نمایشهای به صحنه رفته در فروردین ماه و نیمه اول اردیبهشت ماه سال ۹۶ در تماشاخانه ایرانشهر به اجرای عمومی خود پایان دادند.
به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر، با توجه به اینکه تماشاخانه ایرانشهر در چند سال اخیر نتوانسته بود نمایشهای پرفروش را در خود جای دهد و وضعیت استقبال در آن بهتر از تماشاخانههای همسایه بود، اوضاع بد تئاتر در آغاز 1396 بر این تماشاخانه نیز تأثیرگذار بوده است. با پایان اجرای نمایشهای «... وچند داستان دیگر»، «سونات پاییزی»، «ولپن» و«آوازهای سر شام» در سالنهای سمندریان و ناظرزاده، تماشاخانه ایرانشهر فروش آنها را اعلام کرد.
نمایش «... و چند داستان دیگر» به کارگردانی پیام لاریان در ۲۴ اجرای خود در سالن سمندریان با ظرفیت ۹۴ صندلی پذیرای ۱ هزار و ۸۳۴ مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، ۱ هزار و ۱۸۹ مخاطب با بلیتهای ۱۵، ۲۰ و ۲۵ هزارتومانی و ۳۳۹ مخاطب با بلیتهای ۳۰ هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۳۰۶ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه با بلیت مهمان از این نمایش دیدن کردند. طبق این آمار، فروش نمایش «... و چند داستان دیگر» طی ۲۴ اجرا، مبلغ ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است.
نمایش «سونات پاییزی» به کارگردانی جلال تهرانی نیز در ۲۸ اجرای خود در سالن سمندریان پذیرای ۴ هزار و ۱۷۷مخاطب بود. از این تعداد ۱ هزار و ۳۰۰ مخاطب با بلیتهای ۱۵ و ۲۰ هزار تومانی و ۲ هزار و ۵۴۵ مخاطب با بلیت ۳۰ هزار تومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۳۳۲ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه با بلیت مهمان از این نمایش دیدن کردند. طبق این آمار، فروش نمایش «سونات پاییزی» طی ۲۸ اجرا مبلغ ۹۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان بوده است.
نمایش «ولپن» به کارگردانی مهدی کوشکی نیز در ۲۴ اجرای خود در سالن ناظرزاده کرمانی پذیرای ۴ هزار و ۹۰۵ مخاطب بود. از این تعداد ۲ هزار و ۵۹۰ مخاطب با بلیتهای ۱۵، ۲۰ و ۳۵ هزارتومانی و ۷۷۲ مخاطب با بلیت ۳۵ هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۲۹۲مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه با بلیت مهمان از این نمایش دیدن کردند. طبق این آمار، فروش نمایش «ولپن» طی ۲۴ اجرا مبلغ ۱۱۴ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان بوده است.
نمایش «آوازهای سر شام» به کارگردانی کاوه مهدوی نیز در ۲۵ اجرای خود در سالن ناظرزاده کرمانی پذیرای ۲هزار و ۳۶۳ مخاطب بود. از این تعداد ۲ هزار و ۸۴ مخاطب با بلیتهای ۲۰ و ۲۵هزارتومانی و ۲۴۲مخاطب با بلیت ۳۰ هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد ۱۵۳ مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه با بلیت مهمان از این نمایش دیدن کردند. طبق این آمار، فروش نمایش «آوازهای سر شام» طی ۲۵ اجرا مبلغ ۳۶ میلیون و ۹۰۲ هزار تومان بوده است.
برای علاقمندان به هنرهای تجسمی از نقاشی و مجسمه گرفته تا چیدمان و ویدیوهای هنری، آثار ۱۳ هنرمند ایرانی درمجموعه معاصر مانا به نمایش گذاشته شده است. این مجموعه عظیم که در نیوجرسی نزدیک شهر منهتن نیویورک قراردارد، دارای ۵ طبقه است و هیچ اثری را برای فروش به نمایش نمی گذارد. مانا تنها محل نمایش کارهای هنری است.
ادامه مطلب نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در مجموعهی مانای منهتن نیویورک
گالری آب انبار در تهران مجموعهای از آثار نیوشا توکلیان، عکاس نام آشنای ایرانی را که در گستره ۲۰ سال قعالیت هنری او پدید آمده به نمایش گذاشته است. در این آثار، تلاش توکلیان برای نزدیک شدن به مردم و نمایاندن پیچیدگیها و تناقضات امروزین جامعه ایران چشمگیر است.
ادامه مطلب آثار عکاسی نیوشا توکلیان در گالری آبانبار
اگر بخواهیم چیزی به نام میراث فیلمسازی همچون داریو آرجنتو برای سینمای وحشت را جستجو کنیم، خیلی بعید است که بتوانیم آن را در شیوهی روایتگری و یا حتی در سبک سینمایی او پیدا کنیم. به واقع روایت در فیلمهای آرجنتو همانند اسلاف هموطناش از ماریو باوا گرفته تا ریکاردو فرادا و لوچی فولچی غالباً تا حد توضیح صریح کنشها، اتفاقات و انگیزههایی که در روابط سست و گهگاه سادهلوحانهی سرهمبندی میشوند، تقلیل مییابد. در غالب فیلمهای آرجنتو شخصیتها با کمترین میزان پیچیدگی در میلها و انگیزههایشان، مدام در حال اغراق در موقعیتهای عاطفی خود هستند و تنها به اپراتورهایی برای پیشبرد سریع داستان تبدیل میشوند تا داستان در هر مرحله از روایت، قادر به اتخاذ یک موضع عاطفی معین باشد. در سبک نیز فیلمهای آرجنتو در بهترین حالت تنها به همان استانداردهای فیلمهای جریان غالب و فیلمهای ردهی ب آمریکایی نزدیک میشود و در بدترین حالت، مثل مورد اپرا (1987) به مجموعهای مثالزدنی از آشفتگیهای تکنیکی تبدیل میشود.
ادامه مطلب برایان دی پالما و مازادهای تصویر در سینمای وحشت
موزه لوور پاریس اقدام به تازگی اقدام به برگزاری نمایشگاهی از نقاشی های یوهانس ورمیر، نقاش هلندی قرن ۱۷ کرده است. این نمایشگاه که «ورمیر و استادان نقاشی زندگی روزمره» نام دارد به بررسی آثار این هنرمند و مقایسه آنها با آثار دیگر هنرمندان هم عصر وی مانند ژرار دو، ژان استین و پیتر دو هوچ می پردازد.
ادامه مطلب ورمیر و استادان نقاشی زندگی روزمره در موزهی لوور پاریس
اپرا کمیک پاریس که نزدیک به دو سال به دلیل بازسازی تعطیل بود، درهای خود را به روی علاقمندان اپرا می گشاید. اپرای «آلیسون» شاهکار مارن ماره، آهنگساز فرانسوی هم عصر لویی چهاردهم به مناسبت بازگشایی رسمی، در این اپراخانه به روی صحنه می رود.
ادامه مطلب اپرای آلیسون؛ شاهکار مارن ماره در اپرا کمیک پاریس
مراسم اهدای جوایز سینمایی و تلویزیونی ام تی وی که از ۱۹۹۲ تاکنون هر سال برگزار می شود، امسال برای اولین بار برای قدردانی از هنرمندان، جوایز خود را بدون تفکیک جنسیت اهدا کرد.
ادامه مطلب جوایز امتیوی برای اولین بار بدون تفکیک جنسیتی اهدا شد
«بنکسی» گرافیتیکار شهیر انگلیسی، مسئولیت کشیدن دیوارنگاره بزرگی درباره «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) را برعهده گرفت.
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از تلگراف؛ بنکسی هنرمند خیابانی شهیری که هنوز هویتش فاش نشده است، با انتشار دو عکس از دیوارنگاره بزرگی درباره «بریگزیت» در اینستاگرام خود، مسئولیت کشیدن این اثر را برعهده گرفت. این نقاشی روی دیوار ساختمانی مسکونی در دووِر کشیده شده ودر آن مردی با چکش در حال خرد کردن یکی از ۱۲ ستاره نماد اتحادیه اروپا است.
ادامه مطلب بنکسی و تغییر پرچم اتحادیه اروپا