جشنواره نور لندن، به خیابانهای سرد و تاریک پایتخت بریتانیا جنب و جوش بخشیده است. این جشنواره امسال طی تعطیلات آخر هفته از ۱۸ تا ۲۱ ژانویه در پایتخت بریتانیا برگزار می شود.
ادامه مطلب نمایش جذاب و سحرانگیز نور در خیابانهای لندن
«بریژیت باردو»، بازیگر کهنه کار فرانسوی ادعای بسیاری از زنان بازیگر در رابطه با آزارهای جنسی و جنبش «من هم» را «ریاکارانه» خواند.
ادامه مطلب بریژیت باردو دربارهی موج ادعای آزار جنسی بازیگران زن: "ریاکارانه است!"
[به رخ کشیدن سطه عقل سیاسی بر سینمای ملی و تغییر رویکرد آن از خرداد تا دی ماه]
سلطه عقل سیاسی ابزاری بر تن صنعت سینما در ايران طی این چند سال نوک پیکان سرکوبش را به سمت جریانات چپ اول و قبل انقلاب سوق می دهد.
ماجرای نیمروز، چه، ایستاده در غبار،...نمونه های خلق شدە ریز و درشت از این قبیل اند. جدا از این که آشکارا محور اصلی اتخاذ این رویکرد، تخریب گفتمان چپ به عنوان پایه فکری مهم در ایجاد پیکره های آلتراناتیو هسته است، این رویکرد در سریال شهرزاد و آشوب اضافه بر رويكرد بالا باردار ترفندی است بسیار زیرکانه برای خلق کارکترهای مورد نیاز که در فصل یک شهرزاد قهرمانانه خلق شوند، تأثیر بگذارند، مخاطب را به پای صندوق رای برده و در فصل دوم نقش کارگزاری خود را از دست دهند و۶ ماه بعد قهرمانان خيالی و غير عقلانيش جای خود را به شخصیت های سریال آشوب بدهند تا در ذهن مخاطب صنعت سینما اعتراض را به ابتذال بکشند چرا که این بار آلترناتیوی از سوی حاکمیت وجود ندارد تا هژمونی خود را بر جنبش تثبیت نماید و با خلق کارگزار مطلوب، فرایند را کنترل نماید.
1
در الهیات یهودی، ابزوردیته، وضعیت بنیادینی است که یهوه را وادار میسازد جهان و انسان را خلق کند تا بهاینترتیب، موجودیت و قدرت خویش را از طریق وجود دیگری تحقق بخشد؛ همچنین شیطان را ابداع میکند تا موجبات بازتولید میل خویش را محقق سازد. آیا تکرار همین رژیم اسطورهای نیست که تاریخ بشری را به مثابة تاریخِ ساخت ویرانی نمایان میسازد؟ اما برای بازتولید لیبیدو۱ چه میتوان کرد جز آنچه سیزیف، خدای ابزوردیته، انجام میداد؟ به قول ژیژک، ناسازوارۀ سیزیف آنجایی است که او در پی رسیدن به مقصد نیست؛ بلکه در خود راه بودن را تجربه میکند. مقصود واقعی، مقصد یا همان قلۀ کوه نیست؛ بلکه ارضای کامل است. هدف نهایی لیبیدو، صرفاً بازآفریدن خود بهصورت لیبیدو است؛ بازگشتن به سیکل دورانی خود. در واقع، سرچشمۀ واقعی ژوئیسانس به حرکت تکرارشوندۀ این سیکل بسته است. تکرارهایی بهظاهر احمقانه و بلاهتبار؛ اما جذاب و عمیقاً آگاه به ذات ابزورد زندگی. تکرارهایی که در واقع همچون میل درونی ما هستند؛ میل به تخریب و به تعویق انداختن پایان یا همان مرگ. شاید بتوان همۀ تعریفهای موجود از انسان را در پرتو میل به شکلپذیرکردن امر واقع زندگی مورد خوانش قرار داد. زبان، اساسیترین ابزار آدمی برای شکلپذیرکردن زندگی است. برای آنکه به هر شیء و رویدادی نامی دهد و در دستگاه نامسازی [بخوانید معنیسازی] تصرفش کند. اگر انسان، جانوری ابزارساز انگاشته میشود، این فصلگذاری نیز از همین نقطه نشأت میگیرد: شکلدادن به ماده و طبیعت. تاریخ، سرگذشت شکستِ شکلها و شکلدهیها به زندگی است. امر واقع هیچگاه به تمامی و در کلیتی بیواسطه، به نمادینگی، فهمپذیری و شکلمندی تن نداده است و نخواهد داد. میل به تصرف امر واقع، میل جمعی تاریخ بشریت است؛ جایی که مناقشات بدن آغاز میشود.
«جرج کلونی» هنرمند مشهور آمریکایی سریال جدیدی برای شبکه اینترنتی «هولو» تولید می کند، این مجموعه «کچ ۲۲» یا تبصره ۲۲ نام دارد و با الهام از کتاب مشهور «جوزف هلر» نویسنده و طنزپرداز آمریکایی ساخته می شود.
ادامه مطلب جرج کلونی سریال میسازد!
۱۰ - بازی تاج و تخت
در این فصل ما قبل آخر، متحدان قدیمی آزموده میشوند و متحدان جدید پیمان می بندند، همچنین زمستان در وستروس به همراه خود چیزهای بسیاری را راجع به ژان اسنو آشکار می کند. سرسی، دوستان خویش را از دست می دهد، و آشکار می شود که دسیسه چینی مداوم و خیانت او را به جاهایی نامعلوم می کشاند. سنسا و آریا استارک باید تصمیم بگیرند که به چه کسانی وفادار بمانند، درحالیکه دانریس از همگان می خواهد در برابر او زانو بزنند و همراه با اژدها به جنگ با خاندان لنیستر بروند.