اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نقد کتاب راهی به نشانه، ‌معناشناسی سیال

 

به گزارش بخش پژوهشی آکادمی هنر، انتشارات علمی فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و معرفی هر چه بهتر و بیشتر کتاب‌هایی که توسط این نشر منتشر شده، جلسات نقد و بررسی کتاب‌ برگزار می‌کند.

 

قرار است این جلسات به صورت هفتگی و ثابت در روزهای سه شنبه با حضور کارشناسان، منتقدان کتاب و علاقمندان به موضوع و کتاب انتخابی برگزار شود.

 

اولین جلسه از این سلسله نشست‌ها سه شنبه هفته آینده در محل این انتشارات برگزار می‌شود و به کتاب «راهی به نشانه، ‌معناشناسی سیال» نوشته حمیدرضا شعیری اختصاص دارد. این کتاب که درباره شعر نیما یوشیج و با تاکید ویژه بر شعر ققنوس نوشته شده است به دنبال نماد شناسی و معنا شناسی در شعر این شاعر معاصر است تا نشان دهد کلمات در شعر او کلیشه‌ای نیستند و سیالیت معنای آنها باعث سیالیت ارزش آنها شده است.

 

از هفته آینده هر سه شنبه انتشارت علمی فرهنگی واقع در خیابان آفریقا، نرسیده به چهاراه جهان کودک، کوچه کمان، شماره 25 ، میزبان دوستداران کتاب در جلسات نقد کتاب خواهد بود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما