اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جرد لتو ژوکر بعدی سینماست

جوکر جرد لتو



جِرد لِتو اعلام کرده که او قطعا نقش «جوکر» را در فیلم‌های آینده ایفا می‌کند.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، جرد لتو که در مصاحبه‌ای ویدیویی با ورایتی در گریزی به «جوخه انتحاری» اعلام کرد نقش جوکر را در فیلم‌های بعدی دی‌سی ایفا خواهد کرد. او حتی اعلام کرد فیلمنامه اولین کار نوشته شده و در مراحل تولید قرار دارد.



سزار رومرو در مجموعه سریال‌های بتمن و هم چنین فیلمی که از آن سریال بر گرفته شده بود در نقش جوکر ظاهر شد که از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۸ ادامه یافت و این اولین سریال و اولین هنرپیشه‌ای بود که این نقش را ایفا کرد.



و اما در سینما، نقش جوکر از آنجا که از اولین باری که هنرپیشه توانای سینمای هالیوود «جک نیکلسون» آن را با توانایی بالا به اجرا گذاشت، همواره از محبوبیت ویژه‌ای نزد سینماروها برخوردار بوده است و بارها توسط هنرپیشگان مطرح هالیوودی ایفا شده است و شاید اوج خلق این نقش را به بازی به یاد ماندنی و اعجاب‌انگیز «هیث لِجِر» منسوب دانست. بازی او آنچنان همه منتقدین و داوران و مخاطبین را میخکوب کرد که برای اولین بار جایزه «بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد» به یک هنرپیشه درگذشته اعطا شد. زیرا «لجر» مدتی پیش از برگزاری مراسم اسکار جان خود را از دست داد و داوران نتوانستند از بازی خیره‌کننده او بگذرند و برای اولین بار و بصورت استثنا این جایزه به او که در زمان اعلام برنده در قید حیات نبود، اعطا شد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما