اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

عکس‌های جدید دیوید مایسل در آمریکا

 

«زوال»، مجموعه‌ای از عکس‌های رنگی هنرمند ساکن کالیفرنیا، دیوید مایسل، در گالری هِینز به نمایش درمی‌آید.

 
به گزارش بخش تجسمی آککادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری هینز، برای حدود سه دهه، مایسل عکس‌های هوایی باریک‌بینانه و جذابی از مناظری خلق کرده است که تحت تاثیر صنعت، کشاورزی، گسترش شهری، و انواع دیگر مداخلات انسانی قرار گرفته‌اند.  علیرغم شالوده‌ی سیاسی و محیط‌زیستی این تصاویر، کارهای مایسل تفاسیر آموزشی از آنها را نمی‌پذیرند، و در عوض تجربه‌ای را پدید می‌آورند که هنرمند آن را «تعالی آخرالزمانی» نامیده است.

 

در پاییز ۲۰۱۳، مایسل سفارش عکاسی از شهر تولدوی اسپانیا را، به مناسبت نمایشگاه بزرگداشت چهارصدمین سال درگذشت نقاش اسپانیایی، ال گرکو، دریافت نمود. پس از اتمام مجموعه‌ی تولدو_ شهری که روزگاری مرکز فرهنگی اروپا بود_ هنرمند کار روی مجموعه‌ی «زوال» را آغاز کرد، که مناظر میان تولدو و مادرید را تصویر می‌کند. مناطقی که تحت تاثیر مصارف صنعتی، توسعه‌ی سریع و بحران اقتصادی قرار داشته‌اند. از نواحی معدنی برکس و مزارع راه راه فوئنسالیدا تا محوطه‌های ساختمان‌سازی رها شده در ویکالوارو، این مجموعه‌ی قدرتمند حسی از زیبایی چشمگیر و تباهی حتمی آن را منتقل می‌کند. با سطوح متقاطع و پالت رنگی خاموش، آبستره‌های نقاشانه‌ی مایسل می‌توانند مناظر غریب و کوبیستی پیکاسو و براک را به خاطر بیاورند، البته اگر اصلا آنها یادآور منظره باشند. همانطور که هنرمند توضیح می‌دهد، خلق این آثار از این حس آکنده است: «لحظه‌ای در زندگی آدمی، وقتی که امور رو به زوال می‌رود.» در نهایت، نمایشگاه و عنوانش، بینندگان را در حالی به سوی این لحظه سوق می‌دهند که آنها میان لذت بصری و تشویش سرگردانند. دیوید مایسل (متولد ۱۹۶۱، نیویورک) در دانشگاه‌های پرینستون، هاروارد و کالج هنرهای کالیفرنیا تحصیل نموده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما