مرکز هنرهای بصری دیتن نمایشگاهی از آثار سه عکاس معاصر برپا نموده است که از شیوههایی جایگزین برای خلق تصویر، بدون استفاده از دوربین، بهره میگیرند. سه هنرمند حاضر در این نمایشگاه با عنوان «جهتیابی: چشماندازهای شخصی و جغرافیایی» دنی ایگلسن گرینبرگ، تریسی لانگلی کوک، و جان سوزا هستند.
ادامه مطلب نمایشگاه عکاسی بدون دوربین در مرکز هنر دیتن / جهتیابی: چشماندازهای شخصی و جغرافیایی
«کن لوچ» فیلمساز مشهور انگلیسی و برندهی نخل طلای امسال جشنواره کن فرانسه، پوشش خبری شبکه «بیبیسی» را کاملا دستکاری شده و عمیقا سیاسی توصیف کرد.
ادامه مطلب وقتی کن لوچ برمیآشوبد / حملهی شدید برنده نخل طلا به سرویس بیبیسی
" بگذار زخمت را لمس کنم تا ایمانم جاری شود"
کاراواجو نقاش بزرگ همهی دوران در شاهکارش " توماس شکاک" این روایت مکاشفه را تصویر کرده است او زمینه را سیاه کرده تا بدن مسیح از تعین تاریخ رها شود و با امر نامتناهی گره بخورد. بدنی که سوژه حقیقت است و مرگ را به زانو انداخته. فیگوری یگانه که رخداد را ممکن کرده همان بدنی که پولُس رسول ایمان به آن را تنها راه رستگاری میدانست: هر کس به رستاخیز ایمان بیاورد، رستگار میشود.
ادامه مطلب کاراواجو؛ سوژه حقیقت / خوانش تصویر؛ شمارهی بیست و دوم
مایکل مور، مستندساز نام آشنای آمریکا و برنده جوایز نخل طلای کن و اسکار، فیلم تازهای درباره دونالد ترامپ، کاندیدای جنجالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ساخته است.
ادامه مطلب مایکل مور درباره دونالد ترامپ فیلم ساخت
جنگ دوم جهانی پایان یک رویا بود. پایان ِرویای رستگاری ِروشنگری ، آن گونه که به تعبیر آدورنو جهان روشن شده بود اما از درخشش تابناک ِفاجعه. مصائب جنگ ، ناپایداری های اجتماعی و سیاسی ِپس از آن و ترومائی که به شکل زخمی درمان ناپذیر بر سوبژکتیویته انسان غربی وارد شده بود به اشکال مختلف در انواع بازنمائی های هنری – فرهنگی پس از جنگ نمود یافت. اگر در نئورئالیسم ِایتالیا ظهور این مساله وسواس و اصرار بر « واقعی بودن» بازنمائی زندگی پس از جنگ بود در آثار فیلمسازان اروپای شرقی ، به علت سرکوب و ممیزی ها در حکومت های تازه به قدرت رسیده ، این بازنمائی امر تروماتیک بیشتر جنبه ای شخصی و فرمال پیدا کرد. پارانویا و هراسی که بن مایه پیرنگ ، شخصیت پردازی و استتیک فیلم ها را تشکیل می داد نتیجه بلافصل چنین تلاشی برای بازنمائی جهانی بود که پس از جنگ هنوز زیباتر نشده بود. برای آندره وایدا کنار آمدن با این تروما به شکل نوعی مالیخولیا و احساس خسران برای ابژه های از دست رفته بود : تصویر پدر (Father Figure) و نوستالژی برای سرزمین .
ادامه مطلب به نام پدر، به نام سرزمین: مالیخولیا در آثار آندره وایدا
قرار است اثر هنری یک مجسمه ساز زن فرانسوی به کره ماه فرستاده شود و از کره زمین هم قابل رویت باشد. سرن به کمک آژانس فضایی اروپا، سازه آنیلور بنون را به ماه میفرستد تا ضمن مطالعه ماندگاری این اثر، پیام صلح و دوستی را نیز در لحظاتی از پیش تعیین شده با چراغ چشمک زن برای زمین مخابره کند. آنیلور بنون معتقد است اثر هنری او فاقد ملیت است و به همه مردم دنیا تعلق خواهد داشت. این پروژه که ویته (حیات) نام دارد چهار مرحله دارد و اکنون در مرحله پیشنهایی، اثر دست یک میلیون نفر از مردم دنیا در حال جمعآوری است تا با چاپ آن روی سازه، به ماه فرستاده شوند. در میان دستها اثر دست نیل آرمسترانگ، اولین کسی که قدم بر ماه گذاشت، نیز به ماه فرستاده خواهد شد.
ادامه مطلب سازهای در ماه که از زمین قابل رویت خواهد بود