اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پوسترهاي شش طراح ايراني به دومين دوسالانه بين‌المللي پوستر شيکاگو را يافت

 

  شش طراح ايراني در حالي به مرحله نهايي دومين دوسالانه بين‌المللي پوستر شيکاگو راه يافتند كه آثارشان اواخر تابستان امسال در نمايشگاهي در شيکاگو به نمايش در مي‌آيد.

 

نجمن برگزار كننده دوسالانه بين‌المللي پوستر شيکاگو يا همان «CIPBA» با حمايت اكوگرادا اقدام به برگزاري مسابقات طراحي در سطح جهاني، نمايشگاه‌هاي عمومي، توزيع گسترده نشريات و برپايي برنامه‌هاي ابتکاري آموزشي متعددي كرده است.

دوره نخست دوسالانه بين‌المللي پوستر شيکاگو سپتامبر سال 2008 با هدف کمک به معرفي پوستر به عنوان اصلي‌ترين فرم هنرهاي عمومي که مي‌تواند بي‌هيچ واسطه‌اي با مخاطبان خود در سطح خيابان‌هاي شهر ارتباط برقرارکند، در گراند پارک شيکاگو و در فضايي باز برگزار شد.

موضوع مسابقات دانشجويي اين دوره از دوسالانه پوستر شيکاگو توسط «لي کراندل» انتخاب شده است. اين هنرمند در نظر داشت طي رقابتي به بازسازي و احياي پوسترهاي کلاسيک شيکاگو در حوزه حمل و نقل شهري براي مخاطبان نسل امروز بپردازد.

هما دلوراي، فرهاد فزوني، آريا کسايي، پيمان پورحسين، سيامک پورجبار و رامبد والا نيز شش هنرمند ايراني هستند که به مرحله نهايي دومين دوسالانه بين‌المللي پوستر شيکاگو راه يافته‌اند.

اين در حالي است كه پوسترهاي راه يافته به مرحله نهايي دوسالانه، اواخر تابستان امسال در نمايشگاهي در شيکاگو به نمايش در آمده و در کاتالوگ مجزايي چاپ مي‌شود.

گفتني است ؛آثار اين دوسالانه را هياتي شامل پائولا شر(رييس هيات داوران-آمريكا)، تاکاشي آکي ياما از ژاپن، فرانسوا کاسپر از فرانسه، امک از آمريکا، مارتا گرانادوس از کلمبيا، هولگر ماتيس از آلمان و رافال اولبينسکي از آمريکا – لهستان داوري كردند.

 

منبع: ایسنا

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما