اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)


انجمن بازيگران خانه تئاتر نامزدهاي بازيگري سال 89 را امروز یکشنبه 4 اردیبهشت در دو بخش بازيگران زن و مرد اعلام كرد. 

به گزارش آکادمی هنر، كانديداهاي بهترین بازيگري مرد در سال 1389 (به ترتيب حروف الفبا) بدين شرح اعلام شدند:

ادامه مطلب نامزدهاي مراسم شب بازيگر تئاتري‌ها معرفي شدند

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)


 

مأموریت غیرممکن، هپی فیت، دزدان دریایی کارائیب و خماری

 

هالیوود پس از بحرانی که در دهه شصت میلادی پشت‎سر گذاشت، در دهه بعدی با تمام قوا بازگشت و این‎بار سعی کردند جایی هزینه کنند که از بازگشت سرمایه‎اشان مطمئن باشند. آن‎ها فیلم‎های بزرگی را در دهه هفتاد روانه پرده نقره‎ای کردند و بی‎شک با ظهور شاگردان کورمن یعنی؛ د پالما، اسکورسیزی، لوکاس، اسپیلبرگ، کامرون و کاپولا این دهه‎ به دهه‎ای فراموش نشدنی بدل شد. اما دهه هشتاد وضعیتی دیگر داشت. کارگردانان فوق در این دهه به سمت کارهای مختلفی رفتند و به خواسته‎های استودیوها بیشتر تن دادند تا جریان روشنفکری دیگری از جشنواره ساندنس سر برآورد که سینمای مستقل آمریکا را به اوج رساند. دست‎پرورده این جریان دیوید لینچ، جیم جارموش، برادران کوئن و تنی چند از کارگردانان دیگر بود که در آغاز دهه نود موجبات ظهور تارانتینو و رودریگز را رقم زدند.

 

ادامه مطلب سری سازی در هالیوود
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)

داد ز دوره‌اي كه شاگرد تكيه نمي‌كند به استاد
واي به لحظه‌اي كه استاد فخر كند به بي‌سوادي

 

در جشنواره بيست و نهم فيلم فجر بازيگري سخني را به زبان راند که قطعا نه به مذاق بنده و نه با ذائقه هيچ هنردوست واقعي سازگار بود، آن زمان آن صحبت نسنجيده را به حساب جو زدگي آن پير بازيگري در شرايط کاذب سالن مطبوعاتي ميلاد نهادم، اما آگهي تبليغاتي را از آن شخص ديدم که پيش‎درآمد سرمقاله ارديبهشت‎ماه را رقم زد. ماجرا از اين قرار بود ...

  ادامه مطلب سرمقاله اریبهشت 1390 / واي به لحظه‌اي كه استاد فخر كند به بي‌سوادي

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)


به گزارش آکادمی هنر روابط عمومی خانه سینما اعلام کرد، طبق شرایط اعلام شده از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از تاريخ 5/2/90 خدمات رساني بيمه تكميلي درمان اعضاي جامعه اصناف سينمايي از طريق بيمه ايران نمايندگي نورآئي صورت مي گيرد.

ادامه مطلب شروع بيمه تكميلي هنرمندان خانه سينما

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

در ديداردبير جشنواره فيلم پليس با مدير انجمن سينماي جوانان به همكاري و حمايت بيشتر ناجا از سينماگران جوان تأکید شد.

به گزارش آکادمی هنر، «علی سلطانی» دبیر چهارمین جشنواره فیلم پلیس با حضور در دفتر انجمن سینمای جوانان با «هاشم میرزاخانی» مدیر عامل این انجمن دیدار و درباره چگونگی و اهداف برگزاری این دوره از جشنواره به صحبت پرداخت.

ادامه مطلب همكاري و حمايت بيشتر ناجا از سينماگران جوان

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)


نقاشی‎خط‎های شهرزاد غفاری در روز جمعه 2 اردیبهشت ماه با استقبال قابل قبولی مواجه شد.

به گزارش پایگاه پژوهشی، تحلیلی، خبری و آموزشی آکادمی هنر، جمعه دوم اردیبهشت ماه 1390 گالری گلستان افتتاح نقاشی‎خط‎های شهرزاد غفاری را پشت سر گذاشت که طی اعلام این گالری در روز گذشته با فروش 9 تابلو به فروش 40 میلیونی دست یافت. در اين نمايشگاه 14 اثر جديد از او با تم عرفاني و بر گرفته از اشعار مولانا در معرض ديد عموم قرار گرفت.

 

نقاشی خط شهرزاد غفاری در گالری گلستان

ادامه مطلب افتتاحیه 40 میلیونی نقاشی‎خط‎های شهرزاد غفاری در گالری گلستان

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)


سعيد سعدي، تهيه‌كننده فيلم «آلزايمر» با پر كردن فراخوان چهارمين جشنواره فيلم پليس آمادگي خود را براي حضور در جشنواره اعلام كرد. 

به گزارش آکادمی هنر، «آلزايمر» جديدترين ساخته احمدرضا معتمدي است كه در بيست‌ونهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر به نمايش درآمد. اين فيلم در جشنواره فجر كانديداي دريافت چند جايزه از جمله بهترين بازيگري زن، چهره‌پردازي شد و توانست جوايزي از جمله جايزه بخش «تجلي اراده ملي» را به دست آورد.

ادامه مطلب معتمدي با «آلزايمر» به جشنواره فيلم پليس مي‌آيد

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

 

داوری یعنی نظر مثبت و منفی درباره‌ی پدیده‌ها. بهبود شیوه‌ی ارزیابی اهمیت فراوانی از جهت پیدایش شور انسانی دارد، لذا توجه بدان یک توجه مجرد نیست. نخستین شرط ضروری، داشتن قضاوت عینی است. اگر کسی بخواهد ذهنیات خود را بر قضاوت تحمیل کند، آن قضاوت فاقد جنبه‌ی علمی است. شرط دیگری که برای داوری ضروری است، بررسی همه جانبه موضوع و داشتن صلاحیت معرفتی است. هر انسانی حق اظهار نظر دارد، ولی اظهار نظر عادی تا اجرای ارزیابی که امری است پر اهمیت، فرق دارد. قضاوت درست به تحقیق جامع نیازمند است، چنین قضاوتی علمی است و می آموزد. برعکس قضاوتی که از روی اغراض به میان آید، یا قاضی در امر مورد قضاوت خود فاقد صلاحیت علمی است یا مطلب را چنان که باید بررسی نکرده و به جای توجه به همه فاکت‎ها، فاکت‎های مطلوب خود را دست‎چین کرده و مطالب را به شکل دلخواه تفسیر نموده است. این قضاوت، قضاوتی است غیر علمی و موجب آشفتگی است.

ادامه مطلب عیار نقد / سخنی کوتاه درباره شیوه‌ی ارزیابی و داوری آثار ادبی

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما