اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مجید مجیدی خورشید را با جواد عزتی کلید زد

مجید مجیدی

فیلم «خورشید» مجید مجیدی با تهیه‌کنندگی مشترک امیر بنان و مجید مجیدی و بازی جواد عزتی جلوی دوربین رفت.

 

به گزارش خبرگزاری بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از روابط عمومی فیلم، مجید مجیدی در دهمین فیلم سینمایی خود با نام «خورشید» به کودکان کار که مسأله اجتماعی مهم این روزهاست، می‌پردازد. فیلمبرداری این فیلم از دو هفته قبل در جنوب تهران آغاز شده و تاکنون علاوه بر بازیگران کودک، جواد عزتی نیز جلوی دوربین هومن بهمنش رفته است.

 

فیلمنامه «خورشید» را مجید مجیدی و نیما جاویدی نوشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که فیلمبرداری آن، حدود دو ماه ادامه داشته باشد.

 

سرمایه‌گذاری فیلم سینمایی «خورشید» را مجید مجیدی و امیر بنان برعهده دارند و داستان آن را می‌توان یادآور آثار شاخص کارنامه‌ مجیدی دانست.

 

مجید مجیدی پیش از این با فیلم سینمایی «بچه‌های آسمان» در میان نامزدهای نهایی دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان حضور داشت و با فیلم‌های «پدر»، «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا»، «باران»، «بید مجنون» و «آواز گنجشک‌ها»، جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر جهانی دریافت کرده است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما