اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه گروهی درختان ایرانی وفرانسوی در ترکیه

نمایشگاه گروهی درخت



نمایشگاهی از آثار هنرمندان ایرانی و یک هنرمند فرانسوی تحت عنوان «درخت» در ترکیه برگزار می‌شود.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر به نقل از روابط عمومی این برنامه، ۱۷ هنرمند در این نمایشگاه حضور دارند که ۲۶ اثر از آنها با تکنیک و سبک‌های مختلف روی دیوار خواهد رفت. تعدادی از آثاری که قرار است به نمایش گذاشته شود، صرفا برای این نمایشگاه خلق شده است.   



دلیل اصلی چیدمان این نمایشگاه با موضوع درخت نشان دهنده اهمیت فراوان سبزی کره خاکی برای هنرمندان است. سبزی‌آفرین هستی این بار در آثاری که قرار است به نمایش گذاشته شود، متبلور شده که سفر خود را از ایران آغاز کرده و به ترکیه خواهد رفت تا سفیری باشد برای جلب توجه به درخت‌هایی که مرگشان، مرگ هستی و زمین خواهد بود.



ستاره یزدانی، سارا علی‌کرمی، لادن مشیرفاطمی، معصومه مژدهی‌بیژن، مژده مهدوی، یلدا فخیمی، گلایل حسینی‌نژاد، گلناز حسینی، رویا محمدی‌ها، مرضیه نخجوان، لعیا کشاورز، سیمین بایرامی، سوگل بایگانی، مهرنوش ساروی و پرستو خوش‌حساب هنرمندان ایرانی نمایشگاه «درخت» هستند که در کنار هنرمند فرانسوی «ژرارد کوتن» آثارشان به نمایش گذاشته می‌شود.



این نمایشگاه از ۱۶ آگوست تا ۲۹ آگوست ( ۲۵ مرداد تا هفتم شهریورماه) برپا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به گالری هفت واقع در استانبول، خیابان استقلال، محله گالاتا، خیابان سردار اکرام، پلاک ۱۶ مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در ایران می‌توانند با تلفن ۸۶۰۷۲۶۰۲ تماس بگیرند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما