اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

رایدلی اسکات جایزه بهترین دستاورد سینمایی آمریکا را دریافت می‌کند

 

چهاردهمین دوره جوایز جامعه جلوه‌ه‌های بصری سینمای آمریکا از «ریدلی اسکات» با اعطای جایزه دستاورد سینمایی تقدیر می‌کند.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از آسوشیتدپرس، «ریدلی اسکات» کارگردان کهنه کار هالیوودی روز دوم فوریه ۲۰۱۶ جایزه دستاورد سینمایی جامعه جلوه‌ه‌های بصری سینمای آمریکا را دریافت خواهد کرد. این تجلیل برای مجموعه آثار فوق‌العاده وی و جایگاهی که در صنعت هنر و یا علوم جلوه‌های بصری داشته‌اند، به این کارگردان کهنه کار تعلق می‌گیرد.

 

ریدلی اسکات متولد ۱۹۳۷ بوده و تا کنون سه بار نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردان اسکار شده که برای «سقوط شاهین سیاه»، «گلادیاتور» و «تلما و لوییز» بوده است. این کارگردان سرشناس که سابقه ساخت فیلم‌های علمی‌-تخیلی چون «بیگانه» و «بلیدرانر» را در کارنامه دارد، فیلم فضایی و جدید خود را با عنوان «مریخی» ساخت که تاکنون ۳۸۳ میلیون دلار در سینمای جهان فروخته است.

 

از جمله دریافت کنندگان پیشین جایزه دستاورد سینمایی از جوایز جامعه جلوه‌های بصری سینمای آمریکا می‌توان به «استیون اسپیلبرگ» و «جان دیکسترا» پیشگام عرصه جلوه‌های بصری در فیلم «جنگ ستارگان» اشاره کرد. مراسم اعطای جوایز جامعه جلوه‌های بصری سینمای آمریکا روز دوم فوریه ۲۰۱۶ در «بورلی هیلتون» لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما