اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

روش درسی تدریس معکوس از طریق دریافت‌های ضمیر ناخود آگاه

 

 

 

شهر مفهومی

نمایشگاه آثار دانشجویی مقدمات طراحی معماری بر اساس اصول هنرهای تجسمی و بر پایه درک حسی و انتزاعی دانشجویان معماری، در دانشکده هنر و معماری تهران مرکز برگزار شد.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از خبرگزاری هنر و معماری، این نمایشگاه بر اساس روش درسی تدریس معکوس از طریق دریافتهای ضمیر ناخود آگاه دانشجویان است.


این متد درسی که در دنیا به صورت جدی در دهة اخیر مورد بحث قرار گرفته و یکی از جدیدترین و قوی‌ترین روش تدریس زیر شاخه‌های هنر تجسمی است، در چند سال گذشته در ایران به صورت جدی از طریق بابک اسلامی مجاوری در زمینه تدریس معماری مورد استفاده قرار گرفته است. بابک اسلامی مدرس دانشگاه هنر و معماری،  عضو بنیاد ملی نخبگان و برنده چندین جایزه ملی معماری است.

بابک اسلامی

 

قدرت بالای حسی و انتزاع بالای هنری آثار دانشجویان که در این روش اصول اولیه طراحی معماری را فرا می‌گیرند، موفقیت و قدرت بالای این  روش تدریس را به خوبی تاکنون در نمایشگاه‌هایی که از آثار دانشجویان بابک اسلامی برپا شده است تایید می کند.

 

بابک اسلامی یکی از مدرسان موفق چند سال گذشته عرصه معماری در این باره معتقد است: «در رسیدن به ساختارهای زیبایی‌شناسانه فرمی نیازی نیست که حتما از ابتدا همه چیز را دانشجویان به صورت مستقیم آموزش ببینند چون انسان‌ها فطرتا با این مفاهیم آشنا هستند و باید دانشجویان به صورت غیرمستقیم هدایت شوند تا درونیات فطری زلال خود را بارور کنند. در انتهای هر کلاس در روش تدریس معکوس می‌توان به اتفاق همه دانشجویان با بررسی آثار عملی به این نتیجه رسید که چقدر از کشفیات درونی آنها با مفاهیم اولیه هنر انطباق دارد و درست است .

اسلامی در ادامه افزود: «ضریب انگیزش خلاقیت و اشتیاق فراگیرنده جمعی در این متد در بالاترین سطح  برای بارور کردن استعداد دانشجویان قرار دارد.»

 

گفتنی است نمایشگاه آثار دانشجویان در این روش که در پایان هر دروره در معتبرترن گالری های هنری کشور برگزار می‌گردد ، تا کنون مورد استقبال مدرسان، صاحب‌نظران و مسئولین بسیاری قرار گرفته است و تقدیرهای ارزنده‌ای در داخل و خارج کشور از آن شده است .

 

اسامی دانشجویانی که در این دوره از کلاس ونمایشگاه شرکت داشته اند به شرح ذیل است :
ریحانه خجسته صفا، سارا موسوی نسب، هدی بادوام، خاطره همتی، سیده رومینا دریاباری، کامیار فاطمی فر، مهسا زمانی، ترانه توحیدیان، مهدی پوربازرگان، نیکو سادات نوایی فرد، سپیده کزازی، علیرضا مراتی، مرضیه گروسی، کیمیا صفوی نائینی، محدثه زمانی.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

دیدگاه‌ها  

+55 #5 rostak 1393-11-28 13:22
چرا مگه استاد اسلامی تهران مرکز نیستن؟؟
نقل قول کردن
+55 #4 فوژان 1393-01-18 13:08
اسلامی کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



چه کردن با استاد به این ماهی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
+97 #3 مریم 1392-06-08 21:47
من 2 ترم خواستم با استاد اسلامی درس بگیرم

اما کلاسش پر شده بود

به اجبار با یه استاد دیگه گرفتم که هیچی یادم نداد

این انصاف نیست

فاصله بین استاد ها زیاده

لیست کلاس هم زود پر میشه

بچه سمج ها به گروه معماری فشار میارن به زور میرن تو کلاسش

ما مظلوم ها همیشه ...
نقل قول کردن
+106 #2 ناشناس 1392-06-05 09:25
استاد اسلامی خیلی ماهه

خیلی کلاسش متفاوته

استاد دوست داریمممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
نقل قول کردن
+100 #1 صفورا 1392-06-03 11:00
سلام

ممنون

خیلی جالب بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما