در دورانی که همچنان جدالها بر سر باز ماندن بازداشتگاههای گوانتانامو با وجود قول مساعد فرماندهی کل نظامی برای بستن آنها، ادامه دارد، پیتر سالتر، نویسنده و کارگردان، سعی دارد با کمپ ایکس ری Camp X-Ray بر این زخم نمک بپاشد. فیلم روایت زنی (کریستین استوارت) است که به تازگی در یک بازداشتگاه[1] مشغول به خدمت شده است. آنگونه که افسر مافوق وظایف این سرباز را تشریح میکند، وظیفهی او نه حبس بازداشت شدگان، بلکه زنده نگه داشتن آنهاست، کاری که برای یک نظامی بسیار یکنواخت و خسته کننده است.
ادامه مطلب نگاهی به ملودرام «کمپ ایکس ری» با بازی پیمان معادی و کریستین استوارت
«کمدی الهی: بهشت، برزخ، دوزخ» نام جدیدترین نمایشگاه کالج هنر ساوانا و موزه هنر از هنرمندان آفریقایی است.
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از اینترویو مگزین، کمدی الهی که در موزهی هنرهای معاصرفرانکفورت آغاز به کار کرد در ماه آوریل در اسمیتسونیان به کار خود ادامه خواهد داد و آثار متنوع هنرمندان آفریقایی و هنرمندانی که به جمعیت یهودیان پراکندهی آفریقا تعلق دارند را به نمایش خواهند گذاشت. این آثار در ارتباط با سه بخش شعر حماسی دانته آلیگری است. سرپرستی مدعوین بر عهدهی سیمون جامی است، منتقد و نویسندهی سرشناسی که سرپرستی غرفههای اولین نمایشگاه آفریقا را در دوسالانهی ونیز بر عهده داشت.
ادامه مطلب سرنوشت مشترک پس از مرگ
در اواخر دهه 40 هنری ماتیس، برش کاغذ را به عنوان مدیوم هنری اولاش انتخاب کرد. و قیچی اصلیترین ابزار کارش شد. او کاری اساساً جدید را ابداع کرد که «برش» نام گرفت. در این روش، ماتیس ورقهایی رنگی را با قیچی میبرید و آها را با فرمهایی مختلف بر روی زمینهی اثری که انتخاب کرده بود، میچسباند تا نهایتاً بتواند اثری آبستره و انتزاعی از کنار همگذاشتن این ورقهای رنگی خلق کند.
ادامه مطلب «هنری ماتیس: برشها» در گالری MOMA نیویورکملوین ادواردز؛ مجسمهساز آمریکایی که آثار تازهاش دو روز دیگر در گالری الکساندر گری نیویورک به نمایش درخواهند آمد، در توصیف ویژگی کلی همگی آنها، از انعکاس تعامل شخصیت خودش با فرهنگ قومی کشور آفریقا را سخن گفت.
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، ادواردز از دههی هفتاد میلادی ترجیح داده است تا مدام میان دو کشور آفریقا و ایلات متحده در رفت و آمد بوده است.
ادامه مطلب نمایش آثار جدید «ملوین ادواردز» در گالری الکساندر گری نیویورک
مجسمهی آهکی سبز رنگِ هشتاد فوتیِ مککارتی-که سازندهاش در مصاحبههایش آن را چونان یک درخت توصیف میکند، اما منتقدین آن را یک ابژهی جنسی قلمداد میکنند- به محض اینکه در هفتهی گذشته در واندوم پاریس نصب شد، جنجالهای بسیاری را در ژورنالهای هنری فرانسوی به دنبال داشت. هر چند مککارتی نیز در این میان ساکت ننشسته است.
ادامه مطلب پاسخ مککارتی به جنجالهای اخیرنصب مجسمهاش در پاریس
مؤسس شبکه ال ری و سازندهی فیلم شهرگناه "Sin City" همچنان از قضاوت نادرستی که هالیوود از مخاطب لاتین دارد ابراز تاسف میکند. رابرت رودریگز در سال 1992 و در سن 23 سالگی برای ساخت فیلم گیتاریست دورهگرد (ال ماریاچی) هفت هزار دلار هزینه کرد. 11 سال بعد او فیلم سه بعدی «بچههای جاسوس» را ساخت. اکنون او در سن 46 سالگی و به عنوان مدیر شبکهی ال ری فیلمنامهی دیگری را در دست ساخت دارد.
ادامه مطلب رابرت رودریگز از برنامههای خود تا ایدههای تارانتینو برای شبکه تلویزیونیاش میگوید