اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جیمز تِرِل: گذشته نگر

 

 

 

جیمز ترل

نمایشگاهی از آثار جیمز تِرِل با عنوان گذشته نگر در موزه هنرهای مدرن شهر لس آنجلس بر پا شده است.
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، جیمز تِرِل هنرمند آمریکایی متولد سال 1943 در لس آنجلس است که بیش از پنجاه سال از عمر خود را در عرصه هنرهای تجسمی سپری کرده است. مهم‌ترین آثار او بین سالهای 1960 تا 1970 خلق شده است.


نمایشگاه او شامل چیدمان، تصاویر اولیه هندسی از نور، نقاشی، طراحی است که در واقع کاوشی است از محرومیت های حسی و زمینه های ناهمگون از نورهای رنگی و همچنین دو بعد از جدیدترین آثار او با هولوگرام است.
یک بخش از این نمایشگاه به شاهکارهای او که در دست تکمیل است اختصاص داده شده و بخش های دیگر شامل چیدمان، مدل ها، طرح ها، عکس ها و حتی فیلم های او اختصاص یافته است.
این نمایشگاه از تاریخ 26 می 2013 تا 6 آپریل 2014 در موزه هنرهای مدرن شهر لس آنجلس Los Angeles County Museum of Art | LACMA بر پاست.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما