اختصاصی

آخرین نقد آثار

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 2.50 (1 رای)
به مناسبت سالروز تولد دیوید لینچ ؛ نگاهی به «بزرگراه گمشده»:      دیک لورانت زنده است!
  «دیوید لینچ»! همین نام کافیست تا از کابوس‌هایمان یادی کنیم، همین نام کافیست تا کابوس‌هایمان را دوست داشته باشیم و در بستر واقعیت از یاد نبریم که رویایی بیش نیستیم.   ادامه مطلب: به مناسبت سالروز تولد دیوید لینچ ؛ نگاهی به «بزرگراه گمشده»: دیک لورانت زنده است! (2) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
عصر روز دهم می‌توانست فیلم خوبی باشد اگر...
سیدفاضل وزیری محبوب ایراد عمده و عیب اصلی این فیلم فارغ از عدم تعادل در پرداختن به فضای مستند و شناساندن جغرافیای عراق در قبال روایت روان داستان در فیلم‌نامه‌ای است که انگار سطحی وبا بی‌دقتی نوشته شده است. ادامه مطلب: عصر روز دهم می‌توانست فیلم خوبی باشد اگر... اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
نگاهی به طبقه سوم
سهیل فرجامی   فیلم طبقه سوم در ادامه فیلم‎های بیژن میرباقری در لوکیشن محدود ساخته شده است. پیش‎درآمد قصه اگر چه بسیار تکراری است ولی سبک و ریتم مناسب ابتدای فیلم سبب همراهی مخاطب می‎شود. ریتمی که متأسفانه تا پایان ادامه ندارد و به دلیل ضعف فیلمنامه که در ادامه بدان اشاره خواهد شد، از دست رفته است. ادامه مطلب: نگاهی به طبقه سوم اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
نفوذی: رجعت به منطق سینمای هند
  حمیدرضا سنجری هميشه تماشای فيلم‎های کليشه‎ای هندی حسی دوگانه در من ايجاد می‎کرده است. از سويي از سادگی روابط حاکم و چارچوب‎های موجود در فيلم لذت می‎بردم و از سويي ديگر همين ويژگی آزارم می‎داد. در اين گونه فيلم‎ها هر نوع اتفاقی ممکن بود. ادامه مطلب: نفوذی: رجعت به منطق سینمای هند (1) دیدگاه
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
به مناسبت 80 سالگی سینمای داستانی ایران /     هشتاد سال سینمای داستانی با کدام داستان؟
سیدفاضل وزیری محبوب هشتاد سال از آغاز داستان‌گویی به زبان سینما در ایران می‌گذرد و انگار آنچه سینما در این مدت هرگز با آن انس و الفتی نداشته داستان و داستان‌گویی در این آب و خاک است. آنچه مسلم است داستان در ایران از دیرباز در میان اقوام مختلف ساکن در این مرزوبوم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و همواره در محافل و مجالس‌شان چه آنجا که صاحبان مجلس پادشاهان و صاحبان زر و زور بوده‌اند و چه در
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
به مناسبت سالمرگ نیما
    سياوش كسرايي: «هرجا که دو تن نیتی را بر زبان می‌آورند، مرغ آمین در تأیید آنان بال می‌گشاید، بالی به وسعت شماره آدمیان و امیدشان.»        ادامه مطلب: به مناسبت سالمرگ نیما اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 2.13 (4 رای)
قوی سیاه: مرثیه ای برای یک رویا...
   دارن آرنوفسکی در قوی سیاه Black Swan تماشاگر را همراه با واکاوی غریب انسانی و حرکتی وارونه در مسیری که مرز بین سیاهی و سپیدی است در ورای سمفونی دریاچه قو و به طور کاملا" ناکوک قرار می دهد.     ادامه مطلب: قوی سیاه: مرثیه ای برای یک رویا... (16) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
نگاهی به آدمکش
سید فاضل وزیری مجبوب   کاش نام فیلم آدمکش نمی‌بود، فیلم ‌آدمکش به کارگردانی رضا کریمی و تهیه‌کنندگی محمد پوستی یکی از فیلم‌هایی است که در چند روز اخیر اکران شد و البته جریان غالب سینمای ما را از کمدی‌های سخیف که تنها ارزش‌شان حتی از دید سازندگان‌شان فروش است دور کرد و این مزیتی نه برای این فیلم که برای شورای صنفی نمایش است. منتهی اگر نام فیلم با دقت بیشری انتخاب می‌شد، فیلم احتمالاً اولاً مخاطبا

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما