اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

یوزپلنگ طلایی شصت و پنجمین دوره لوکارنو به «دختری از هیچ‎کجا» از فرانسه رسید

 

لوکارنو 2012

فیلم فرانسوی دختری از هیچ‌کجا Girl From Nowhere به کارگردانی ژان کلود بریسو جایزه یوزپلنگ طلایی بخش مسابقه بین‌الملل شصت و پنجمین دوره‎ی جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو در سوییس را دریافت کرد.

به گزارش آکادمی هنر، مراسم اختتامیه این دوره جشنواره لوکارنو شب گذشته در میدان پیاتزا گرانده برگزار شد و هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل به ریاست آپیچاتپونگ ویراستاکول کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده تایلندی –که برای فیلم عمو بونمی که میتواند زندگی گذشته خود را به یاد بیاورد برنده‎ی نخل طلای کن شده بود- جایزه اصلی جشنواره همراه با جایزه‌ نقدی 91 هزار دلاری را به دختری از هیچکجا ساخته‎ی ژان-کلود بریسو اعطاء کرد.


بریسو این فیلم  را با هزینه اندک 77 هزار دلار ساخته و این هزینه را از پس‌انداز خود تامین کرده است. او برای ساخت این فیلم تنها از یک دوربین استفاده کرده و داستان فیلم هم در آپارتمان او در پاریس روی می‌دهد. دختری از هیچ‌کجا» درباره یک مرد بیوه مسن است که به یک دختر جوان بی‌خانمان کمک می‌کند سلامتی‌اش را دوباره به دست بیاورد و با این کار زندگی‌اش از نو تعریف می‌شود.

جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره به کمدی آمریکایی کسی آن بالا من را دوست دارد ساخته‎ی باب بایینگتن تعلق گرفت. وقتی شب فرا می‌رسد به کارگردانی لیانگ یینگ کارگردان چینی نیز جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن برای آن نای -که در این فیلم نقش مادر یک قاتل را بازی می‌کند- را به دست آورد.


بهترین بازیگر مرد -  والتر سابل برای بازی در درخشش روزها به کارگردانی تیزا کووی و راینر فریمل
بهترین فیلم از نگاه تماشاگران -   Lore به کارگردانی کیت شورتلند

جایزه پیاتزا گرانده ورایتی - کامیل به عقب برمی‌گردد به کارگردانی نومی لووسکی

بهترین مستند - اینوری به کارگردانی پدرو گونزالس-روبیو فیلمساز مکزیکی

بهترین کارگردان نوظهور – Ape  به کارگردانی جوئل پوتریکوس کارگردان آمریکایی

 

شصت و پنجمین دوره‎ی جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو – لوکارنو 2012- از یکم تا یازدهم اوت (11 تا 21 مرداد) در سوییس برگزار شد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما