اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«دنی بویل» فیلساز انگلیسی و برنده اسکار، کارگردان «جیمز باند» جدید می‌شود

 

 

گمانه زنی ها برای کارگردانی فیلم جدید جیمز باند شروع شده است و نام «دنی بویل» فیلساز انگلیسی برنده اسکار، به عنوان گزینه اصلی این فیلم مطرح شده است.


مجله های ورایتی و هالیوود که خبرهای سینمایی را منتشر می کنند روز چهارشنبه ۲ اسفند خبر دادند کارگردان فیلم میلیونر زاغه‌نشین که در سال ۲۰۰۸ جایزه اسکار را گرفت، فیلم جدید جیمز باند را می سازد.

 

پیشتر حضور «دانیل کریگ» برای ایفای نقش دوباره «مامور ۰۰۷» قطعی شده بود. هنوز سازندگان بیست و پنجمین فیلم جیمز باند درباره کارگردان این فیلم نظر رسمی خود را اعلام نکرده اند اما منابع نزدیک به آنها به خبرنگاران دو نشریه سینمایی گفته اند نام دنی بویل در صدر فهرست نامزدهای کارگردانی جیمزباند ۲۵ قرار دارد.

 

این اولین بار نیست که نام «بویل» برای فیلم جیمز باند مطرح می شود و در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ نیز برای دو فیلم قبلی «سقوط آسمانی» و «شبح» نام او مطرح شد اما کارگردانی فیلم به سام مندس رسید. شبح به کارگردانی مندس، توانست ۸۷۲ میلیون دلار فروش داشته باشد. البته این فیلم در مقایسه با فیلم قبلی جیمزباند به نتام «سقوط آسمانی» فروش چندانی نداشت. آن فیلم را مندس در سال ۲۰۱۲ کارگردانی کرد که با حضور کریگ و «خاویر باردم» بازیگر اسپانیایی در نقش منفی فیلم، به فروش ۱.۱ میلیارد دلاری برسد.

 

«مندس» پیشتر از ادامه تولید جیمزباند انصراف داد و گفت: «کارگردانی این فیلم ها برایم پدیده ای باورنکردنی بود. من هر لحظه اش را دوست داشتم. اما خیال می کنم حالا نوبت کس دیگری است.»

 

مجموعه ۲۴ فیلم قبلی جیمزباند با فروش بیش از پنج میلیارد، بعد از هری پاتر، پر فروش ترین فیلم های ادامه دار است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما