اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

جورج لوکاس در شیکاگو موزه دایر می‌کند

 

طرح ساخت یک موزه آثار هنری توسط جورج لوکاس، خالق فیلم «جنگ ستارگان» به مرحله اجرا نزدیک شد.

روزنامه «شیکاگو تریبون» روز پنج‌شنبه ۲۹ اکتبر / ۷ آبان گزارش داد که شورای شهر شیکاگو با پروژه بزرگ جورج لوکاس موافقت کرده است. بنا به این گزارش ساخت این موزه در بهار سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

 

در سال ۲۰۱۴ جورج لوکاس ۷۱ ساله طرح ایجاد «موزه هنر روایت لوکاس» را اعلام کرد. او گفت این موزه مکانی برای «روایت هنر و تکامل نمایش بصری» است و در آن آثاری «از تصویرگری (Illustration) تا سینما و هنرهای دیجیتال» گرد‌آوری خواهد شد. هسته اصلی این مجموعه هنری از موجودی خصوصی تهیه‌کننده «ایندیانا جونز» گردآوری شده است.

 

لوکاس می‌گوید از زمان نوجوانی به نقاشی، طراحی و داستان‌های مصور علاقه داشته و بعد به هنر دیجیتال روی آورده است، به همین دلیل در این زمینه‌ها آثار بسیاری را جمع‌آوری کرده است. جورج لوکاس، فیلمساز، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است. او با ساخت و تهیه فیلم‌های حماسی و علمی – تخیلی شهرت جهانی یافت و انقلابی در صنعت فیلمسازی به‌ویژه در زمینه جلوه‌های ویژه ایجاد کرد.

 

لوکاس تاکنون اپیزودهای اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم «جنگ ستارگان» را ساخته و تهیه‌کننده چند فیلم از مجموعه «ایندیانا جونز» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ بوده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما