اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ربوده شدن 11 لیتوگراف اثر پیکاسو در دوسلدورف

 

 

11 اثر لیتوگراف اثر پابلو پیکاسو، نقاش شهیر قرن بیستم از یک موسسه مالی وابسته به موزه هنر مدرن نوردراین-وستفالن در دوسلدورف آلمان به سرقت رفت.

 
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از اشپیگل سخنگوی این موسسه مالی که مالک اصلی آثارِ پیکاسو بوده است، خبر داده که این آثار جمعه گذشته از محل شرکت در دوسلدورف آلمان ربوده شده است. مقام مذکور همچنین قیمت آثار به سرقت رفته را چیزی معادل 1.2 میلیون دلار براورد کرده است.

 

گفتنی است که این موسسه همچنین اعلام کرده است که علاوه بر ربوده شدن 11 اثر لیتوگرافی از مجموعه گاو نر پیکاسو، یک تابلوی نفیس دیگر نیز از محل این موسسه سرقت شده است. سخنگوی این موسسه این تابلو را یکی از آثار نقاش اکسپرسیونیستی قرن بیستم آلمان، گابریله مانتر خوانده است. 

 

اشپیگل همچنین گزارش داده است که این موسسه نیز به تبعیت از موزه هنر مدرن نوردراین-وستفالن چند سالی است که اقدام به خریدن و جمع آوری آثار هنری مدرن از حراجی های مشهور کرده است. خرید آثار لیتوگرافی از سری گاو نر پیکاسو مربوط است به سال 2014. امری که به نظر می رسد به دلیل تازه کار بودن این موسسه در جمع آوری و نگهداری اصولی این آثار گران قیمت ربوده شدن آن ها نمی تواند که امری شگفت آور و باورناپذیر باشد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما