از چهار اکتبر هنرمند معاصر، لورنزو کویین، آثار جدیدش را در گالری هالسیِن لندن به نمایش گذاشته است. او در سطح بینالمللی یکی از محبوبترین مجسمهسازان دوران ما شناخته میشود. این نمایشگاه پیشرفت هنری کویین و تجربیاتش با مدیومها و سوژههای جدیدی را نشان میدهد که هدف آنها انتقال دادن اشتیاقش به ارزشهای ازلی و احساسات اصیل است. هنرمند میگوید: «من هر روز، هر چند مختصر، تحت تاثیر زندگی، کتابها، اشعار، برخوردم با مردم و تجربیاتم هستم؛ مجسمهسازی بخشی از کسی است که هستم، و همیشه اینطور بوده است. از همکاری با گالری هالسین و داشتن این فرصت تا مجموعهای از کارهایم را گرد هم بیاورم تا با جهان به اشتراک بگذارمشان، خرسندم.» کویین که کیفیت اجرایی و تکنیک دقیق اساتید گذشته را تکرار میکند، اغلب از آیکونها و نمادهای قدیمی در کارش بهره میگیرد که آنها را با به خدمت گرفتن فرایند باستانی«موم از بین رفته»(lost-wax) در کارگاه ریختهگریش در کاتالان اجرا میکند.
ادامه مطلب برگزاری نمایشگاه لورنزو کویین در گالری هالسیِن لندن
براساس گزارش منتشر شده از سوی آرت پرایس، فروش هنر معاصر جهانی در سال جاری میلادی تا ماه جولای، در پی کاهش تقاضای مشتریان چینی، یک چهارم کاهش پیدا کرده است.
ادامه مطلب رکود بازار هنر معاصر در پی تغییر ذائقهی خریداران چینی
در حالی که از اهدا جایزه نوبل به باب دیلن بیش از یک هفته میگذرد، او هنوز هیچ واکنشی نشان نداده، و حتی تماسهای آکادمی را بیپاسخ گذاشته است؛ اتفاقی که باعث شده دوستان و هوادارانش او را خجالتی و فروتن، و دیگران، از جمله یکی از اعضای آکامی، پر واستبرگ، او را بیادب و متکبر برشمردهاند. با این اوصاف، به احتمال زیاد ضیافت ۱۰ دسامبر کارل گوستاو شانزدهم، پادشاه سوئد، در غیاب باب دیلن برای او برپا خواهد شد.
ادامه مطلب آیا باب دیلن فکر میکند از جایزهی نوبل بزرگتر است؟
خشکسالی و دروغ جدیدترین ساخته سینمایی پدرام علیزاده است. فیلمی که از نمایشنامه درخشان خشکسالی و دروغ اثر محمد یعقوبی اقتباس شده است. در یک نگاه کلی فیلم با وضعیت نمایشی آن فرق چندانی ندارد. یعقوبی نمایش نامه نویس این اثر که خود آن را کارگردانی کرد و چندین بار این نمایش را بر روی صحنه برد، جزء کارگردانانی محسوب میشود که تکیه اصلی آن بر متن است و کمتر تمهیدات اجرایی و جلوههای بصری از او میبینیم. نمایش «خشکسالی و دروغ» نیز از وسایل حداقلی و کمترین آکسسوار بهره برده بود. یعقوبی در نسخه سینمایی، فیلمنامه نویس و یار اصلی او علی سرابی بازیگردان است. پس بی راه نیست که شباهت های بسیار فیلم و نمایش برجسته باشد.