اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پیامدهای روحی و جسمی کار در عصر صنعت کارگران در نمایشگاه نقاشی‌های هادی پورصادقیان در گالری رج

کارگران را نمی خرند نمایشگاه نقاشی های هادی پورصادقیان


جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه سال جاری گالری رج میزبان نقا‌شی‌های هادی پورصادقیان است.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، این نمایشگاه حاصل 25 اثر پورصادقیان است که در هفته کارگر و در حمایت این قشر با نام «کارگران را نمی‌خرند» برپا می‌شود. پورصادقیان که کارشناسی نقاشی دارد، نقاشی را زیر نظر علیرضا جهرمی به صورت حرفه‌ای دنبال کرده و در زمینه عکاسی و نقاشی در نمایشگاه‌های گروهی مختلفی شرکت داشته است. او به دلیل سابقه مشاور رسانه‌ای خارجی و گفت‌وگو با هنرمندان مطرح جهان نگاه پژوهشی در آثارش نمود دارد. پورصادقیان در جایگاه مترجم و نویسنده با نشریاتی چون تندیس و فصلنامه هنر نیز همکاری داشته است.

 

 ایوا گئورگیوا نقاش بلغارستانی و مدرس دانشگاه UCLA در بخشی از مقدمه این نمایشگاه آورده است: «نقاشی‌های هادی پورصادقیان متعلق به سیرطولانی نقاشانی است که با هدف کنکاش در پیامدهای روحی و جسمی کار در عصر صنعت کارگران را به تصویر می‌کشیدند. این نقاشی‌ها بلافاصله مخاطب را به یاد آثار ونگوگ، اونره دومیه، نقاشان مورالیست مکزیکی چون سیکه ایروس، دیگو ریورا واورزکو، و آثار اکسپرسیونیست‌های آلمانی مانند مکس بکمن، کته کولویتس و اوتو دیکس می‌اندازد». 

 

تصاویر کارها نیز یادآور دو مستند بهیموث (2015) به کارگردانی ژائو لیانگ و کوهستانایوا گئورگیوا جادویی (2014) به کارگردانی آندره شاکلف هستند. مستندهایی که ابعاد متفاوتی از وضعیت و فضاهایی که کارگران در آنها به استخراج مصالح سنگینی چون آهن و ذغال‌سنگ می‌پردازند را به نمایش گذاشته. صدای کارگران به گوش می‌رسد و حرکاتشان را می‌شود تشخیص داد اما بدن‌هایشان پشت ماشین‌آلات سنگین ناپدید شده، چشم‌هایشان دوده گرفته و صدایشان غرق در همهمه نامفهوم ماشین‌هاست. مناظر فرسوده، نابود شده، حفاری شده و از بین رفته اند. اشکال بر جای مانده از این روند، تخریب شده و آخرالزمانی می‌نمایند».

 

 

نمایشگاه «کارگران را نمی‌خرند» از 7 تا 17 اردیبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 20 برگزار خواهد شد. گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها به آدرس بهشتی، پاکستان، حکیمی، شماره 4، واحد 3 رجوع کنند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما