اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

رئیس یا قائم مقام اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان، کدام‌یک درست می‌گویند؛ منابع مالی سریال شهرزاد هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام

سریال شهرزاد

 

ظهر امروز رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان صحبت‌های اخیر قائم مقام اسبق این صندوق را تکذیب کرد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، جبار کوچکی‌نژاد (رییس کمیته تحقیق و تفحص صندوق فرهنگیان) در گفت‌وگو با ایلنا گفت: من هیچ مطلبی درباره آقای امامی نگفتم و به اعضا نیز اعلام کردم هیچ فردی حق اظهارنظر از جانب کمیته را ندارد و هیچگونه مطلب رسمی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان به جز از زبان من منتشر نمی‌شود. هر مطلبی که از زبان من منتشر نشود و به نام کمتیه باشد؛ کاملا تکذیب می‌شود. اینکه یک فرد یا یکی از نمایندگان گفته است امامی پولشویی داشته است؛ نظر خودش است نه نظر کمیته. ما هیچ سندی را در این باره منتشر نمی‌کنیم.

 

پیش از این در چهارم دی‌ماه سال جاری محمدرضا محدث خراسانی قائم‌مقام مدیرعامل اسبق صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، به ارائه جزئیات جدید از پرونده تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت و اظهار داشت: 1300 میلیارد تومان به شخصی به نام «ر . ا» داده شد تا در جلسات دستورات شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل وقت صندوق ذخیره فرهنگیان را اجرا کند، فردی که 10 درصد از سهام را از شهرداری خریده است. محمد امامی سرمایه‌گذار مجموعه شهرزاد بیش از هزار میلیارد تومان وام از بانک سرمایه گرفته که با دستور آقای غندالی انجام شده است.


او هم‌چنین افزود: این موضوعات را به مقام‌های امنیتی اعلام کردم که «آقای غندالی به بانک سرمایه دستور داده است و قسمت ارزیابی آن به آقای غندالی گفته است که اینکه گفته‌اید 90 میلیارد تومان به این آقا بدهیم، این فرد که مستنداتی ندارد اما وی اعلام کرده است با دریافت یک چک به وی پرداخت شود».

 

محدث خراسانی یادآور شد: در خیابان جمهوری اسلامی ساختمان خرابه‌ای به مبلغ 2 میلیارد تومان به بانک سرمایه داده شده و به جای آن، 90 میلیارد تومان گرفته‌اند.

 

با توجه به منابع نامعلوم و وضعیت مبهم این سریال شاید بهتر باشد خیلی سریع عوامل اصلی این سریال پاسخگوی فرهنگیان باشند و کمیته تفحصی از سوی رسانه‌های خانگی وارد عمل شود.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما