اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

عکس‌های رو اتریج در گالری گاگوسیان

 

 

 

گالری گاگوسیان نمایشگاه «معصومیت ۲» را از عکس‌ها و مجسمه‌های جدید رو اِتریج برگزار نموده است. در عکس‌های اتریج از امر واقعی برای القا کردن یا در هم گسیختن امر آرمانی استفاده می‌شود.


او بواسطه‌ی عکس‌های تجاری محصولات، مدل‌های صنعت مُد و آگهی‌ها، در کنار لحظات خودمانی از زندگی روزمره‌ی خودش، خط ظریف میان امور عمومی و شخصی را نشان می‌دهد، و همزمان ژانرهای تاریخ هنری را با فرهنگ تصویری امروز در هم می‌آمیزد. »معصومیت ۲» متشکل از مجموعه‌ی جدیدی از عکس‌های بزرگ چندلایه است که روی فلز برنج چاپ شده‌اند. نوردهی‌ و لایه‌های شفاف چندگانه، روی سطح براق فلز در هم آمیخته می‌شوند، و جلوه‌های شبه کیمیاگرانه بوجود می‌آورند، گویی جزییات از خود نور ساخته شده‌اند.

 

بدین گونه اتریج به خودِ فوت و فن عکاسی می‌پردازد، و قابلیت این رسانه برای زنده و مجسم کردن گذر زمان را افزایش می‌دهد. هفت عکس روی فلز، تصاویری از مدل مُد، لوییز پارکر، را نمایش می‌دهند؛ برخی از آنها هم شخصیت‌های برنامه‌ی تلویزیونی لونی تونز، اشیای سایه‌نما، و دیوارهای آجری را در خود جای داده‌اند. اگرچه پارکر در طول دوران فعالیت اتریج در کارش حضور داشته، اما این آثار جدید اولین عکس‌هایی هستند که توسط خود اتریج از پارکر گرفته شده‌اند. اتریج بواسطه‌ی بایگانی شخصی‌اش، از زمان گذشته، به عنوان ماده‌ی اولیه‌ی خلق اثر هنری استفاده می‌کند تا پرتره‌های ترکیبی و حتی هیولاوار خلق نماید.

 

عکس‌های کوچکتر روی فلز در نمایشگاه، دربرگیرنده‌ی مجموعه‌ای از سلف پرتره‌های هنرمند در سنین و شکل و ظاهر متفاوت هستند. در یکی از آنها، او به عنوان یک کودک شش ساله، به درختی در پارک تکیه داده است، و در کار دیگر، به عنوان یک بزرگسال، برهنه در مقابل یک آینه‌ی بلند ایستاده است. این دو کار، به همراه «جمجه بر برنج»(که یک ماکت پلاستیکی از جمجه انسان را تصویر می‌کند) مطابق با سه مرحله‌ی حیات انسان هستند؛ مضمونی رایج در نقاشی رنسانسی که اغلب به شکل معصومیت کودکی، پختگی بزرگسالی و مرگ نمایانده می‌شود. مجسمه‌های اتریج همچنین حاکی از این امر هستند که چگونه اشیای ظاهرا معمولی، بسته به نوع ارائه‌شان، می‌توانند به نمادهای مرموز و نشانه‌های زیستنامه‌ای تبدیل شوند. رو اتریج در سال ۱۹۶۹ در میامی به دنیا آمده است و در نیویورک زندگی و کار می‌کند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما