اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اسطوره‌های بریتانیا از نگاه یکی از بنیان‌گذاران گروه Stuckists

 

 

گالری سی‌ان‌بی دومین نمایشگاه انفرادی هنرمند تحسین شده‌ی بریتانیایی، جو ماشین(Joe Machine)، در این گالری را با عنوان «اسطوره‌های بریتانیایی» برگزار نموده است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت این گالری، دوازده نقاشی که نمایشگاه را شکل می‌دهند با همکاری استاد دانشگاه و نویسنده، دکتر استیون اُ براین خلق شده‌اند که هم اکنون کتابی با عنوان «داستان‌های بریتانیایی» را در دست انتشار دارد.

 

«داستان‌های بریتانیایی» بیست اسطوره را مورد بررسی قرار می‌دهد. در حالی که بیشتر این داستان‌ها در پیوند با جزایر بریتانیا هستند، اما برخی هم در نتیجه‌ی اشغالگری و جهانگشایی‌ها، در تمدن‌ها، کشورها و فرهنگ‌های دیگر ریشه دارند و مورد اقتباس و جرح و تعدیل قرار گرفته‌اند. در این پروژه هر دو مرد به صورت نزدیک در مورد مطالعه‌ی منشا داستان‌ها و همچنین تعیین میزان پیوند و ارتباط آنها با قرن ۲۱ همکار کردند و بر کار هم تاثیر متقابل گذاشتند.

 

ماشین می‌گوید: «قدرت داستان‌ها خیلی به این مربوط نیست که آنها قصه‌های عامیانه‌ای از جزایر تک افتاده هستند، بلکه در پیوستگی جهانی آنها با فرهنگ‌های باستانی نهفته است. این گفتگوها با امر قدسی، و کوشش‌های روح انسان ابدی هستند، و به ما نشان می‌دهند که چگونه اسطوره‌ها امروز هم مانند همیشه مهم‌اند.» جو ماشین (متولد ۱۹۷۳) نقاش، شاعر و نویسنده‌ی انگلیسی و عضو موسس گروه هنری Stuckists است. جو ماشین در شمال کنت بزرگ شد و کودکی ناآرامی مملو از خاطراتی از خشونت‌ها و نزاع‌های خیابانی داشت. این پیشینه در آینده به مشکلات رفتاری هنرمند و دستگیری‌های متعدد و فهرست جرایم طولانی انجامید. پرتره، طبیعت، سکس و خشونت تنها گوشه‌ای از موضوعات کار جو ماشین هستند و معمولا نوشته‌ای به نثر یا نظم از خود او، به شیوه‌ای شبیه به پیتر بلیک، تصاویر را همراهی می‌کنند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما