اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

خلق نقاشی دیواری به مناسبت المپیک ریو

 

المپیک ریو

 

روی یک بالابر مرتفع هنرمند گرافیتی برزیلی، ادواردو کُبرا روی نقاشی دیوای‌اش رنگ‌های حلقه‌های المپیک را اسپری می‌کند. در حالی که المپیک تابستانی در ریو تازه شروع شده است، کبرا و دستیارانش می‌کوشند تا قلم‌های نهایی را روی این نقاشی سه هزار متر مکعبی بگذارند که زینت بخش دیواری در منطقه‌ی بندری به تازگی مرمت شده‌ی شهر است.


بخش تجسمی آکادمی هنر - نقاشی دیواری، پنچ چهره‌ی بومی را به تصویر می‌کشد که نماد قاره‌های جهان هستند، پوشیده از آبی، زرد، سیاه، سبز و قرمز المپیک. در این نقاشی قوم کارن تایلند به نمایندگی آسیا حضور دارد، و همچنین به ترتیب اقوام هولی از گینه نو نماینده‌ی اقیانوسیه، تاپاژوس آمازون برزیل نماینده امریکا، چوکچی سیبری نماد اروپا و مورسی اتیوپی نشان قاره‌ی افریقا هستند.

 

هنرمند چهل ساله در مورد انگیزه‌ی خلق این اثر می‌گوید: «تعصب در جهان رو به فزونی است. به اروپا نگاه کنید، جایی که مردم پناهنده‌ها را نمی‌پذیرند؛ چیزی را نمی‌پذیرند که متفاوت است. امیدوارم این نقاشی دیواری، با حال و هوای المپیک، کمک کند تا به یاد بیاوریم همه‌ی ما متفاوت، اما یکی هستیم؛ نوع بشر.» کبرا و تیمش ۱۵ روز را صرف آماده‌سازی دیوار کرده‌اند و طی هفته‌ی گذشته روزانه ۱۱ ساعت مشغول نقاشی این دیوار بوده‌اند که تقریبا نصف یک زمین فوتبال است. آنها از دو هزار اسپری رنگ، ۲۰۰ لیتر اکرلیک و ۱۰۰ قوطی ورنی استفاده کرده‌اند. هنرمند می‌گوید: «از سن ۱۲ سالگی[خلق آثار هنری در] خیابان، روش من برای فعالیت اجتماعی، سرگرمی و اعتراض علیه محرومیت اجتماعی بود.» حالا هم کبرا همچنان مشغول خلق آثار گرافیتی است اما با این تفاوت که دیگر با اجازه‌ی قبلی این آثار را اجرا می‌کند. هزینه‌ی این نقاشی المپیکی با عنوان «همه‌ی ما یکی هستیم» از سوی کمیته‌ی برگزاری ریو ۲۰۱۶ و سیتی هال تامین شده است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما