اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

راه اندازی اکسپو مجازی هنرهای تجسمی ضروری است

  خبرگزاری مهر: معاون امور هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت برای آنکه آثار هنرمندان به جهان عرضه شود باید نسبت به راه اندازی اکسپو مجازی هنرهای تجسمی اقدام کند.

 

حمید شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان افزود: هنرمندان ما حق خودشان را ادا کردند و امروز نوبت دولت است که تلاش کند آثار هنرمندان به جهان عرضه شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت دولت سالجاری شاهد راه اندازی اکسپو مجازی باشیم.

وی به جشنواره هفدهم هنرهای تجسمی جوانان جهان اشاره و اضافه کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره نمایندگان واقعی جامعه هنری جوان هستند و طبیعی است که این فرصت برای همه کشورها نیست.
شاه آبادی گفت: ما در جشنواره داخل کشور فرصت داریم که همه ظرفیتهایمان را بکار بگیریم اما ممکن است این ظرفیت  برای کشورهای خارجی به دلیل نوع جشنواره و به دلیل اینکه بخش بین الملل جشنواره نوپاست و بیش از سه سال از عمرش نمی گذرد، برای آنها نباشد.
معاون امور هنری وزرات ارشاد بیان داشت: باید مجموعه اقدامات استانی ما به گونه ای مکانیزه و کارشناسی شده حرکت کند که انتخابهای ما نماد کارشناسی جامعه هنر باشد.
وی یادآور شد: همچنین از طرف دیگر باید برای بخشهای شرکت کننده در کشورهای خارجی امکان حضور فعالتر را فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: مهمترین کار و راه برای دستیابی اقدام دو جانبه است، یعنی همانطور که ما از شرکت کنندگان خارجی در اینجا دعوت می کنیم امیدواریم این فرصت را بتوانیم فراهم کنیم که شرکت کنندگان ما در جشنواره های متفاوت در کشورهای خارجی بتوانند شرکت کنند.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیتهای گلستان در حوزه هنرهای تجسمی اشاره کرد و گفت:  گرگان این ظرفیت را دارد که در حوزه تجسمی منشاء اثر باشد و این استان پایگاه و پایلوتی در حوزه تجسمی شده است.
درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما