اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

همکاری تماشاخانه ایرانشهر در برگزاری رپرتوار و جشنواره تئاتر مقاومت


به گزارش آکادمی هنر،مدیریت ارتباطات و رسانه های جشنواره تئاتر مقاومت از همکاری مدیریت تماشاخانه ایرانشهر در برپایی رپرتوار و جشنواره تئاتر مقاومت خبر داد و اضافه کرد: تماشاخانه ایرانشهر با مدیریت مجید سرسنگی که خود از فعالان عرصه تئاتر کشور هستند در برگزاری رپرتوار مقاومت با در اختیار گذاشتن سالن استاد سمندریان این تماشاخانه با ستاد برگزاری جشنواره همکاری دارد این درحالی است که این مرکز همچنین، در برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت که اواخر آبان در کشور برگزار می شود نیز، مشارکت دارد.

مدیریت ارتباطات و رسانه های جشنواره تئاتر مقاومت ضمن اعلام این خبر افزود:  بی تردید، همراهی و همدلی نهادهای مختلف کشور در برگزاری باشکوه تر جشنواره تئاتر مقاومت به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی و هنری با محوریت " تئاتر و مقاومت" در کشور و منطقه زمینه ساز شکل­گیری جریانی اصیل و تاثیرگذار در عرصه فرهنگ مقاومت خواهد شد که جای سپاس و قدردانی دارد.

سیزدهمین جشنواره بین المللی به عنوان رویداد بزرگ نمایشی در قالب بخش های "مسابقه صحنه ای"،  "بین الملل"،  "مسابقه آثار عروسکی وکودک و نوجوان"، "ویژه"، "مسابقه نمایش نامه نویسی"، "مسابقه آثار خیابانی"، "نمایش های تلویزیونی"، " تولید نمایش نامه ونمایش نامه خوانی" در کشور به اجرا در می آید و شورای سیاستگذاری جشنواره ابعاد برگزاری این اتفاق را به گونه ای طراحی کرد تا از گسترگی و شمول و جامعیت لازم برخوردار باشد.

برپایی رپرتوار مقاومت یکی از اتفاقات موثری بود که از سوی ستاد برگزاری جشنواره پیش بینی شده که با استقبال هنرمندان صاحب نام تئاتر و مردم هنردوست شهرهای مختلف کشور مواجه شده است.

این جشنواره با نگاهی تازه و ژرف به حقایق تاریخ حماسی انقلاب اسلامی وهشت سال دفاع مقدس به منظور آگاهی و ارتباط هر چه بهتر و بیشتر نسل جدید با پرافتخارترین فصل تاریخ معاصر ایران و باورپذیرکردن ارزش های مقاومت و پایداری در انقلاب و دفاع مقدس در زمینه هایی چون: "نگاه متعهدانه و هنرمندانه به انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با بیان پایداری و رشادت ملت شریف ایران در مواجهه با تهاجم نظامی  دشمنان انقلاب اسلامی"،  "باز آفرینی جلوه های حماسی دفاع در برابر هر گونه تهاجم نظامی و فرهنگی استکبار و حفظ وتقویت کرامت و آزادی حقیقی انسان در برابر شرارت – خشونت وهرگونه پلیدی  و تاریکی"، " تقویت روحیه مقاومت در جوانان با پرداختن به موضوعات نشاط آفرین، امید بخش و غرورانگیز با بیان حقایق و واقعیت های انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و پرهیز از هرگونه شعار وتحریف تاریخی آن" و " الگوسازی برای نسل جدید با معرفی واقعی شخصیت های تاثیرگذار انقلاب و دفاع مقدس"هدف گذاری شده است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما