اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاهی از جدیدترین نقاشی‌های بکت گریفیث در آمریکا

 

گالری کوری هلفورد نمایشگاهی از هنرمند تحسین شده، جاسمین بکت گریفیث با عنوان «اشارات و تمثیلات» برگزار می‌نماید.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری، طی دو دهه‌ی گذشته، بکت گریفیث با کارهای آکریلیکش مخاطبان جهانی را مجذوب خود کرده است. نقاشی‌های او رئالیسم را با نمایش چشمان باز حاکی از تعجب در می‌آمیزد و مضامین گوتیک، با عناصری از ادبیات کلاسیک، داستان‌های شاه و پریان، طبیعت و فانتزی را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

 

کارهای او را می‌توان در شکل تجاری شده‌اش در همکاری وی با کمپانی دیزنی به یاد آورد و همچنین در کتاب‌هایی نظیر «هنر گوتیک اکنون»، «جهان جن و پری»، «هنر چشمان بزرگ» و غیره.

 

بکت گریفیث در مورد کارش می‌گوید: «نقاشی‌های آکریلیکی من در “اشارات و تمثیلات” برخی از مضامین، مفاهیم و تصاویری را ارائه می‌دهند که من را هم به عنوان یک هنرمند و هم یک شخص عادی بر می‌انگیزند. این آثار مملو از ارجاعات به هنر کلاسیک، اشاره به اساتید قدیم، شخصیت‌های ادبی، نظریه‌های کیمیاگری، نمادهای جهانی و سایر اشارات و کنایاتی هستند که من در جهان خود از نو متصور شده‌ام. من دغدغه‌هایم را با ایده‌آل‌های زیبایی‌شناسانه‌ی خودم، مثل یک چهل تکه به هم می‌دوزم تا تمثیل‌هایی بیافرینم که به نظرم زیبا هستند.»

 

یکی از آثار جدید به نمایش درآمده در این مجموعه‌ی جدید، «تصویر زنده ۳: سالومه و ابوالهول» نام دارد که سومین کار او از مجموعه‌ی «تصاویر زنده» است، که سبک پرتره‌سازی روکوکوی او را در میان تابلوهای کوچکی از نقاشی‌های تاریخی هیجان‌انگیز قرار می‌دهد. این کار از گوستاو مورو(نقاش سمبولیست فرانسوی قرن ۱۹) بویژه آثار «سالومه» و «اودیپ و ابوالهول» الهام گرفته شده است. نقوش تزیینی حنا مانندی که روی پیکره‌ی بزرگ دیده می‌شود نیز همچنین از تتوهایی که مورو در واپسین نقاشی‌هایش، شخصیت‌هایش را با آنها می‌پوشاند تاثیر گرفته‌اند. جاسمین بکت گریفیث(متولد ۱۹۷۹) از ۲۰۰۶ همکاری‌اش را به عنوان یک هنرمند مستقل با کمپانی دیزنی آغاز کرده است. او در فلوریدا با همسر و دستیارش، نویسنده، متیو دیوید بکت، زندگی می‌کند و همچنین کارگاه کوچکی در لندن را هم اداره می‌نماید.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما