به گزارش آکادمی هنر کارگردان فيلم سينمايي «پرتقال خوني» با اشاره به اين كه اگر اين فيلم در جشنواره انتخاب شود، مورد استقبال مخاطبان قرار ميگيرد، گفت: اين فيلم ساده است و پيچيدگيها بيشتر از آن که در داستان احساس شود، در شخصيتها وجود دارد.
ادامه مطلب الوند: «پرتقال خوني» ساختاري ساده و شخصيتهايي پيچيده دارد
«پردههای واژگون» عنوان تازهترین مجموعه نقاشیهای خسرو خسروی در گالری «طراحان آزاد» است. او با استفاده از لایههای اجتماعی و فرهنگی توانسته است متنهایی نامتقارن، متناقض و متکثر از یک بینامتن کلی به وجود آورد. متنهای فرهنگ پیشین و متنهای فرهنگ پیرامون با بافتی متفاوت سبب حصول گفتمانی متحول، شده است. در هر اثر،متنها به صورت شکلهای کمابیش قابل شناسایی در لایههای پیشین و پیرامون قرار گرفتهاند. لایه پیشین فرهنگ و شرایط اجتماعی سالهای نچندان دور ایران و لایههای پیشرو شرایط کنونی را به تصویر کشیده است.
ادامه مطلب سیر تغییر فرهنگی و اجتماعی تاریخ معاصر ایران در نقاشیهای خسرو خسروی
پیشدرآمد، تاریخچه و تولد نئورئالیسم
ایتالیا که در برهههای مختلف جنبشها و جریانهای هنری و ادبی متعددی را در خود پرورش داده است، همچون کشورهای امریکا و فرانسه توانست دست به اختراع سینما بزند و نام خود را در تاریخ به ثبت برساند ولی در مثل دیگر کشورهای مخترع سینما نتوانست وارد جریان فیلمسازی و تولید آثار سینمایی شود. « فیلو تئو آلبرینی» توانست در سال 1895 کینتوسکوپ را به ثبت برساند. سینمای این کشور در اوایل توسط فیلمهای تولید شده در کمپانیهای فیلمسازی فرانسه از جمله«گومون» تغذیه میشد. زمانی که ایتالیا شروع به ساخت فیلم کرد یا به عبارتی دیگر توانست نخستین فیلم خود را بر روی پرده نقرهای به نمایش بگذارد، مانند بسیاری از کشورهای دیگر با فیلمهای تاریخی آغاز به کار کرد. «آلبرینی، مخترع سینما در ایتالیا، نخستین فیلم تاریخی ایتالیا را به وجود آورد که فتح رم نام داشت»(پاتالاس، 1384: 48). تولید آثار مجلل و تاریخی تا سالهای متمادی ادامه داشت و در این میان آثار برجستهای همچون فیلم صامت کابیریا Cabiria (1914: جووانی پاسترونه) به یادگار مانده است.
به گزارش آکادمی هنر کارگردان فيلم انيميشن سينمايي «تهران1500»، علت نمايش 35 دقيقه از اين فيلم در جشنواره بيست و نهم را لزوم نظرخواهي از کارشناسان سينمايي و اهالي رسانه در رفع ضعفهاي آن دانست.
ادامه مطلب نمايش 12 سکانس انتخابي از «تهران1500» براي کارشناسان و اهالي رسانه
«علي توکلنيا» گفت: معتقد به مرزبندي مخاطب عام و خاص نيستم و سعي کردم فاکتورهاي سينمايي و ويژگي سينماي استاندارد را در ساخت فيلم «نفرين» رعايت کنم.
ادامه مطلب توکلنيا: سعي کردم در «نفرين» ويژگيهاي سينماي استاندارد را رعايت کنم
دوري فضاهاي آکادميک از مردم و جامعه، آفت بزرگ کنوني ما در عرصه هنرهاي مختلف از جمله سينما است و اگر جشنواره فجر بتواند اين همگرايي را ميان دانشگاهيان و سينماي ايران ايجاد کند، دستاورد بزرگي خواهد داشت.
ادامه مطلب اکبرلو: دستاورد بزرگ جشنواره فجر همگرايي دانشگاهيان و سينماي ايران است
به گزارش آکادمی هنر جشن تصویر سال و کانون نور نخستین مسابقه و اکسپوی نور را ششم تا بیستم اسفندماه سالجاری برگزار میکنند.
موضوع «نور» و پرداختن به آن در مباحث زیباشناسی و هنر جایگاه ویژهای دارد که میتواند در هنرهای گوناگون تبلور یابد. از اینرو در نخستین دوره، «نور» موضوع و رویکرد اصلی تمام آثار ارایه شده در دو بخش مسابقه و اکسپو خواهد بود.