اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بالاخره یک کمپانی استریم توانست بالاتر از نتفلیکس قرار گیرد

دیزنی نتفلیکس

دیزنی شمار مشترکانش را از نتفلیکس بیشتر کرد و به پربیننده‌ترین سرویس استریم بدل شد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، آمار مشترکان دیزنی پلاس که چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد سرویس استریمینگ کمپانی دیزنی در این زمینه از نتفلیکس جلو زده است.


در آمار ارایه شده شمار مشترکان سرویس‌های استریم دیزنی در سه ماه دوم سال به ۲۲۰.۷ میلیون مشترک که پول پرداخت کرده‌اند، رسید. این در حالی است که آمار مشترکان نتفلیکس ۲۲۰.۶۷ میلیون مشترک بود.


البته ارزش این مشترکان در مقایسه با هم متفاوت است و دیزنی پلاس در سه ماهه دوم به ازای هر مشترک در مقایسه با نتفلیکس تنها حدود ۳۹ درصد آن درآمد ایجاد کرده است. در خارج از کشور این تفاوت حتی بیشتر است و دیزنی پلاس در هند و دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی ۱.۲۰ دلار برای هر مشترک در سه ماهه منتهی به آغاز جولای امسال دریافت کرده در حالی که درآمد نتفلیکس ۸.۸۳ دلار بوده است.


از سوی دیگر در حالی که مشترکان سرویس استریم دیزنی شامل ۱۵۲ میلیون مشترک برای دیزنی پلاس، ۲۲.۸ میلیون مشترک برای (ESPN+) و ۴۶.۲ میلیون مشترک برای هولو است، دیزنی در حالی که یک خانواده یک بسته دیزنی را خریده و از هر سه پلتفرم بهره می‌گیرد، اینها را به عنوان سه اشتراک جداگانه در نظر می‌گیرد.


دیزنی پلاس از نوامبر ۲۰۱۹ راه‌اندازی شده وبا قیمت پایین اشتراک به سرعت سهم مهمی از بازار استریم را به خود اختصاص داده است. این سرویس با کاهش ۵ درصدی در سال اخیر هزینه اشتراک داخل آمریکا را تا ۶.۲۷ دلار کاهش داد تا گرایش به سمت این سرویس را بیشتر کند.



در همین حال آمار نتفلیکس برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ نشان داد که برای اولین بار ۲۰۰ هزار مشترک را از دست داد.



هم‌زمان با انتشار این آمار کمپانی دیزنی اعلام کرد قیمت اشتراک بدون تبلیغات دیزنی پلاس در آمریکا را نزدیک به ۳۸ درصد افزایش می‌دهد و آن را به ۱۰.۹۹ دلار در ماه می‌رساند.



هولو نیز برای سه ماهه چهارم سال برنامه افزایشی دارد و قیمت اشتراک هولو با تبلیغات، یک دلار در ماه افزایش می‌یابد و از ۶.۹۹ دلار به ۷.۹۹ دلار می‌رسد و در بخش بدون آگهی ۲ دلار افزایش می‌یابد و از ۱۲.۹۹ دلار به ۱۴.۹۹ دلار در ماه می‌رسد.



سرویس ESPN+ نیز قصد دارد ۳ دلار بر قیمت‌هایش بیفزاید و اشتراکش را از ۶.۹۹ به ۹.۹۹ دلار در ماه برساند.



قیمت اشتراک نتفلیکس در آمریکا اکنون ۱۵.۵ دلار در ماه است.



دیزنی انتظار دارد تا پایان سال مالی ۲۰۲۴ به سوددهی برسد. در حالی که در سه ماهه دوم درآمد دیزنی ۵.۰۶ میلیارد دلار بود درآمد نتفلیکس ۷.۹۷ میلیارد دلار و درآمد خالص آن ۱.۴۴ میلیارد دلار بوده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما