اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آثار محیط زیستی جولیان شاریر در لندن

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت پاراسول، بنیاد هنر پاراسول یونیت، اولین نمایشگاه هنرمند فرانسوی ـ سوئیسی، جولیان شاریر، را در انگلیس برگزار نموده است. نمایشگاه، مجسمه، پرفورمنس‌های ضبط‌شده، اینستالیشن، عکس و فیلم را شامل می‌شود. فعالیت‌های شاریر در طول دهه‌ی اول کارش، برای تحقیق در مورد زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، فیزیک، تاریخ و باستان‌شناسی، او را به برخی از دورافتاده‌ترین نواحی سیاره‌ی ما کشانده است. کار هنرمند عمدتا در مورد زمان است؛ چرخه‌ی ممتد گذشته، حال و آینده، در کنار دگرگونی‌های ناگهانی و تدریجی که به شکل طبیعی یا بر اثر فعالیت‌های انسان اتفاق افتاده‌اند. بخش مهمی از آثار شاریر تا به امروز، او را به سمت بررسی دقیق مطالبات فعلی عمومی برای پیشرفت‌ در زمینه‌ی فن‌آوری سوق داده است؛ پیشرفت‌هایی که بیشتر به استفاده‌ی روزافزون از منابع طبیعی بستگی دارد و پیامدهای گسترده‌ای برای نظام‌های زیست محیطی خواهد داشت. در میان چند اینستالیشن حاضر در نمایشگاه، اثری با عنوان «فضاهای فسیلی آینده» (۲۰۱۴) قرار دارد. این اثر ترکیب بزرگی از قطعات سنگ نمک است که از ناحیه‌ای موسوم به«مثلث لیتیوم» در بولیوی استخراج شده است.

 

فیلمی با عنوان «جایی» (۲۰۱۴) و مجموعه‌ عکس «چند‌ضلعی» (۲۰۱۵) از دیگر کارهای نمایشگاه هستند. موضوع این دو کار، ویرانی ناشی از فعالیت‌های انسان در منطقه‌ای در قزاقستان است که بین سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۸۹، ۴۵۶ آزمایش اتمی از سوی شوروی در آن انجام شد. در طبقه‌ی دوم گالری نیز کاری با عنوان «گرایش» ارائه شده است. در این چیدمان، چندین گونه گیاه که گفته می‌شود در دوره‌ی زمین‌شناسی کرتاسه می‌زیسته‌اند، نمایش داده شده‌اند. این گیاهان در ویترین‌های شیشه‌ای و در دمای منفی ۲۰ درجه‌ی سانتیگراد نگهداری می‌شوند. تا هنگامی که این گیاهانِ متعلق به ۶۵ میلیون سال پیش به صورت منجمد نگهداری و مراقبت می‌شوند، به‌مثابه‌ی واسطی میان گذشته و حال هستند. جولیان شاریر (متولد ۱۹۸۷)، در برلین زندگی و کار می‌کند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما