اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اول پدرم را کشتند؛ تازه‌ترین فیلم آنجلینا جولی درباره‌ی خمرهای سرخ

 

 

آنجلینا جولی، هنرپیشه و کارگردان آمریکایی، یک سال پس از شروع فیلمبرداری فیلم «اول پدرم را کشتند» در مراسم اکران این فیلم در کامبوج شرکت کرد. این فیلم داستان یک کودک سرباز را در کامبوج به تصویر می‌کشد.


آنجلینا جولی، کارگردان فیلم «اول پدرم را کشتند» در اکران این فیلم در کامبوج شرکت کرد. این فیلم داستان یک کودک سرباز را در دوران سلطه خمرهای سرخ در دهه ۱۹۷۰ میلادی در کامبوج نمایش می‌دهد.

 


نمایش این فیلم با مراسمی در معبد بزرگ و قدیمی آنگکور وات، که بزرگ‌ترین بنای مذهبی جهان به حساب می‌آید، برگزار شد. در این مراسم نوردوم سیهامونی، پادشاه کامبوج و بسیاری از بازماندگان قتل عام دوران خمرهای سرخ در کامبوج حضور داشتند. فیلم «اول پدرم را کشتند» زندگی‌نامه‌ای‌ست بر اساس کتاب خاطرات کودکی لونگ آونگ، نویسنده و فعال حقوق بشر اهل کامبوج. او پنج ساله بود که رژیم مائوئیستی به رهبری پل پوت، طی کودتایی علیه سینگهام پادشاه این کشور بر کامبوج مسلط شد.

 


لونگ آونگ بعدها به عنوان کودک سرباز برای رژیم خمرهای سرخ پل پوت ‌جنگید، اما سپس موفق به فرار به آمریکا شد. خمرهای سرخ به رهبری پل پوت در سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ میلادی چهارسال بر کامبوج حکمفرمایی کردند. آنها می‌خواستند در این کشور جامعه نمونه کمونیستی و حکومتی دهقانی بنا کنند. در این سال‌ها حدود دومیلیون نفر از جمعیت هشت میلیون نفری کامبوج در پی گرسنگی، شکنجه و اعدام کشته شدند.

 


بسیاری از این انسان‌های بی‌گناه را در کشتزارهای مرگ در گودال‌هایی که در زمین حفر کرده بودند، به رگبار بستند و کشتند. آنجلینا جولی می‌گوید در جریان کارگردانی این فیلم خود را به سرزمین فرزندخوانده‌اش نزدیک‌تر احساس می‌کند. او در این باره می‌گوید: "می‌خواستم بدانم والدین بیولوژیک پسرم چه رویدادهایی را تجربه کرده‌اند."

 

 

او که تاکنون سه بار برنده جایزه گلدن گلوب، دوبار برنده جایزه اتحادیه بازیگران سینما و یک بار برنده جایزه اسکار شده، در باره این فیلم می‌گوید داستان فیلم بسیار گیراست، زیرا از زبان دختری جوان تعریف می‌شود.

 

آنجلینا جولی امیدوار است که این فیلم بتواند اطلاعات ویژه‌ای در باره رژیم خمرهای سرخ در کامبوج به بیننده بدهد و جوانان کامبوجی را نسبت به تاریخ شان آگاه‌تر سازد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما