اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

XL عنوان 19عکس در موزه هنرهای مدرن نیویورک

 

 

 

نمایشگاه عکس در موزه هنرهای مدرن نیویورک

این نمایشگاه که آثار گروهی از 19 هنرمند عکاس را شامل می‌شود به بررسی تاریخ عکاسی معاصر از سال های 1960 تا امروز می‌پردازد.
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، آثار این هنرمندان به بررسی تاثیر عکاسی در هنر معاصر از طریق انتخاب آثار شاخص، آثار چند بخشی مقدماتی و آثار سریالی می‌پردازند.


این نمایشگاه که برای نخستین بار ارئه شده است در واقع آثار 19 هنرمند در سبک های مختلف عکاسی را بررسی می‌کند. این بررسی ها که از اواسط سالهای 1960 تا کنون را شامل می‌شود ، طبقه بندیی این چنین دارد: عکس های بعد از جنگ و تلاش های آنها برای ظاهر کردن عکس در تاریکخانه‌ها که شامل فوتوگرام ها و ویرایش های عکس تا سال های 1970 میشود. بعد از آن سالها به مسئله فمینیست و تلاش این گروه برای درک موقعیت آنها از طریق لنز دوربین عکاسان پرداخته شده است. سالهای بعد و سیاست، درگیری های اهل سیاست در فیلم های مستند، بررسی پیشینه کار اجباری، جهانی شدن در سال های 1980 تا 1990 و تلاش برای شکل دهی به آرشیو خود و بازسازی تاریخ که از سال 2000 صورت گرفت می‌پردازند.
این نمایشگاه شامل آثار هنرمندان بین المللی به نام های زیر است:
یِتو برادا، فیل کولینز، لیز دشِنز، استن داگلاس، ویل اکسپورت، روبرت فرنک، پائول گراهام، لِسلی هوویت، بریجیت جارگنسون، جارگن کلاکی، بلا کلاراوا، لین هرشمن لی سان، دورا مائورِر، اسکار مونز، ماریاه رابرتسون، آلان سیکولا، استفن شور، تارین سیمون و هانک ویلیس توماس.
این نمایشگاه از تاریخ 10 می 2013 تا 6 ژانویه 2014 در موزه هنرهای مدرن نیویورک برپا است.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما