اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جنجال بر سر مجسمه 100 میلیون دلاری پیکاسو

 

خانواده سلطنتی قطر و یک دلال بزرگ آمریکایی آثار هنری مدعی هستند که مجسمه «نیم تنه یک زن» پیکاسو را از دختر 80 ساله و زنده پابلو پیکاسو؛ نقاش شهیر اسپانیایی خریده اند.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت تلگراف، یک مجسمه گچی از پابلو پیکاسو که قیمتی بالغ بر 100 میلیون دلار دارد، به تازگی دو مدعی مالکیت سرسخت پیدا کرده است. این مجسمه که «نیم تنه یک زن» نام دارد را پیکاسو به الهه شعر و موسقی ماری ترز والتر تقدیم کرده بود. این مجسمه هم اکنون در موزه هنرهای معاصر نیویورک نگهداری می شود. 

 

اکنون خانواده سلطنتی قطر و یک دلال بزرگ آثار هنری ادعا کرده اند که چندی قبل این مجسمه را از دختر 80 ساله پیکاسو؛ مایا ویدمایر-پیکاسو خریداری کرده اند. گالری گاگوسیان خبر داده که هفته آینده بایستی در دادگاهی در نیویورک حاضر شود تا از ادعای خود مبنی بر اینکه دلال این گالری این اثر پیکاسو را خریده، دفاع کند. این گالری همچنین ادعا کرده است که بابت خرید این مجسمه 105 میلیون دلار به دختر پیکاسو پرداخت کرده است. 

 

از سویی دیگر نماینده ی قانونی شیخ جاسم بن عبدالعزیز پادشاه قطر نیز ادعا کرده است که نوامبر سال 2014 قراردادی را با دختر پیکاسو مبنی بر خرید این اثر با قیمتی بالغ بر 42 میلیون دلار بسته است. همچنین 6.5 میلیون دلار از این مبلغ را نیز به ایشان پرداخت کرده است. ادعایی که از سوی لری گاگوسیان مدیر گالری گاگوسیان پاسخ داده شده است. گاگوسیان در این مورد به روزنامه نیوویرک تایمز گفته است: "محال است که دختر ارشد پیکاسو ارزش واقعی این اثر پدرش را نداند! و آن را با 60 میلیون کمتر از قیمت واقعی اش به قطری ها بفروشد!" 

 

دادگاه این فروش جنجالی قرار است که تا هفته آینده در نیویورک برگزار شود تا در نهایت صاحب اصلی مجسمه پیکاسو پیدا شود!

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما