اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

خانه مشهور سوپرانوها به فروش می‌رسد

سوپرانو



خانه‌ای که سال‌های سال خانواده تونی سوپرانو در آن زندگی می‌کردند به فروش گذاشته خواهد شد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از نیویورک تایمز، دو دهه پس از اینکه سریال به شدت محبوب «سوپرانوها» از شبکه اچ‌بی‌او روی آنتن رفت، خانه‌ای که فیلمبرداری در آن انجام شده بود به قیمت چند میلیون دلار در بازار برای فروش ارائه شده است.




این خانه واقع در نورت کالدول نیوجرسی تقریباً ۵۶۰۰ فوت مربع مساحت دارد و حالا توسط مالکانش پتی و وکتور رچیا به «قیمت آغازین» ۳.۴ میلیون دلار در بازار قرار داده شده است.



این خانه که در زمینی ۱.۵ هکتاری قرار گرفته، شامل چهار اتاق‌خواب، چهار دستشویی و حمام کامل، دو گاراژ هر یک با ظرفیت دو ماشین و یک قسمت مهمان تک‌خوابه جداگانه می‌شود. مالیات این ملک در سال بیش از ۳۴ هزار دلار است.



معمولاً دیگر خانه‌های منطقه به قیمت‌هایی بین ۱.۵ تا ۲ میلیون دلار به فروش می‌رسند، اما آقای رچیا ۶۵ ساله می‌گوید ارزش این ملک فراتر از خشت و آجرهایش است. او گفت: «آن چیزها را می‌توان ارزش‌گذاری کمی کرد، اما به نظرم نمی‌توان ارزش ذاتی این خانه را به صورت کمی بیان کرد.»



این خانه جایی بود که تونی سوپرانو شخصیت اول داستان که یک رئیس مافیا بود، نخستین بار در کنار خانواده‌اش به تصویر کشیده شد.



صاحبان این ملک می‌گویند هنوز هم افراد زیادی برای عکس گرفتن جلوی خانه آن‌ها می‌آیند. یکی از آن‌ها اخیراً از یک لیموزین پیاده شد و در حالی که حوله حمام به تن داشت یک روزنامه را از جلوی خانه برداشت و گفت دارد برای هدیه روز پدر عکس می‌گیرد. این کاری بود که هر روز صبح تونی سوپرانو در سریال انجام می‌داد.



یک صفحه غیررسمی در فیس‌بوک برای این خانه درست شده که در آن می‌توان صدها عکسی را مشاهده کرد که مردم تا به حال با آن گرفته‌اند. هواداران همچنین تا به حال گل‌ها و شمع‌های بسیاری در کنار خانه قرار داده‌اند تا یاد جیمز گاندولفینی بازیگر نقش تونی را که سال ۲۰۱۳ ناگهان از دنیا رفت، زنده نگه دارند.



تونی سوپرانو شخصیت اصلی سریال پدرخوانده مافیا در نیوجرسی بود که در میان مشکلات خانواده اصلی خود و خانواده مافیایی‌اش گرفتار می‌شود. این زندگی دوگانه، او را دچار مشکلات روحی کرده و موجب می‌شد که به روان شناس رجوع کند و ماجراهای متعددی شکل بگیرد.



در حالی که «سوپرانوها» طی سال‌ها تبدیل به یکی از خوش‌نقدترین و موفق‌ترین سریال‌های تاریخ شد، خانواده رچیا میزبان سلبریتی‌های بسیاری هم در خانه‌شان بودند. استیو بوشمی که در سریال نقش تونی بلاندتو را بازی می‌کرد و کارگردان تعدادی از اپیزودها هم بود یکی از این افراد بود. از جمله چهره‌های دیگری که به خانه سر زده‌اند می‌توان به آنی لیبوویتز عکاس معروف و یوگی برا بازیکن و مربی افسانه‌ای تیم راگبی یانکیز اشاره کرد.



خانواده رچیا به این دلیل می‌خواهند خانه را بفروشند که پسر بزرگسال‌شان سال‌ها پیش نقل‌مکان کرده و حالا آن‌ها به فضای به آن بزرگی نیاز ندارند.



«سوپرانوها» در ۸۶ قسمت و هر بار به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه از شبکه HBO پخش شد. این سریال از تاریخ ۱۰ ژانویه ۱۹۹۹ تا ۱۱ ژوئن ۲۰۰۷ در تلویزیون نمایش داده شد و داستان آن به زندگی میلیون‌ها تماشاگر آمریکایی برای دیدن سرنوشت تونی سوپرانو، این سریال را تا آخرین قسمت آن دنبال کردند.



این سریال از آغاز نمایش خود بیش از ۱۱۱ بار نامزد دریافت جایزه «امی» شد و ۲۱ بار نیز آن را تصاحب کرد و ۵ جایزه گلدن گلوب برد.



نیویورک تایمز از این سریال این گونه یاد کرده است: «شاید این بزرگ‌ترین اثر مردمی ۲۵ سال اخیر باشد.»

 

ترجمه از مهر

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما