اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آثار ادوارد مونک صاحب موزه اختصاصی شد

موزه ادوارد مونک

نقاشی «جیغ»، یکی از مشهورترین تصاویر دنیای هنر، اثر اصلی موزه جدیدی خواهد بود که به طور اختصاصی برای «ادوارد مونک» در نروژ ساخته شده است.


به گزارش آکادمی هنر و به نقل از رویترز، روز جمعه، موزه‌ای جدید برای «ادوارد مونک» نقاش نامدار نروژی در اسلو پایتخت نروژ افتتاح شد و تابلو نقاشی مشهور «جیغ» نیز یکی از قابل‌توجه‌ترین آثار این موزه است. با این حال بازدیدکنندگان از این موزه تا زمان ورود از این خبر نداشتند که با کدام یک از نسخه‌های متفاوت این نقاشی مواجه خواهند شد.



«جیغ» که در آن یک نفر در حالی که با دستانش سرش را گرفته در مقابل پس‌زمینه‌ای انحنادار از غروب قرار دارد، از اقامت «مونک» در برلین در سال ۱۸۹۲، یعنی زمانی که این نقاش ۲۸ ساله بود و از چهره‌های اصلی جنبش نمادگرایی محسوب می‌شد، نشات گرفته است.



«مونک»، نقاشی «جیغ» را بین سال‌های ۱۸۹۳ تا ۱۹۱۰ بارها با روش‌های مختلف نقاشی کرد. به گفته مدیر این موزه جدید، این موزه سه مورد از این نقاشی‌ها را در اختیار خواهد داشت، اما به دلیل آسیب‌پذیر بودن این نقاشی‌ها به نوبت به نمایش گذاشته خواهند شد.



از زمان درگذشت «مونک» در سال ۱۹۴۴ این نقاشی بارها بر روی لوازم مختلف همچون تی شرت‌ها و کتابچه‌ها چاپ شده است و حتی به یک ایموجی تبدیل شده است. تاسیس این موزه در اسلو سال‌ها موضوع مباحثه بوده است.


با اینکه مجموعه عظیمی از آثار «مونک» جاذبه اصلی این موزه محسوب می‌شود اما این موزه خانه نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های دیگری نیز خواهد بود.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما