اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

برنامه نگارخانه‌هاي تهران در هفته آخر تيرماه

 

  نگارخانه گلستان روز جمعه 25 تيرماه ميزبان نمايشگاهي از عكس‌هاي «كارن جان‌نثاري» است كه تا 31 تيرماه برپا خواهد بود. جان‌نثاري متولد 1364 و دانشجوي معماري در دانشگاه تكنولوژي و اقتصاد بوداپست است. او تاكنون در سه نمايشگاه هنر معاصر ايراني به نفع بيماران سرطاني، مركز فرهنگي نياوران، 1387،نمايشگاه گروهي عكاسي،گالري شيرين، 1388 و نمايشگاه گروهي عكاسي در گالري مركز هنر 1388 آثارش را به نمايش گذاشته و اكنون چهارمين نمايشگاه آثارش را در نگارخانه گلستان برپا خواهد كرد. 

 


نگارخانه دي كه هم‌اكنون در اختيار آثاري از بزرگان هنرهاي تجسمي ايران با عنوان «از گذشته‌ تا....فردا» است،‌از روز 28 تيرماه ميزبان نمايشگاهي از آثار نقاشي دو هنرمند جوان «حسنا درويش و راضيه قديمي» است. در اين نمايشگاه 33 اثر از آثار حسنا درويشي با تكنيك تركيب مواد روي بوم - مقوا و تعداد 9 اثر از آثار راضيه قديمي با تكنيك اكريليك روي بوم به نمايش گذاشته مي‌شود كه علاقه‌مندان مي‌توانند در روز افتتاحيه از ساعت 16 تا 21 و در روزهاي آتي از ساعت 16 تا 20 و دوشنبه و پنج شنبه‌ها از ساعت 11 تا 20 براي بازديد از اين آثار مراجعه كنند. اين نمايشگاه تا 3 مردادماه برپاست.  

 
اما نگارخانه شمرون،‌قصد دارد نمايشگاهي از آثار نقاشي خط چهار هنرمند جوان را برپا كند پيمان پيروي‏، بهرام حنفي، محسن دايي نبي و هادي روشن ضمير چهار هنرمندي هستند كه آثار نقاشي خط خود را از 25 تيرماه به نگارخانه شمرون مي‌برند. در اين نمايشگاه 20 اثر از نقاشي‌‌خط‌هاي اين هنرمندان جوان به نمايش در مي‌آيد كه برگرفته از اشعار عرفاني، انساني و عشق‌‌آميز مولانا، حافظ، سعدي و برخي از مفاهيم قرآني است. هر يك از اين چهار هنرمند تا كنون در بيش از 20 نمايشگاه انفرادي و گروهي در داخل و خارج از كشور شركت داشته و جوايز متعددي را كسب كرده‌اند. اين نمايشگاه از 25 تيرماه تا چهارم مرداد ماه 89 در گالري شمرون واقع در خيابان فرشته - خيابان بوسني و هرزگوين - خيابان دكتر حسابي - باغ موزه هنر ايراني برپاست. ساعات بازديد از اين نمايشگاه صبح‌ها از ساعت 10 تا 14 و 30 دقيقه و بعد از ظهرها از ساعت 16 تا 21 خواهد بود. 
 

 

فتح‌الله مرزبان هنرمند طراح گرافيك نيز قرار است از روز 24 تيرماه نقاشي‌هايش را در نگارخانه ماه مهر به نمايش بگذارد. مرزبان در اين نمايشگاه كه با عنوان «پرده‌هاي سپيد، پرده‌هاي سياه» برپا مي‌شود، حدود 20 تابلو در ابعاد بزرگ را به نمايش خواهد گذاشت. وي اين آثار را طي دو سال اخير و بر اساس شرايط اجتماعي خلق كرده است. نمايشگاه آثار نقاشي فتح‌الله مرزبان 24 تيرماه در نگارخانه ماه مهر گشايش خواهد يافت و تا 10 مردادماه برپا خواهد بود. 

نگارخانه گنجينه هم نمايشگاهي از آثار خوشنويسي 40 هنرمند فوق ممتاز انجمن خوشنويسان است. در اين نمايشگاه 40 اثر از مريم زماني -مهري داورنيا- مينو فرازمند -طبيبي-طاهره الله داديان-پريسا شفيعي-اكرم هوشنگي-شهربانو نجفي-وطيبه شريفي، قاسم زاده- شهروز نوراللهي- حاتمي-محمد قدوسي-خيري وجواد لنگري به نمايش گذاشته شده است. اين نمايشگاه تا 24 تيرماه برپاست و علاقه‌مندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از اين نمايشگاه ديدن كنند. 
در گالري پرديس ملت نيز نمايشگاهي از آثار 87 هنرمند معاصر برپاست كه تا 29 تيرماه ادامه دارد. در اين نمايشگاه كه باعنوان «لايه‌هاي طبيعت» برگزار شده است آثاري از هنرمنداني چون آيدين آغداشلو، محمد احصايي، شاهين آروين، بيوك احمري، منير فرمان فرمائيان، گلناز قديري، مينا قاضياني، پرويز كلانتري، رضا كيانيان، مجيد كوررنگ بهشتي، علي گلستانه و ... به نمايش و فروش گذاشته شده است. 
نمايشگاه لايه‌هاي طبيعت تا 29 تير ماه، همه روزه از ساعت12 تا 21 براي بازديد عموم علاقه‌مندان داير است.

اما خانه هنرمندان ايران نيز كه هم‌اكنون پذيراي نمايشگاهي از آثار مجسمه و حجم اعضاي انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز است از 24 تيرماه به استقبال نمايشگاهي از آثار هنرمندان نقاش خواهد رفت. اين نمايشگاه شامل آثاري از اعضاي انجمن هنرمندان نقاش است كه در تالارهاي مختلف خانه هنرمندان ايران به نمايش درمي‌آيد.

 

 منبع: فارس

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما