1. دیروز اتفاقاً و در حین صحبت با یکی از منتقدان مجلهی پوزتیف متوجه شده بودم که کار اخیر هوشیائو شین دیوانه کننده است. سردبیر کایه دو سینما هم قبلاً در شمارهی ویژه کن از شوق توصیف ناپذیرش برای دیدن فیلم آخر شین نوشته بود. اکنون که فیلم را دیدهام میتوانم اعتراف کنم که هیچ مخالفتی با این نظرات نمی شود کرد.
ادامه مطلب گزارش شب هفتم کن/ «آدمکش» و «جوانی»
بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از آرتنت-شهر کراکف در کشور لهستان این روزها پذیرای ردایی است که پاپ ژان دوم در حین ترور نافرجامش در سال 1981 در واتیکان بر تن داشت. این ردا همچنان آثاری از خون ریختهی شدهی پاپ بر روی تار و پودش را دارد.
ادامه مطلب نمایش عمومی ردای خونین پاپ ژان پل دوم در کراکف
بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از روزنامهی لسآنجلس تایمز- زادگاه جان وین یکی از اساطیر بازیگری هالیوود؛ شهر وینترست در ایالت آیووای آمریکا این روزها خود را برای افتتاح موزهای مشخصاً مربوط به آثار و یادگارهای فرزند مشهورش آماده مینماید.
ادامه مطلب افتتاح موزهی جان وین در شهر زادگاهاش
1. از مهمترین فیلمهایی که در این دو شب توانستم ببینم، فیلم «قوانین بازار» استفان بریز قابل اعتناتر است. داستان فیلم راجع به مردی است که از شرکت محل کار خود اخراج می شود و در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار گرفته و لازم است که هر چه زودتر کاری پیدا کند تا هزینه زندگی، اقساط خانه و همچنین مخارج بچه عقب مانده ذهنی خود را درآورد.
ادامه مطلب گزارش شب چهارم و پنجم کن/ «قوانین بازار» و «مارگریت و ژولین»
حامد صحیحی در روز 24 شهریور 1359 در شهر کرمانشاه متولد شد. روزی که آغاز جنگ 8 ساله ایران و عراق بود. بمباران شهر در همان روز خانواده و حامد را غافلگیر کرد و این حیرت از جهان و کار جهان همچنان با او ماند. کودکیش با جنگ سپری شد. در دیبرستان ریاضی خواند؛ سپس از دانشکده هنر هنرهای زیبا فارغالتحصیل شد و چند سال بعد دانشگاه هنر را بی آنکه از پایان نامه فوق لیسانساش دفاع کند، ترک کرد. شاید در این میان پدر وی که بطور خود آموخته نقاشی میکرد و بعدها هانیبال الخاص بیش از دانشگاهها به او آموخته باشند. والبته کار مداومی که برای نقاش جوان، فیالنفسه دلمشغولی اصلی و کشف دنیاهای تازه تر بود.
ادامه مطلب «یازش»، نمایشگاه نقاشیهای حامد صحیحی در گالری طراحان آزاد
در نقد حاضر با استفاده از رویکرد جنسیت و زنان(نظریه روانکاوی لوسی ایریگارای) به بررسی تابلوی نقاشی اسکلت باکره از الناز فرج الهی در نمایشگاه انفرادی شرق بدون اشاره، در گالری اعتماد پرداختهام.
ادامه مطلب نگاهی به نمایشگاه «بدون اشاره» اثر الناز فرجالهی، گالری اعتماد