اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

موسسه جشنواره‌ها، جشنواره‌هاي ايراني را به سطح معتبر جهاني ارتقا مي‌دهد


یحیی منصور مؤید تهيه‌كننده فيلم «آسمان محبوب» گفت: در جشنواره‌های بزرگ دنیا روند اجرایی و شکل جشنواره با تغییر مدیران ویا اعمال نفوذ سیاستمداران تغییر نمی‌کند و مؤسسه امور جشنواره‌ها مي‌تواند سطح جشنواره‌هاي داخلي را به سطح معتبر جهاني نزديك سازد.

به گزارش آکادمی هنر، یحیی منصور مؤید تهیه‌کننده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری مؤسسه جشنواره‌های فیلم درباره شکل‌گیری موسسه جشنواره‌های فیلم گفت: مستقل شدن و تشکیل موسسه جشنواره‌های فیلم حرکت مثبت و شایان توجهی است. برگزاری جشنواره‌ها نیاز به سازو کار و برنامه‌ریزی اصولی و دقیق دارد که امیدواریم با تشکیل موسسه جشنواره‌های فیلم شاهد برگزاری جشنواره‌هایی با انسجام و نظم بهتری باشیم.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: امیدواریم موسسه جشنواره‌های سینمایی با مستقل شدن از بنیاد سینمایی فارابی در عملکرد نیز مستقل عمل کند و استقلال‌اش را دربرگزاری جشنواره حفظ نماید و با تغییر سلیقه مدیران فرهنگی جشنواره دچار تغییر نشود.

تهیه کننده «آسمان محبوب» در ادامه افزود: ما در سال‌های گذشته در حوزه فرهنگ علی‌الخصوص سینما شاهد تغییرمدیران بسیاری بوده‌ایم و به تبع تغییر مدیران فرهنگی، در برگزاری جشنواره‌ هم تغییراتی را شاهد بودیم. این درحالی است که در جشنواره‌های بزرگ دنیا با توجه به سیاسی بودن و دنبال کردن اهداف سیاسی‌شان روند اجرایی و شکل جشنواره با تغییر مدیران ویا اعمال نفوذ سیاستمداران تغییر نمی‌کند. امیدواریم ساز و کار موسسه جشنواره‌ها به گونه‌ای ترسیم شود تا با تغییر مدیران فرهنگی ساختار جشنواره فیلم فجر دستخوش تغییر نشود.

 

 


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما