اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

سریال‌های نوروز 97 مشخص شدند؛ معرفی کامل تمام سریال‌ها

سریال های نوروز 97


در فاصله یک ماه مانده به عید نوروز دیگر می‌توان ترکیب سریال‌هایی که قرار بر پخش آن‌ها در صدا و سیماست را تشخیص داد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، سال جاری با توجه به گفته‌های مدیران شبکه‌های مختلف و تهیه کنندگان سریال‌هایی که در این مطلب جمع آوری شده‌اند 4 سریال از شبکه‌های 1، 2، 3 و 5 پخش خواهد شد. انتخاب سریال های نوروزی بر عهده معاونت سیماست و هر سال معرفی آن‌ها با توجه به طولانی شدن روند تولید به تعویق می‌افتد، اما می‌توان در فاصله یک ماه مانده به نوروز 97 جز شبکه 3 که همچنان بین دو سریال برای پخش شک وجود دارد دیگر گزینه‌ها را قطعی دانست. در زیر می‌توانید به تفکیک شبکه برنامه نوروزی آن‌ها را دنبال کنید.

 



شبکه یک – پایتخت 5 (سیروس مقدم)
الهام غفوری تهیه کننده «پایتخت» در گفت‌وگوهای مختلف خبر قطعی بودن پخش این سریال پرطرفدار از شبکه 1 در ایام نوروز داده است. این سریال در حال صداگذاری و ساخت موسیقی است.

 
طولانی شدن پایتخت 5 تفاوت آن با دیگر قسمت‌های دیگر است که گویا جلوه‌های ویژه بسیاری که در این فصل به کار رفته کار را دشوار کرده و هم‌چنان ادامه دارد.

 
سری پنجم سریال «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم اردیبهشت ماه سال جاری در روستایی در شیرگاه کلید خورد و بیشتر تصاویر آن در تهران گرفته شد. همچنین این گروه برای تصویربرداری بخشی از داستان نیز به خارج از کشور سفر کردند.
محسن تنابنده با نقش نقی، ریما رامین فر با نقش هما، احمد مهرانفر با نقش ارسطو، علیرضا خمسه با نقش بابا پنجعلی بازیگران اصلی این سریال هستند.

 



شبکه دو – تعطیلات رویایی (علیرضا امینی)
سریال «تعطیلات رویایی» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی مجید اوجی برای شبکه دو ساخته می شود و هم اکنون عوامل این سریال در جزیره کیش مشغول تصویربرداری آن هستند. تاکنون حدود ۶۰ درصد از کل سریال ضبط و تصویربرداری شده است و تدوین ان به صورت همزمان انجام می شود تا به پخش نوروز ۹۷ برسد.


تصویربرداری این سریال ۱۱ دی ماه در شهر شیراز کلید خورد و پس از گرفتن تصاویری در این شهر گروه به تهران آمده و سپس برای ادامه کار به کیش رفتند. در بخش شیراز تصاویر زیادی از مکان های باستانی و دیگر لوکیشن های تاریخی این شهر گرفته شده است.
محمدرضا شریفی نیا، افسانه بایگان، محمود عزیزی، افسر اسدی، رضا یزدانی، علی صادقی، علی اوجی، مریم معصومی، خاطره حاتمی، لاله اسکندری و مرتضی علی آبادی از دیگر بازیگران این سریال هستند.


احتمال دارد تصویربرداری این مجموعه تا اواسط اسفندماه سال جاری به پایان برسد.

 



شبکه سه – آرماندو (احسان عبدی‌پور) | دیوار به دیوار 2 (سامان مقدم)
ابتدای امسال سریال «آرماندو» به کارگردانی احسان عبدی پور و تهیه کنندگی ایرج محمدی برای پخش نوروزی از شبکه سه سیما به تولید رسید. آرماندو برخلاف رقیب شبکه دویی خود به پایان رسیده و سریال در حال صداگذاری و ساخت موسیقی است. البته واکنشی برای نهایی شدن این سریال به عنوان سریال نوروزی نه از سوی تهیه کننده نه از سوی مدیران صدا و سیما دیده نشده ولی آن طور که مشخص است چنان‌چه دیوار به دیوار 2 آماده نشود، آرماندو گزینه اصلی اکران نوروزی است.


قصه «آرماندو» درباره شخصیتی است که چند نقش را بازی می‌کند، به زندگی هنروران می پردازد و فضایی کمدی دارد.


حمیدرضا آذرنگ، مرجانه گلچین، سحر ولدبیگی، الیکاعبدالرزاقی، محمدرضا هدایتی، علیرضا استادی، علی مسعودی، علی اوجی و... در این سریال 15 قسمتی بازی می کنند.


سریال «دیوار به دیوار ۲» به کارگردانی سامان مقدم و تهیه کنندگی حمید رحیمی نادی هم اکنون در حال تصویربرداری است. نوروز ۹۶ فصل اول این سریال به سرپرستی خشایار الوند به نگارش در آمد. فصل دوم سریال نیز چند ماه پیش کلید خورد و گفته شد که این فصل نیز برای نوروز ۹۷ تدارک دیده می شود.


لوکیشن سریال در فصل جدید تغییر و به عمارتی در محله دولت تهران انتقال پیدا کرد. تاکنون بیش از ۵۰ درصد از تصویربرداری این سریال انجام شده است و عوامل طی روزهای اخیر بخش های گذری و خیابانی کار را ضبط کرده اند.


گوهر خیراندیش، رویا تیموریان، فرهاد آییش، پژمان جمشیدی، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، امیرمهدی ژوله و... در فصل اول این سریال به ایفای نقش پرداختند که در فصل دوم فقط ژوله حضور ندارد و بازیگران دیگری هم به کار اضافه شده اند. حدود یک هفته است که علی قربان زاده و میترا حجار به عنوان بازیگران جدید به این سریال پیوسته و جلوی دوربین رفته اند.

 



شبکه پنج – هیأت مدیره (مازیار میری)
شبکه پنج سال گذشته سریالی برای پخش نوروزی نداشت اما از ابتدای امسال چندین سریال در برنامه خود قرار داده است و امسال قرار است دوباره سریال نوروزی پخش کند.


سریال «هیأت مدیره» به کارگردانی مازیار میری یک کار آپارتمانی با فضایی شیرین است که درباره موضوعات و چالش هایی است که ساکنان یک برج طی اتفاقاتی با آنها مواجه می شوند. با هیات مدیره ای که در این ساختمان توسط عده ای از خانم ها شکل می گیرد و اصلاحاتی که در مدیریت ساختمان اتفاق می افتد داستان این سریال نیز پیش می رود.


۱۵ قسمت از این سریال برای پخش در نوروز در حال آماده شده است و به طور همزمان تدوین، صداگذاری و آهنگسازی در حال انجام است. این سریال 100 قسمت دارد و تا به حال کمتر شاهد این مسئله بوده‌ایم که تلویزیون به سراغ چنین سریال‌هایی در نوروز برود.
«هیات مدیره» به تهیه کنندگی مهران رسام ساخته می شود و در آن بازیگرانی نظیر ثریا قاسمی، مریم امیرجلالی، حدیث میرامینی، احسان کرمی، امیررضا دلاوری، رابعه مدنی و الیکا عبدالرزاقی، لیلی رشیدی، زهرا داوودنژاد، رحیم نوروزی و کمند امیرسلیمانی به ایفای نقش می پردازند.


لوکیشن اصلی این سریال در منطقه چیتگر واقع شده است و لوکیشن های دیگری در اطراف دریاچه چیتگر، دفتر املاک و... تصویربرداری شده است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما