اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مایکل مور درباره دونالد ترامپ فیلم ساخت

 

 

مایکل مور، مستندساز نام‌ آشنای آمریکا و برنده جوایز نخل طلای کن و اسکار، فیلم تازه‌ای درباره دونالد ترامپ، کاندیدای جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ساخته است.


به‌ گزارش خبرگزاری آلمان، مایکل مور ۶۲ ساله در صفحه توئیتر خود نوشت، «مایکل مور در ترامپ‌لند»، فیلم جدیدش، قرار است سه‌شنبه آینده در نیویورک به‌نمایش در آید. 
در اطلاعیه سینمایی این فیلم آمده است: مور «چند هفته مانده به انتخابات ۲۰۱۶ با جسارت و طنز یک شوی تک نفره، مستقیماً وارد قلمرو دشمن شده و به عمق “ترامپ‌لند” نفوذ می‌کند.»

 

جمهوری‌خواهان در اوهایو تلاش کردند تا مانع از نمایش این فیلم شوند. مایکل مور، فیلمساز و نویسنده در سال ۲۰۰۲ با فیلم «بولینگ برای کلمباین» که در مورد فرهنگ فروش و حمل سلاح در آمریکا بود موفق به کسب جایزه نخل طلای جشنواره کن و سپس یک سال بعد برنده اسکار شد.

 

بیشتر فیلم‌های انتقادی او بحث‌های گسترده‌ای را در جامعه آمریکا دامن زده‌اند. او با فیلم «فارنهایت ۹/۱۱» بر ماجرای حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ پرتو افکند، با فیلم «کاپیتالیسم: یک داستان عاشقانه» (۲۰۰۹) به بحران مالی و اقتصادی جهانی پرداخت و در سال ۲۰۰۷ با فیلم «سیکو» نظام بهداشتی آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

 

منتقدان مایکل مور می‌گویند او در فیلم‌هایش به‌ عمد در مورد برخی از حقایق و داده‌ها سکوت می‌کند و به این ترتیب ذهن تماشاگر را به دلخواه خود تغییر می‌دهد.

 

روش‌های بحث‌برانگیز مایکل مور در فیلم‌هایش پیش از این در برخی از فیلم‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است، از جمله در فیلم «مایکل مور از آمریکا متنفر است» (۲۰۰۴) ساخته مایکل ویلسون و «مخالف‌خوانی» به کارگردانی دبی ملنیک و ریک کین (۲۰۰۷).

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما