادامه مطلب تارانتینو از دلایل بازنشستگی می‌گوید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)

بازگشایی کاخ مرمر

 

درهای «کاخ مرمر» را قرار است بعد از ۴۱ سال بار دیگر به روی مردم باز می‌شود.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، بنایی تاریخی که در طول سال‌های گذشته، کاربری‌های مختلفی را به چشم دید و در این میان کمتر از دو سال طعم موزه شدن را چشید؛ بنایی تاریخی که درخواست‌های زیادی در طول سال‌های گذشته برای موزه شدنش مطرح می‌شد، بالاخره به روی مردم بازگشایی می‌شود.

ادامه مطلب بازگشایی کاخ مرمر پس از 41 سال
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)

برندگان جوایز انجمن بازیگری آمریکا 2020



جوایز انجمن بازیگران آمریکا 2020 در بخش سینمایی مشابه جوایز گلدن گلوب اهدا شد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از اواردز دیلی، همه بازیگران فیلم‌های سینمایی که در گلدن گلوب 2020 گوی بلورین را دریافت کرده بودند در بیست و ششمین دوره جوایز انجمن بازیگران آمریکا هم حایز دریافت جایزه شدند.

ادامه مطلب انجمن بازیگران آمریکا بر جوایز گلدن گلوب صحه گذاشت + فهرست جوایز سینمایی و تلویزیونی انجمن...
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)

یوجینو باربا

 

یوجینو باربا و رومئو کاستلوچی دو چهره سرشناس تئاتر ایتالیایی از حضور در جشنواره تئاتر فجر انصراف دادند و همزمان ستاد برگزاری این جشنواره نیز اعلام کرد که برگزاری کارگاه‌ها و اجراهای یوجینو باربا و رومئو کاستلوچی به خواست خودشان و کمپانی‌شان لغو شده است.

ادامه مطلب نامه یوجین باربا در انصراف از سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)

نمایش مرغ دریایی امیلیا کلارک

امیلیا کلارک بازیگر مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» با حضور در نمایش «مرغ دریایی» اثر چخوف به صحنه تئاتر بازمی گردد.


به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، امیلیا کلارک بازیگر شخصیت دنریس تارگرین ملقب به مادر اژدها در مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت»، قصد دارد تجربه حضور خود در عرصه تئاتر را ادامه دهد. این بازیگر قرار است با اقتباسی جدید از نمایشنامه «مرغ دریایی» آنتون چخوف در وست اند لندن روی صحنه برود.

ادامه مطلب بازگشت امیلیا کلارک به صحنه تئاتر با اقتباسی از چخوف
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)

حراج تهران 98

 

دوازدهمین حراج تهران که به عرضه و فروش آثار هنر معاصر ایران اختصاص دارد، در حالی به کار خود پایان داد که مجموع فروش آن ۳۱ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان اعلام شد و گران‌ترین اثر فروخته‌شده نیز متعلق به حسین زنده‌رودی با قیمت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود




به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، عصر روز جمعه ۲۷ دی ماه حراج تهران 1398 در هتل پارسیان آزادی برگزار شد و اجرای این مراسم را حسین پاکدل و رضا کیانیان مشترکا بر عهده داشتند.



اثری از حسین زنده‌رودی با عنوان «قوس آبی نیلگون» به عنوان گران‌ترین اثر این دوره از حراج تهران که پیشتر در حراج ساتبیز پاریس (۲۰۱۹) ارائه شده بود، با قیمت کمینه و بیشینه ۳ تا ۴ میلیارد ارائه شد که در نهایت با قیمت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد. همچنین از دیگر نکات جالب توجه حراج امشب، فروش اثر حسن روح الامین بود که به قیمت ۲۸۰ میلیون تومان و حدود ۴ برابر قیمت بیشینه در نظر گرفته‌شده (۶۰ میلیون تومان) چکش خورد.



همچنین در این حراجی ۳ اثر از خسرو حسن‌زاده، فرامرز پیلارام و منصوره حسینی به فروش نرسیدند.  ۱۹ اثر نیز به قیمت کمینه، فروخته شدند.

 

فهرست و اطلاعات کامل آثار فروخته شده در این حراجی بر اساس بهای فروش در جدول زیر قابل مشاهده است:

حراج تهران 98

 

بهای فروش (تومان)

قیمت پایه

نام اثر

نام هنرمند

ردیف

3.200.000.000

3 میلیارد

قوس آبی نیلگون

حسین زنده رودی

1

1.900.000.000

1.5 میلیار

طبیعت بی‌جان

منوچهر یکتایی

2

1.600.000.000

1.5 میلیارد

خوابم یا بیدارم

فرهاد مشیری

3

1.100.000.000

700 میلیون

-

ژازه تباتبایی

4

1.100.000.000

800 میلیون

توپ آیینه‌ای

منیر فرمانفرمائیان

5

1.000.000.000

1 میلیارد

-

فرامرز پیلارام

6

1.000.000.000

1 میلیارد

هیچ روی صندلی

پرویز تناولی

7

850.000.000

500 میلیون

«وجد براق» از مجموعه معراج

شهریار احمدی

8

850.000.000

700 میلیون

تابستان، زمستان

آیدین آغداشلو

9

850.000.000

800 میلیون

دگردیسی

امیر مسعود اخوان جم

10

800.000.000

800 میلیون

ترکیب بندی

منصور قنبری

 

750.000.000

400 میلیون

زنده آگاه

پوریا آریان‌پور

 

700.000.000

700 میلیون

هجرت اناری

رضا درخشانی

 

700.000.000

700 میلیون

چهارفصل

مارکو گریگوریان

 

650.000.000

600 میلیون

-

نصرالله افجه‌ای

 

500.000.000

500 میلیون

-

بهروز دارش

 

460.000.000

300 میلیون

محراب

واحد خاکدان

 

460.000.000

400 میلیون

-

پرویز کلانتری

 

440.000.000

250 میلیون

-

فریده لاشایی

 

440.000.000

400 میلیون

-

الهام فلاحی

20

420.000.000

300 میلیون

-

رکنی حائری‌زاده

 

420.000.000

400 میلیون

از مجموعه سفیدبرفی

عباس کیارستمی

 

420.000.000

400 میلیون

-

محمد زنده‌رودی

 

420.000.000

400 میلیون

دلداده

صادق تبریزی

 

400.000.000

400 میلیون

-

پروانه اعتمادی

 

380.000.000

300 میلیون

 

 

 

340.000.000

250 میلیون

-

قاسم حاجی‌زاده

 

300.000.000

   120 میلیون

بسم ...

محمد زنده‌رودی

 

300.000.000

   300 میلیون

-

عباس کیارستمی

 

300.000.000

   300 میلیون

-

ژازه تباتبایی

30

280.000.000

40 میلیون

از مجموعه عصیان

حسن روح‌الامین

 

280.000.000

120 میلیون

ما می‌رقصیدیم ۷

مهرداد محب‌علی

 

280.000.000

200 میلیون

از مجموعه تبخیر (چهره)

بیژن بصیری

 

280.000.000

250 میلیون

گوهر مستی

حسین زنده رودی

 

280.000.000

250 میلیون

طبیعت بیجان با کله گوسفند

منصور قندریز

 

240.000.000

60 میلیون

جنگ (رخش و همای)

الهام فلاحی

 

240.000.000

200 میلیون

از مجموعه سقاخانه

پرویز کلانتری

 

220.000.000

120 میلیون

-

نصرت‌الله مسلمیان

 

220.000.000

200 میلیون

سواران را چه شد

ناصر اویسی

 

200.000.000

120 میلیون

-

پروانه اعتمادی

40

200.000.000

200 میلیون

-

منوچهر نیازی

 

180.000.000

100 میلیون

عشق

عین‌الدین صادق‌زاده

 

180.000.000

150 میلیون

از مجموعه فرش ایرانی

سمیرا علیخانزاده

 

170.000.000

80 میلیون

"الهه قرون" و از مجموعه سلاطین

کوروش گلکاری

 

150.000.000

60 میلیون

-

حسین خسروجردی

 

150.000.000

80 میلیون

سیاهچاله

فرشید ملکی

 

150.000.000

80 میلیون

نام اعظم

علیرضا آستانه

 

150.000.000

80 میلیون

پرتره سهراب سپهری

فرشید مثقالی

 

150.000.000

100 میلیون

از مجموعه آفرینش

شهلا حبیبی

 

150.000.000

100 میلیون

از مجموعه عکاسخانه آقای ادیب

داوود زندیان

50

150.000.000

150 میلیون

-

هانیبال الخلاص

 

150.000.000

150 میلیون

آرامش و زندگی در طبیعت پاک

حسین محجوبی

 

150.000.000

150 میلیون

-

توکل اسماعیلی

 

150.000.000

150 میلیون

شیخ ابوسعید ابوالخیر

هوشنگ پزشک نیا

 

140.000.000

150 میلیون

کوهستان مه‌آلود

شهرام کریمی

 

130.000.000

50 میلیون

-

محمد بزرگی

 

120.000.000

120 میلیون

-

یعقوب امدادیان

 

110.000.000

50 میلیون

دوباره جنگ هرگز

رضوان صادق‌زاده

 

110.000.000

80 میلیون

-

بیتا فیاضی

 

100.000.000

40 میلیون

سیاوش در گذرگاه

نیلوفر قادری‌نژاد

60

100.000.000

40 میلیون

با کتاب ۵

مسعود سعدالدین

 

100.000.000

50 میلیون

-

بهمن بروجنی

 

100.000.000

60 میلیون

سلطان

تاها بهبهانی

 

100.000.000

60 میلیون

-

بهداد لاهوتی

 

95.000.000

60 میلیون

-

مجتبی رمزی

 

95.000.000

80 میلیون

از مجموعه آب

پری‌یوش گنجی

 

90.000.000

40 میلیون

-

بابک رشوند

 

80.000.000

30 میلیون

از مجموعه شکارگاه

میترا کاویان

 

80.000.000

50 میلیون

-

ایرج اسکندری

 

80.000.000

80 میلیون

-

بیتا وکیلی

70

80.000.000

80 میلیون

-

مهدی حسینی

 

75.000.000

60 میلیون

"نبرد فریدون و ضحاک" از مجموعه اسطوره‌های خاموش

علی ندایی

 

70.000.000

50 میلیون

-

طلیعه کامران

 

70.000.000

50 میلیون

گمرک خرمشهر

سعید صادقی

 

70.000.000

60 میلیون

بیانات

محمود بخشی

 

65.000.000

25 میلیون

-

حسین شاه‌طاهری

 

65.000.000

30 میلیون

گذار

کریم نصر 

 

65.000.000

40 میلیون

-

فاطمه امدادیان

 

65.000.000

40 میلیون

«آتاراکسی» از مجموعه نبض بیجان

محمدرضا یزدی

 

65.000.000

50 میلیون

-

سیاوش مظلومی‌پور

80

65.000.000

60 میلیون

دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می‌رود

رضا کیانیان

 

60.000.000

25 میلیون

-

کوروش قاضی‌مراد

 

60.000.000

25 میلیون

از مجموعه طبیعت مینیمال

آرمان یعقوب‌پور

 

60.000.000

25 میلیون

-

احمد وکیلی

 

60.000.000

30 میلیون

-

حبیب الله صادقی

 

60.000.000

30 میلیون

تعادل

نزار موسوی‌نیا

 

60.000.000

40 میلیون

غسل بتان یک چشم

یحیی گمار

 

60.000.000

60 میلیون

آخرین وسوسه

مهدی کرم‌پور

 

55.000.000

30 میلیون

ارزش فرهنگی

ناصر پلنگی

 

55.000.000

30 میلیون

-

امیرصادق طهرانی

90

55.000.000

40 میلیون

-

ظاهر پورحیدری

 

55.000.000

50 میلیون

شادی کنار جاجرود

رضا بانگیز

 

55.000.000

50 میلیون

از مجموعه بیا تا گل برافشانیم

همایون سلیمی

 

55.000.000

50 میلیون

از مجموعه ستون‌ها

مهدی صحابی

 

50.000.000

25 میلیون

از مجموعه درهم‌تنیدگی

 کتایون مقدم

 

50.000.000

50 میلیون

هشت الویس

محمود

 

48.000.000

20 میلیون

از مجموعه زندگی مقوایی

مسعود کشمیری

 

48.000.000

30 میلیون

از مجموعه عجیب‌تر از بهشت

محمد طباطبایی

 

48.000.000

40 میلیون

پ.چ‌.ر_ ۳۸

سرژ آواکیان

 

44.000.000

20 میلیون

هنوز خواب تو را می‌بینم

کیوان عسگری

100

42.000.000

30 میلیون

سایه

اکبر میخک

 

40.000.000

30 میلیون

-

حمیدرضا اندرز

 

38.000.000

30 میلیون

یاران فکه

جاسم غضبان پور

 

38.000.000

30 میلیون

-

امیر موبد

 

38.000.000

30 میلیون

گفت‌وگو هزار ساله

کاظم چلیپا

 

38.000.000

30 میلیون

-

عباس اسبقی

 

36.000.000

10 میلیون

پرشور

ساناز البرز

 

36.000.000

12 میلیون

از مجموعه زمین

جواد علیمحمدی اردکانی

 

36.000.000

30 میلیون

-

مرتضی گودرزی

110

32.000.000

10 میلیون

آهنگ خیال

تارا بهبهانی

 

32.000.000

25 میلیون

فصل رنگ‌ها

ناصر آراسته

 

30.000.000

25 میلیون

خیابان خیس‌شده از باران

خسرو خسروی

 

30.000.000

30 میلیون

-

مکرمه قنبری

 

28.000.000

20 میلیون

-

ایرج شایسته‌پور

 

 

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما