اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشنامه «گردونه همستر» توسط دکتر حبیب الله لزگی ترجمه شد

 

 

نمایشنامه «گردونه همستر» نوشته مری جونز (Marie Jones) توسط دکتر حبیب الله لزگی ترجمه شد. ناشر این نمایشنامه انتشارات «سوره مهر» وابسته به حوزه هنری می‎باشد. مری جونز یکی از بزرگترین نمایشنامه نویسان معاصر ایرلند می‎باشد که اخیرا جایزه John Hewitt را به خاطر سهم برجسته‎اش در فرهنگ، سنت، وهنر ایرلند شمالی به دست آورده است. وی هم‎اکنون در شهر بلفاست زندگی می‎کند.

 

 

نمایشنامه «گردونه همستر» توسط دکتر حبیب الله لزگی ترجمه شد

 

 

در داستان این نمایشنامه پدر خانواده در اثر تصادف معلول و پس از این حادثه به روند نقش حضور این پدر معلول در خانواده پرداخته می‎شود. از دیگر نمایشنامه‎های مری جونز به جایی در بالکنی، دختران در قاب بزرگ، طلا در خیابان‎ها، این تلف کردن وقت است تریسی، زیر دماغ ناپلئون، قبایل، جنگ با سایه‎ها اشاره کرد.

 

 

 
 
دکتر حبیب الله لزگی، متولد 1336، دارای درجه دکترا در رشته هنرهای نمایشی از دانشگاه لیدز انگلستان است. وی نویسنده داستان، منتقد، تحلیل‎گرو محقق بیش از بیست مقاله علمی-پژوهشی و مترجم بیش از 35 کتاب برای کودکان و نوجوانان است. وی هم‎اکنون عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس است.
 
 
 

 
 

 
 
 

 
 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما