اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جوکر رکورد افتتاحیه تاریخ سینما در ماه اکتبر را زد

فیلم جوکر



پروژه پرحاشیه برادران وارنرز دقایقی پیش با اعلام گیشه آمریکای شمالی رکورد جالبی بر جای گذاشت.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، با توجه به نگرانی‌های امنیتی در مورد جوکر تازه ترین ساخته تاد فیلیپس، این فیلم بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده و توانسته است با عبور از ونوم، بهترین افتتاحیه تاریخ سینما در ماه اکتبر را از آن خود کند.



جوکر که در روز اول 39 میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی فروش داشت همه را شوکه کرد و نوید آن می‌رفت رکورد ویژه‌ای از خود با توجه به پرحاشیه بودن اکرانش بگذارد. جوکر در نهایت با فروش 93.5 میلیون دلاری خود در گیشه آمریکای شمالی با اختلافی 13 میلیون دلاری از ونوم بیشترین فروش افتتاحیه ماه اکتبر را به نام خود ثبت کرد. در خارج از آمریکا این فیلم 140 میلیون دلار فروخت و با تنها 3 روز فیلمی که تنها مخاطبان بالای 18 سال به تماشای آن می‌توانند بنشینند 234 میلیون دلار فروخت.



«جوکر» به خاطر تم‌های موضوعی پوچ‌گرایانه و خشونت در سراسر جهان خبرساز شده و باعث شده صاحبان سالن‌های سینمای آمریکا و دیگر کشورها تدابیر امنیتی خود را تشدید کنند و به والدین اخطار بدهند که این یک فیلم ابرقهرمانی معمولی نیست. زنجیره سالن‌های سینمایی سراسر اروپا حتی ماسک‌ها و سلاح‌های اسباب‌بازی را در نمایش این فیلم ممنوع کرده‌اند که با انتقادهای فراوانی از سوی هواداران مواجه شده است.



با این حال علاقه مردم و مخصوصا تماشاگران مرد نسبت به این فیلم فقط افزایش یافته است. طبق اعلام هالیوود ریپورتر، تقریبا ۶۵ درصد از افرادی که جمعه بلیت تماشای این فیلم را در آمریکا خریداری کردند مرد بودند. این فیلم جمعیت متنوعی از نظر نژادی را هم به خود جذب کرد چون ۴۲ درصد از خریداران بلیت‌هایش سفیدپوست، ۲۵ درصد لاتین‌تبار، ۱۷ درصد آسیایی و ۱۶ درصد آفریقایی آمریکایی بودند. سن بیشتر مخاطبان بین ۱۸ تا ۳۴ سال بود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما