اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کنجکاوبرانگیزترین سریال 2018؛ سریال روانی با بازی جونا هیل و اما استون

سریال روانی maniac

چند سالی است بازیگران حرفه‌ای سینما که بسیار نیز پرکار هستند روی به بازی در سریال‌ها آوردند و حال جونا هیل و اما استون در مینی سریال روانی Maniac دیده خواهند شد.

 


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، ترکیب «اما استون»، «جونا هیل» و «کری فوکوناگا» کارگردان «کاراگاه واقعی»، به راحتی سریال «روانی» نت‌فلیکس را به یکی از جذاب‌ترین سریال‌های سال 2018 تبدیل کرده است.

 

سرویس نت‌فلیکس در همین چند ماهی که از سال جدید میلادی گذشته با عناوین اوریجنال و جدیدی نظیر «گمشده در فضا» و «کوچه ما» سال خوبی را پشت می‌گذارد، اما هنوز از مهمترین اثر تلویزیونی خود رونمایی نکرده است. «روانی» (Maniac) عنوان مینی سریال جدیدی اثر «کری فوکوناگا» کارگردان «کارگردان واقعی» و فیلم «جانوران بی سرزمین» است که «اما استون» و «جونا هیل» بازیگران فیلم کمدی محبوب «سوپربد» را مجدداً گرد هم آورده است. علاوه بر استون و هیل، جاستین ثرو، سونویا میزونو، جولیا گارنر، جمیما کرکی، سالی فیلد، جفری کانتور، جاش پایس، راب یانگ و کریستین دی‌مارایس، دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال کمدی سیاه حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

«روانی» بر پایه یک سریال نروژی محصول سال 2014 ساخته می‌شود و حوادث آن در یک بیمارستان روانی می‌گذرد، جایی که بیماران به کمک یک آزمایش روان‌پزشکی می‌توانند درون رؤیا و فانتزی‌های خود زندگی کنند. تمامی 10 اپیزود این سریال توسط فوکوناگا کارگردانی شده و فیلمنامه آن به قلم «پاتریک سامرویل» رمان‌نویس است. «جاستین تارو»، «جولیا گارنر»، «سونویا میزونو»، و «سلی فیلد» ایفاکننده نقش‌های مکمل سریال هستند. فوکوناگا بیشتر به خاطر کارگردانی فصل اول «کاراگاه واقعی» شناخته می‌شود، سریال جنجالی با بازی «متیو مک‌کانهی» و «وودی هارلسون» که برنده جایزه امی نیز شد.

 

علاوه بر استون و هیل، جاستین ثرو، سونویا میزونو، جولیا گارنر، جمیما کرکی، سالی فیلد، جفری کانتور، جاش پایس، راب یانگ و کریستین دی‌مارایس، دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال کمدی سیاه حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما