اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

کریستو به صف منتقدان عملکرد ترامپ پیوست!

 

 

هنرمند مطرح جهانی، کریستو پروژه‌ی جنجالی‌اش برای آویزان کردن قطعات پارچه‌ی نقره‌ای روی حدود شش مایل (۹٫۵ کیلیومتر) از رودخانه‌ی آرکانزاس در کلورادو را متوقف کرده است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت نت، وی در توضیح دلیل تصمیمش پای صاحب خانه‌ی جدید کاخ سفید را به میان می‌کشد. هنرمند ۸۱ ساله‌ی متولد بلغارستان طی یک بیانیه‌ی آنلاین اعلام کرده است: «پس از پیگیری پروژه‌ی روی رودخانه به مدت بیست سال، و درگیر شدن با فرآیند چانه‌زنی‌های قانونی به مدت پنج سال، دیگر نمی‌خواهم منتظر نتیجه‌ی کار باشم.»

 

نیویورک تایمز می‌نویسد کریستو پروژه‌ی «روی رودخانه» را متوقف کرده است چون زمین محل اجرای آن که متعلق به دولت فدرال است، اکنون رییس جدیدی دارد؛ یعنی رییس جمهور دونالد ترامپ. کریستو، که در ۱۹۷۳ شهروند امریکا شد، به نیویورک تایمز می‌گوید: «من از یک کشور کمونیست می‎آیم. من از پول خودم و کار خودم و طرح‌های خودم استفاده می‌کنم برای اینکه دوست دارم کاملا آزاد باشم. و اینجا اکنون، دولت فدرال صاحب خانه‌ی ماست. آنها صاحب زمینند. من نمی‌توانم پروژه‌ای را اجرا کنم که این صاحب خانه از آن منتفع می‌شود.»

 

در مقابل درخواست روزنامه برای توضیح بیشتر، وی تنها پاسخ می‌دهد که تصمیمش خود به قدر کافی گویاست، و همانند بسیاری از مردم او هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که ترامپ انتخاب شود. کریستو می‌گوید که می‌خواهد اکنون توجه‌اش را روی تنها اینستالیشن دائمی‌اش با عنوان «مصطبه» در امارات متحده عربی متمرکز کند.

 

ایده‌ی پروژه‌ی «روی رودخانه» در ۱۹۹۲ با همراهی همسر فقید هنرمند، ژان کلود، شکل گرفت. این پروژه گرفتار جدل‌های قانونی شده و واکنش‌های متفاوتی را از سوی گروه‌های حامی محیط‌زیست و دولتی برانگیخته است. مخالفان نگرانی‌هایی را در مورد تاثیرات زیست‌محیطی پروژه که انتظار می‌رفت انجامش دو سال و نیم زمان ببرد، ابراز کرده‌اند. طی این پروژه قرار بود حدود شش مایل صفحات نقره‌ای براق به صورت موقت در هشت ناحیه‌ی مجزا در امتداد مسیر ۴۲ مایلی رود آرکانزاس آویزان شود.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما